مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ونزوئلا بنزین موتورسيكلت ها را سهمیه بندی کرد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، به نقل از شبکه تله سور، «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری اعلام کرد: از یکم ژوئن (۱۲ خرداد) همه پمپ بنزین‌های کشور بر اساس طرح جدید قیمت گذاری و توزیع بنزین، فعالیت خواهند کرد؛ تا این لحظه بنزین بیش از یکهزار و ۵۰۰ جایگاه سوخت تامین شده است.  

مادورو در بیان جزئیات این طرح گفت: خودروهای سواری ماهانه ۱۲۰ لیتر و موتورسیکلت ها ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین یارانه ای خواهند داشت؛ نرخ هر لیتر بنزین یارانه ای معادل با پنج هزار بولیوار (واحد پول ونزوئلا) است؛ ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافری به مدت ۹۰ روز از یارانه ۱۰۰ درصدی سوخت برخوردار خواهند بود و پس از گذشت این دوره تصمیم‌گیری‌های جدید اعلام خواهد شد؛ ۲۰۰ جایگاه سوخت نیز برای فروش بنزین به نرخ آزاد و براساس بهای نفت در بازارهای جهانی در نظر گرفته شده است.      

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین در محکومیت امپریالیسم آمریکا نیز گفت: ما هرگز تسلیم نشده و ضمن تقویت روحیه میهن پرستی  و همبستگی، همواره راه حل های جدید را پیش می گیریم.

ونزوئلا در سال های اخیر تحت شدید ترین تحریم های ایالات متحده آمریکا با چالش جدی سوخت روبرو شده است؛ این در حالی است که در بحبوحه تحریم های امریکا، پنج کشتی نفتکش «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران، راهی ونزوئلا شده‌اند. چهار کشتی اول به مقصد رسیده‌اند و کلاول آخرین نفتکشی است که قرار است به ونزوئلا برسد.

سوخت نفتکش‌های ایرانی به ایستگاه‌های توزیع رسیده و شرکت نفتی PDVSA ونزوئلا عرضه سوختی را که توسط ایران تامین شده و پیش تر به این کشور رسیده بود، آغاز کرده است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا