مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسى و تحليل وضعيت صنعت موتورسيكلت هند از سال ٢٠١٨ تا پايان ٢٠٢٠

به گزارش موتورسيكلت نيوز، فروش موتورسیکلت در هند طی چند سال گذشته به سرعت صعود کرد و این کشور را از سال 2016 به بزرگ ترين بازار موتورسیکلت جهان تبديل كرد و یک رکورد 22.4 میلیون دستگاهى را در سال 2018 به دست آورد.

در دوره 2012 تا 2018 بیش از 124میلیون دوچرخ در کشور با افزایش سالانه 8 میلیون دستگاه فروخته شده است، رشدی بسیار سریع برای کشوری که زیرساخت های شهری و خارج از شهر آن هنوز ضعیف است.

با این حال، از سه ماهه آخر سال 2018 بازار رو به کاهش است و تمام ماه هاى سال 2019 با کاهش مواجه بود و فروش کل اين سال به 19.3 میلیون دستگاه رسيد و درنتيجه نسبت به سال قبل از آن 14.4 درصد کاهش پيدا كرد و 3.1میلیون فروش را از دست داد.

چشم انداز و روند بازار موتورسيكلت در سال ٢٠٢٠

به دليل شيوع ويروس كرونا فروش موتورسيكلت در ماه آوريل ٢٠٢٠ صفر گزارش شده است.

براساس داده های منتشر شده از سوی وزیر حمل و نقل هند، به دنبال از دست دادن 14.4 درصد بازار در سال 2019، در سال 2020 نيز بازار به كندى شروع شد و فروش به ترتیب در ژانویه و فوریه به ترتیب 15.9 و 19.8 درصد کاهش یافت. فروش مارس نيز نهصد و پنج هزار و ٢٥٧ دستگاه 905.257 (-39.9٪) بود و در مجوع در پایان سه ماهه اول با 3.66 میلیون فروش، ميزان 24.6٪ نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

با از دست رفتن 1.7 میلیون فروش در ماه آوریل جریان از دست رفته نسبت به سال 2019، حدود54.1درصد است.

از اين رو كارشناسان، فروش چهارده ميليونى را براى سال ٢٠٢٠ هند پيش بينى مى كنند.

با نگاهی به عرصه رقابتی سال ٢٠١٩، چهار تولیدکننده بزرگ موتورسیکلت هند در مقایسه با سال قبل از آن، تعداد فروش کمتری را داشته اند.

فروش شركت هاى توليدكننده موتورسيكلت هند در سال ٢٠١٩

در سال ٢٠١٩ به ترتيب، شركت هيرو 6.78میلیون دستگاه فروش داشت كه نسبت به رکورد سال قبل از آن حدود 1.1میلیون دستگاه از دست داد. هوندا نيز 4.9میلیون دوچرخ فروخت كه 16.7درصد یا 1میلیون واحد از دست داد و تى وى اس، 2.82میلیون فروش گزارش کرد.

در جایگاه چهارم Bajaj Auto با 2.55میلیون فروش، حدود 7.8درصد کاهش یافت. ظاهرا مدل های KTM تولید شده در هند توسط Bajaj در این آمار گنجانده نشده است. اما به طور جداگانه تحت نام تجاری KTM (که 27٪ بهبود یافته است) گزارش شده است.

در رده پنجم، سوزوکی با فروش هفتصد و هفت هزار و ٤٦٨ دستگاه، رکورد جدیدی را کسب کرد که 12.5درصد قابل توجه بود. بعد از آن نيز، رویال آنفیلد با فروش ششصد و نود و سه هزار دستگاه (-18.0٪) و یاماها با فروش ششصد و پنجاه و نه دستگاه (-16.9٪) و پیاجیو با فروش يكصد و هشتاد و نه هزار و ٣٦٢ دستگاه (-9.8٪) قرار دارند.

با نگاهی به مارک های معروف، KTM (که توسط Bajaj تولید و توزیع می شود) با پنجاه و هفت هزار و ٧٦٨ دستگاه فروش، 27 درصد افزایش یافته است.

BMW پس از افتتاح کارخانه محلی در ژوئیه 2018، همچنان رونق دارد و با فروش چهار هزار و ٦٠٠ دستگاه در رده یازدهم قرار دارد. احتمالاً هند امسال جزء 10 کشور برتر برای برند آلمانی خواهد بود! هارلی دیویدسون نيز در تلاش است و 24.2درصد از فروش را از دست داد.

چندین عامل باعث کندی بازار شده است. از جمله افزایش حق بیمه در سال 2018 و همچنين قوانين انتشار جدید BS-VI كه در آوریل 2020 به مرحله اجرا درآمد. این امر باعث شده تا کارشناسان پیش بینی کنند که مردم منتظر تخفیف در مدل های BS-IV و مدل های سازگار با BS-VI برای نمایش در نمایشگاه ها هستند. با این حال ، قیمت مدل BS-VI می تواند بالاتر از BS-IV باشد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا