مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسى وضعيت صنعت موتورسيكلت اندونزى در سال ٢٠٢٠/ هوندا، ياماها و سوزوكى پرچمدار فروش در اندونزى

به گزارش موتورسيكلت نيوز، فروش موتورسیکلت اندونزی در فصل اول سال 2020 حدود 1.58میلیون دستگاه گزارش شده است.

اقداماتی که دولت برای محافظت از Covid19 انجام داده است باید بر فروش فصل دوم نيز تأثیر بگذارد، در حالی که انتظار می رود بهبودی در نیمه دوم حاصل شود و سال 2021 در سطح 2019 بازگردد.

بازگشت به بازار فروش 6.5ميليونى موتورسيكلت اندونزى

بخش صنعت اندونزی با توجه به آینده صنعت موتورسیکلت تقریباً خوش بین است و بهبودی که در سال 2018 آغاز شده است می تواند با پشتیبانی واقعی حاصل شود.

سال گذشته، مدیر صنایع دریایی، تجهیزات حمل و نقل و تجهیزات دفاعی وزارت صنعت، تا سال 2025 دو هدف برای این صنعت تعریف کرده است: دستیابی به 10میلیون تولید و 1میلیون صادرات. هدف اول بدون حمایت تشویقی خاص از صنعت غیر واقعی به نظر می رسد، در حالی که هدف دوم با شروع از سطح فعلی می تواند محقق شود.

در همین حال، کل صادرات دو چرخ در سال 2019 به رکورد جدید 810.433 واحد رسید.

در مورد بازار داخلی باید در سال 2025 نزدیک به 9 میلیون نفر رشد كند و ما این واقعیت را باور نداریم.

در واقع، پس از نیمه اول سال 2019 با 3.25 میلیون (+ 7.4٪)، بازار جدید موتورسیکلت های داخلی سال 2019 را با 6.53 میلیون دستگاه به پایان رسانده است که نسبت به سال قبل آن 1.3 درصد رشد داشته است.

99.9٪ فروش مربوط به مدلهای ICE است، در حالی که شروع اولین اسکوترهای برقی ساخته شده محلی در معدود مدل ها متمرکز شده و کمتر از 20.000 دستگاه در نظر گرفته شده است. غول های ژاپنی که کنترل بازار را بر عهده دارند، هنوز مدل هایی منتشر نکرده اند. بخشی از هوندا PCX برقی که فقط با یک فرمول اجاره نامه متعلق به شرکت ها، بدون لیست قیمت رسمی فروخته می شود.

روند و نمای کلی بازار

صنعت موتورسیکلت اندونزی سومین در جهان است كه تقریباً بیست سال است که بخش اصلی حمل و نقل خصوصی را برای مردم و کالاها دارد و اندازه 6 برابر بزرگتر از صنعت خودرو است.

این بازار در پایان دهه گذشته با ثبت 8 میلیون دستگاه فروخته شده در یک سال به رکورد رسید. سپس بازار وارد یک مرحله بالغ شد و فروش به تدریج کاهش یافت و به 5.8 میلیون دستگاه در سال 2017، پایین ترین سطح در 15 سال گذشته رسيد. يعنى زمانی که افزایش عوارض مالی بیشتر به صنعت ضربه زده است.

با این حال، با تکیه بر یک روند اقتصادی کاملاً مثبت، در سال 2018 و 2019 بازار روند تغییر مسیر مثبت را طى كرده است.

این بازار تحت سلطه مارک های ژاپنی است، همگی هم برای بازار محلی و هم برای صادرات (عمدتا در ASEAN اما حتی در سایر مناطق جهان، مانند آمریکای جنوبی) تولید می شود.

در سال 2019، هوندا 73درصد از سهم بازار را به دست آورد و پس از آن یاماها با 21 درصد. این در حالی است که در سال هاى اخیر چندین برند جدید از هند، اروپا و آمریکا در این کشور فرود آمد و بیش از 30 برند در این کشور وارد می شوند که فروش به تدریج در حال رشد است.

در حال حاضر KTM در اندونزی خط كوتاهی را شامل KTM 200 Duke ، 250 Duke و Duck 390 توزیع می كند. اما افزایش خط تولید این برند باید بیشتر شود.

در طول نمایشگاه بین المللی اتومبیل اندونزی 2018، آغاز به کار جدید محلی 100٪ با منابع اندونزی با هدف تقویت بخش موتورسیکلت های برقی اعلام شد. یک شرکت محلی، تولید PT Wijaya قصد داشت در سال 2019 حدود 60،000 موتورسیکلت برقی تولید کند. این شرکت همکاری بین شرکت های دولتی Wijaya Karya Industri dan Konstruksi و شرکت خصوصی Gesits Technologies Indo است. در واقع Gesits نزدیک به 1.000 اسکوتر الکترونیکی در ماه می فروشد.

سرمایه گذاری در وسایل نقلیه با میزان انتشار کم برای کاهش آلودگی و تجدید صنعت مهم است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا