بررسى وضعیت صنعت موتورسیکلت برزیل/ ٨٠ درصد بازار این کشور تحت سلطه هوندا

به گزارش موتورسیکلت نیوز، صنعت موتورسیکلت برزیل به دلیل شیوع کرونا با افول مواجه شد و در سه ماهه اول با تعداد دویست و هفتاد و شش هزار و ٧۵٩ هزار دستگاه به پایان رسید.

برزیل در میزان کاهش فروش ماه آوریل، بعد از هند (-۱۰۰٪) و ایتالیا (-۹۷٪) قرار گرفت (-۹۴٫۲٪) و فقط پنج هزار و ١٧٣ دستگاه فروخت.

بازار ۲ چرخ برزیل، بزرگ ترین بازار در آمریکای لاتین و یکی از ۱۰ کشور برتر جهان است. در اثر بحران اقتصادی در سال ۲۰۱۴، بازار از ۱٫۵۹ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۳ به سرعت سقوط کرده و در سال ۲۰۱۷ به هشتصد و چهارده هزار و ۴۴٠ دستگاه رسید.

با این حال با شروع سال ۲۰۱۸، بازار در یک مسیر رو به رشد، پیش رفت و براساس داده های منتشر شده از سوی وزیر حمل و نقل برزیل، کل موتورسیکلت ها، اسکوترها و فروش ATV در سال ۲۰۱۹ حدود یک میلیون و هفتاد و دو هزار و ٣٩١ دستگاه بوده است. یعنى با ١٢درصد رشد در بالاترین سطح چهار سال گذشته قرار گرفت.

برندهای پرفروش

۴۰ سال است که بازار برزیل تحت سلطه هوندا ژاپنی است که در سال ۲۰۱۹، بیش از ۸۰ درصد از سهم بازار و فروش را در دست داشت.

شرکت Moto Honda da Amazonia Ltd. HDA حدود ۴٣سال پیش (نوامبر ۱۹۷۶) فعالیت خود را آغاز کرد و یک کارخانه محلی برای تولید مدل CG 125 با ظرفیت اولیه ۲٫۲۰۰ دستگاه در سال افتتاح کرد.

در سال ۲۰۱۹ میزان فروش هوندا هشتصد و هفتاد هزار و بیست و سه دستگاه (+ ۱۱٫۳٪) با ۸۲ درصد از سهم بازار قابل توجه بوده است.

دومین مارک برتر یاماها با فروش یکصد و چهل و هفت هزار و ٣٠٢ دستگاه (۸٫۰٪ +)، سوزوکی با یازده هزار و ٩۶١ دستگاه (+ ۲۸٫۵٪) و پس از آن بهترین مارک برتر، BMW با نه هزار و ۴۴٢ دستگاه (+ ۲۴٫۳٪) به فروش رسید.

قابل ذکر است که Triumph حدود ١١.١درصد رشد داشت. در حالی که فروش هارلی دیویدسون ۲٫۷ درصد افزایش یافت و Ducati پس از شروع کندى که داشت، سال گذشته رشد ۴۴درصدى فروش را تجربه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا