مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسى وضعيت صنعت موتورسيكلت فرانسه در دوران كرونا/ رهبرى ياماها در اين كشور

به گزارش موتورسيكلت نيوز، فعاليت توليدكنندگان موتورسیکلت فرانسه به دليل شيوع Covid19 كاهش يافت و فروش در مارس منفى 52.2درصد و در ماه آوریل 82.6٪ کاهش داشته است. فروش كل سال امسال، يكصد و هشتاد و نه هزار دستگاه (-38.7٪) بوده است. اما سال2021 بهبود فوری را نشان می دهد.

چشم انداز بازار موتورسیکلت 2020

مسیر مثبت سال هاى اخیر هنوز در پایان ماه فوریه در فرانسه جای داشت. فروش سالانه بهمن ماه چهل هزار و ٤٦٣ دستگاه بوده که 9.8درصد رشد داشته است.

متأسفانه ریسک مربوط به شيوع Covid19 در کشور توسط دولت دست کم گرفته شده است و اولین اقدامات فقط در اواسط ماه مارس با این خطر عمیق که انتشار مسری در سطح وسیع در سراسر کشور صورت گرفته باشد، انجام شد.

در واقع بیشترین فعالیت هاى تجاری در کشور مسدود شده است و فروشندگان موتورسیکلت تعطیل شده اند و احتمالاً باز شدن مجدد فعالیت های صنعتی و تجاری از ماه May آغاز می شود.

به عنوان سایر کشورهای اروپایی، دولت اعلام کرد آماده است تا تمام تلاش خود را برای مقابله با تأثیر منفی فعاليت اقتصادی انجام دهد، در حالی که اقدامات خاص باید تصویب شود.

در همین حال، در مارس فروش با چهارده هزار و ١٧٩ دستگاه (-52.2٪) پایان یافت و در سه ماهه اول با پنجاه و چهار هزار و ٦٥٠ دستگاه (- 17.8٪؜) و در ماه آوریل با تعطيلى تمام کارخانه ها و بیشتر نمایندگی ها پنج هزار و ٣٤٠ دستگاه (-82.6٪) پایان یافت.

بازار موتورسیکلت در نیمه اول با کاهش 51.5 درصدی در این دوره روبرو خواهد شد. بيش بينى مى شود فروش کامل سال يكصد و هشتاد و نه هزار دستگاه (-٣٨.٧٪)؜ باشد.

در سال 2019، پژو در بازار با رشد سریع برجسته بود

در دوره ٢٠١٧-٢٠١٨ بازار از ورود محدودیت های جدید اروپا برای تولید گازهای گلخانه ای متاثر شد که دلیل اصلی کاهش سال گذشته در تنظیم مقررات جدید انتشار اروپا، مرحله یورو 4 است که در ژانویه سال 2018 معرفی شد. در 2017 بهترین سطح این دهه بود و دويست و هشتاد و پنج هزار و بيست و هفت دستگاه فروش داشت. در حالی که رقم سال 2018 دويست و شصت و شش هزار و ٦٥٦ دستگاه (-6.4٪) کاهش یافت.

براساس داده های منتشر شده از سوی وزیر حمل و نقل فرانسه در سال 2019 میزان تقاضا برای خودروهای دوچرخ برجسته بود و رونق فروش 15.7٪ بود و سيصد و هشت هزار و ٤٢٢ دستگاه موتورسيكلت فروخته شد كه بالاترین سطح از سال 2012 بود.

بخش اسكوتر 50 سی سی مخصوص بچه ها بزرگترین افزایش را نشان داد، 24.9٪ افزایش و امروز 28.2٪ از بازار را نشان می دهد. در حالی که اسکوتر بالای 50 سی سی افزایش 5.9٪ و بخش موتورسیکلت 11.7٪ را نشان می دهد.

با نگاهی به نسخه های مختلف، سریعترین بخش در حال رشد Supermoto با مثبت ١١٥٪؜ و پس از آن Touring با مثبت ٢٠.٥٪؜ و خیابانى (16.6٪) است.

وسایل نقلیه برقی به سرعت در حال رشد است و در سال 2019 با ثبت شانزده هزار و ٩٦٢ دستگاه، با 35 درصد رشد، رکورد تمام مدت را به خود اختصاص داد که نشان دهنده ترکیب 5.5٪ در کل بازار است.

عرصه رقابتی

رهبرى یاماها با فروش سى و چهار هزار و ٦٣٢ دستگاه (+2.8٪) در سال و 11.3درصد سهم بازار را در اختیار دارد. هوندا نيز با فروش سى و سه هزار و بيست و دو دستگاه (+14.8٪) و 10.8درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

در رده سوم پياجيو، صدرنشین بین متخصصین اسکوتر با فروش بيست و شش هزار و ٢٦٠ دستگاه (3.1٪) جلوتر از پژو با فروش بيست هزار و ٥٥٢ دستگاه (+ 40.7٪) است كه البته پژو با یکی از بهترین عملکردهای رو به رشد یک سال فوق العاده را کسب کرد.

در جایگاه پنجم BMW، صدرنشین در بخش برند برتر با هفده هزار و ٥٧٤ دستگاه (12.3٪) با غلبه بر کاوازاکی، ششم است كه كاواساكى فروش چهارده هزار و بيست و چهار دستگاهى (+ 15.0٪) را داشته است. در جایگاه هفتم نيز کیمکو با نه هزار و ٥٧٣ دستگاه (5/5٪) و پس از آن SYM با نه هزار و ٢٠٤ دستگاه (+ 21.4٪) و هارلی دیویدسون با نه هزار و هشتاد و هشت دستگاه (-0.6٪) قرار دارند.

در میان سریعترین مارک های در حال رشد، آپريليا (59٪ +) و سازنده برق چینی NIU حدود (+242٪) وجود دارد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا