مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

خبرنگاران همراهان صدیق پلیس / افزایش احساس امنیت در گرو همکاری رسانه ها با پلیس

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سرهنگ “عبداله حسنی” در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان با وی، سطح همکاری و تعامل جامعه خبری با پلیس را بسیار مناسب و مطلوب خواند و از همراهی اصحاب رسانه قدردانی کرد.

سرهنگ حسنی با تاکید بر این که رسانه ها با نقش آفرینی خود می توانند پلیس را در تحقق برنامه های پیشگیرانه یاری کنند اظهارداشت: اطلاع رسانی اخبار انتظامی و عملکرد و خدمات گوناگون پلیس به مردم سهم ویژه ای در جلب مشارکت های عمومی در تولید, حفظ و ارتقاء امنیت دارد.

این مسئول انتظامی، افزایش احساس امنیت را در گرو همکاری رسانه ها با پلیس دانست و خاطرنشان کرد: برقراری نظم و امنیت آن هم در شرایط حساس و برهه تاریخی کنونی نیازمند هوشیاری آحاد جامعه و تمام نهادها و دستگاه هاست که در این بین رسانه های گروهی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

وی به نوع انعکاس اخبار حوزه امنیت نیز اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه خبرنگاران استان سمنان به این نکته توجه دارند که اخبار انتظامی و مرتبط با امنیت چقدر اهمیت دارد و اندکی غفلت و بی توجهی در انتشار آنها حس ناامنی را در جامعه به طور فزاینده ای تشدید می کند.

سرهنگ حسنی به مقوله پیشگیری از جرایم به خصوص سرقت با تعمل و همکاری خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز اشاره ای کرد و گفت: سرقت دغدغه همه مسئولان انتظامی است که پیشگیری از آن اهتمام تمام دستگاه ها و سازمان ها را نیز می طلبد.

وی در ادامه به پایان ماموریت سرهنگ حسین پیوندی به عنوان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان نیز اشاره کرد و افزود: این معاونت برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردارست و به دنبال انتصاب فردی شایسته و لایق در این سمت هستیم.

اعضای شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان سمنان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب سرهنگ حسنی به فرماندهی انتظامی استان، از تعامل مجموعه معاونت اجتماعی به ویژه مرکز اطلاع رسانی با رسانه های گروهی تقدیر و بر حفظ و تقویت این روند تاکیدکردند.

جدایی بین پلیس و جامعه خبری احساس نمی شود

رئیس انجمن خبرنگاران استان گفت: شهادت می دهیم که مجموعه معاونت اجتماعی پلیس به خصوص مرکز اطلاع رسانی با صداقت، شجاعت، تعهد و تخصص مثال زدنی در حوزه فعالیت های رسانه ای عمل می کند و در واقع ما جدایی بین ناجا و خبرنگاران استان احساس نمی کنیم.
رئیس انجمن خبرنگاران استان سمنان در این دیدار با ابراز خوشحالی از این که فردی به عنوان فرمانده انتظامی استان منصوب شده که سال ها در این خطه زندگی کرده، زحمت کشیده و با نقاط قوت و ضعف استان به خوبی آشناست از خدمات و تلاش های بی وقفه و شبانه روزی پلیس در برقراری نظم و امنیت تقدیرکرد.

محمدتقی قدس با بیان این که جامعه خبری به نوعی همکار با پلیس است اظهارداشت: عملکرد نیروی انتظامی موجب برقراری نظم و امنیت می شود و اصحاب رسانه نیز با همراهی و همکاری خود زمینه افزایش احساس امنیت و تعامل مردم با پلیس را فراهم می کنند.

وی از اقدامات موثر و همکاری مناسب مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در اطلاع رسانی اقدامات و خدمات پلیس قدردانی و تاکیدکرد: این مجموعه با عملکرد مطلوب خود پلیس اجتماعی را به خوبی معناکرده است.

سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی استان سمنان گفت: شهادت می دهیم که مجموعه معاونت اجتماعی به خصوص مرکز اطلاع رسانی با صداقت، شجاعت، تعهد و تخصص مثال زدنی در حوزه فعالیت های رسانه ای ورود می کنند و در واقع ما هیچ گونه احساس جدایی بین پلیس و خبرنگاران مشاهده نمی کنیم.

قدس با تاکید بر این که ارتباطات رسانه ای پلیس سهم بسزایی در پیشگیری از جرایم و ارتقاء احساس امنیت دارد از آمادگی کامل مجموعه رسانه های استان برای هر گونه همکاری در این راستا خبرداد.

وی پاسخگویی و در دسترس بودن را از ویژگی های بارز دست اندرکاران مرکز اطلاع رسانی پلیس در استان سمنان برشمرد و افزود: دیگر دستگاه ها نیز می توانند این رفتار اجتماعی رسانه ای نیروی انتظامی را سرلوحه و الگوی خود قراربدهند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا