بررسى بازار موتورسيكلت اروپا از سال ٢٠١٩

به گزارش موتورسيكلت نيوز، به دنبال مسیر مثبت سال هاى اخیر، صنعت موتورسیکلت اروپا با افزایش در ژانویه (+11.4%) و در ماه فوریه (+7/7٪)، قبل از سقوط در ماه مارس (-37.5٪) سال 2020 را به خوبی آغاز کرد و در آوريل هنگامی که گسترش Covid19 مردم را مجبور به ماندن در خانه و تعطیل کردن کارخانه ها و نمایندگی ها در اکثر کشورها کرد، حدود ٥٨ درصد كاهش پيدا كرد.

البته تعجب آور این است که سوئد در آوريل حدود 88 درصد افزایش فروش داشت، اما فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس بین 84 تا 98 درصد و آلمان ٢٨ درصد بازار را از دست دادند. در ماه آوریل، فروش برای کشورهای EU28 يكصد و شصت و هشت هزار و ٤٤٥ دستگاه بوده است.

چشم انداز سال نيز به طور کامل نسبت به ماه قبل بهبود یافته است و اکنون پیش بینی می شود، اروپا در مجموع سال 27٪ بازار را از دست بدهد و 1.1میلیون دستگاه به فروش برسد.

در سال 2019، فروش موتورسیکلت اروپا 7.9درصد رشد داشته است و بازار دوچرخ اروپا روند مثبت سال هاى گذشته را حفظ کرد و يك ميليون و پانصد و شانزده هزار دستگاه (بالاترین سطح در هشت سال) فروخت.

در سال ٢٠١٩، فروش موتورسیکلت هاى بالای 50 سی سی٥٧٠ هزار دستگاه (+ 7.4٪)، اسکوتر/ سه چرخ بالای 50 سی سی ٤٨٠ هزار دستگاه (+ 6.3٪) و اسکوترهای 50 سی سی ٣١٨ هزار دستگاه (+ 9.5٪) بوده است. بخش موتورسيكلت هاى الکتریکی 38.6٪ رونق داشته است.

فروش 10 کشور برتر

فرانسه در سال 2019 با فروش سيصد و شش هزار و ٩٧٧ دستگاه (+15.1٪) برجسته بوده است. در رده دوم ایتالیا با دويست و شصت هزار و ٥٢٢ دستگاه (+5.1٪) و پس از آن اسپانیا با دويست و پانزده هزار و ٣٢٧ دستگاه (+17.8٪) و بعد از آن آلمان با يكصد و نود و سه هزار و هفتاد و شش دستگاه (+4.9٪) قرار گرفت و در ادامه ترکیه نيز يكصد و پنجاه و دو هزار و ١٩٦ دستگاه (-3.1٪)، انگلیس يكصد و هفت هزار و ٥٥١ دستگاه (+ 1.7٪)، هلند هفتاد و شش هزار و ١١٧ دستگاه (+4/4٪؜) و بلژیک پنجاه و دو هزار و ٨٤٩ دستگاه (+12.5٪؜) فروش داشتند و سوئیس نيز با چهل و دو هزار و ٧٣١ دستگاه فروش (-3.1٪؜) و لهستان چهل و يك هزار و ٧٨٢ دستگاه (+ 24.8٪؜) فروش داشتند.

عرصه رقابتى

در سال ٢٠١٩ هوندا در اروپا تعداد دويست و چهل و سه هزار و ٤٦٣ دستگاه (+ 9.4٪) فروخت و 13.9٪ سهم بازار را در اختيار داشت.

دومین مارک پرفروش Yamaha با 170.321دستگاه (2.7٪ +) است، در حالی که Piaggio با 161.790 دستگاه (+ 2.8٪) در رده سوم است.

در جایگاه چهارم BMW با 106.639 دستگاه (+13.6٪) و پس از آن کاوازاکی با 68.512 دستگاه (+ 10.9٪)، و در ادامه به ترتيب کیمکو با 70.019 دستگاه (+1.5٪)، SYM با 67.516 دستگاه (+ 12.1٪) )، KTM با 62.185 دستگاه (6.8٪ +) و پژو با 48.834 دستگاه (+ 9.4٪) فروش داشت. همچنين تريومف تنها 2.1٪ رشد داشته است، در حالی که Ducati با 1.4٪ و هارلی دیویدسون 7.0٪ از بازار را از دست داده اند.

زودتر از دیگران از اخبار کارآفرینی باخبر شوید
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا