مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسى وضعيت صنعت موتورسيكلت برزيل/ ٨٠ درصد بازار اين كشور تحت سلطه هوندا

به گزارش موتورسيكلت نيوز، صنعت موتورسيكلت برزيل به دليل شيوع كرونا با افول مواجه شد و در سه ماهه اول با تعداد دويست و هفتاد و شش هزار و ٧٥٩ هزار دستگاه به پايان رسيد.

برزيل در ميزان كاهش فروش ماه آوريل، بعد از هند (-100٪) و ایتالیا (-97٪) قرار گرفت (-94.2٪) و فقط پنج هزار و ١٧٣ دستگاه فروخت.

بازار 2 چرخ برزیل، بزرگ ترين بازار در آمریکای لاتین و یکی از 10 کشور برتر جهان است. در اثر بحران اقتصادی در سال 2014، بازار از 1.59 میلیون دستگاه در سال 2013 به سرعت سقوط کرده و در سال 2017 به هشتصد و چهارده هزار و ٤٤٠ دستگاه رسید.

با این حال با شروع سال 2018، بازار در یک مسیر رو به رشد، پيش رفت و براساس داده های منتشر شده از سوی وزیر حمل و نقل برزیل، کل موتورسیکلت ها، اسکوترها و فروش ATV در سال 2019 حدود يك ميليون و هفتاد و دو هزار و ٣٩١ دستگاه بوده است. يعنى با ١٢درصد رشد در بالاترین سطح چهار سال گذشته قرار گرفت.

برندهای پرفروش

40 سال است که بازار برزيل تحت سلطه هوندا ژاپنی است که در سال 2019، بیش از 80 درصد از سهم بازار و فروش را در دست داشت.

شركت Moto Honda da Amazonia Ltd. HDA حدود ٤٣سال پیش (نوامبر 1976) فعالیت خود را آغاز کرد و یک کارخانه محلی برای تولید مدل CG 125 با ظرفیت اولیه 2.200 دستگاه در سال افتتاح کرد.

در سال 2019 میزان فروش هوندا هشتصد و هفتاد هزار و بيست و سه دستگاه (+ 11.3٪) با 82 درصد از سهم بازار قابل توجه بوده است.

دومین مارک برتر یاماها با فروش يكصد و چهل و هفت هزار و ٣٠٢ دستگاه (8.0٪ +)، سوزوکی با يازده هزار و ٩٦١ دستگاه (+ 28.5٪) و پس از آن بهترین مارک برتر، BMW با نه هزار و ٤٤٢ دستگاه (+ 24.3٪) به فروش رسید.

قابل ذكر است كه Triumph حدود ١١.١درصد رشد داشت. در حالی که فروش هارلی دیویدسون 2.7 درصد افزایش يافت و Ducati پس از شروع کندى كه داشت، سال گذشته رشد 44درصدى فروش را تجربه كرد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا