مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آيا سياست هاى مديرعامل جديد هارلى ديويدسون اين شركت را نجات مى دهد؟/ اميد عبور از بحران با موتورسيكلت برقى

به گزارش موتورسيكلت نيوز، هیچ پنهان نیست که هارلی دیویدسون در چند سال گذشته در یک وضعیت مالی سخت قرار داشته است و ارقام حاصل از فروش و درآمد سه ماهه اول ٢٠٢٠ اين شركت حاکی از آن است که بیماری همه گیر COVID-19 این اتفاق را بدتر كرده است.

البته مدیر عامل جديد H-D، ژوچن زیتز، برنامه حفظ نقدينگى شرکت و استراتژی سودآوری شرکت را برای مقابله با اثرات رکود مالی جهانی ارائه داد که شامل تأکید مجدد شرکت به توليد موتورسیکلت های برقی است.

در حقیقت، سهام H-D در اواخر آوريل تقریباً 30 درصد رشد داشته است و این علیرغم ادامه افت آمار فروش Q1 که مدتى پيش فاش شد.

خرده فروشی موتورسیکلت هارلی دیویدسون در مقایسه با Q1 2019 در ایالات متحده 15.5درصد کاهش یافته است. در سطح جهانی، این تعداد 17.7درصد كاهش را نشان مى دهد.

درآمد کل نیز به همین ترتیب کم بود و 8درصد از 1195،637،000 دلار در Q1 2019 را به 1.099.788،000 دلار در Q1 2020 کاهش داد.

این شرکت پنجاه و دو هزار و ٩٧٣موتورسیکلت را در Q1 2020 به فروشندگان رسانده است که نسبت به سال گذشته 10درصد کاهش یافته است.

اما پس از استعفای مدیرعامل سابق H-D مت لوواتیچ در ماه فوریه، مدیرعامل جديد ژوچن زیتز برنامه جدید این شرکت را برای مدیریت وجه نقد خود و افزایش سودآوری ارائه می کند.

این شرکت هم اکنون با نقدینگی 2.47 میلیارد دلاری شامل 1.47B دلار نقدی در حال ورشكستگى است و در حال مذاکره با بانکهای بزرگ آمریکایی برای تأمین نقدینگی 1.30 میلیارد دلاری است.

بخشی از برنامه زیتز به تفصیل شامل کاهش سود سهام به تنها 0.02 دلار در هر سهم و متوقف کردن بازپرداخت سهام است.

زیتز همچنین توضیح داد که هارلی دیویدسون برای رونق بخشیدن به بازار داخلی خود بیشتر روی فروش موتورسیکلت مستقر در آمریکا تمرکز خواهد کرد و سه دسته را ذکر کرد که این شرکت قصد دارد تأکید ویژه ای داشته باشد:

  • تورهاى ماجراجويى (Adventure Touring)
  • مسابقات خيابانى (Street fighter)
  • پیشبرد موتورسیکلت های برقی

H-D برنامه توسعه موتورسیکلت برقی خود را از سال 2014 با Project LiveWire آغاز کرد و درنهایت موتورسیکلت الکتریکی LiveWire را در سال 2019 منتشر کرد.

علیرغم انتقاد زودهنگام به قیمت بالای 29،799 دلاری، موتورسيكلت LiveWire به خاطر عملکرد، جابجایی، راحتی و کیفیت ساخت ستایش شده است.

ما تابستان گذشته یکی از اولین تست هاى سواری را بر روى LiveWire در مسیر مسابقه بروکلین فرمول E انجام دادیم و سپس ماه گذشته نيز یک بررسی عمیق از LiveWire انجام دادیم.

دو موتورسیکلت H-D LiveWire سفر بیش از 9000 مایل (14480 کیلومتر) از آمریکای جنوبی به کالیفرنیا را طی کردند و یک LiveWire دیگر اخیراً طی کمتر از 24 ساعت هزار مایل (1600 کیلومتر) را طی کرد.

در حالی که انتظار نمی رود LiveWire به تعداد زیادی فروش برود، H-D در مورد هدف این دوچرخ گفت: برای نمایش فناوری موتورسیکلت برقی سازنده توليد شده است.

LiveWire قرار نیست سود زیادی کسب کند و در عوض هارلی دیویدسون حداقل چهار موتورسیکلت برقی دیگر و مدل های دوچرخ الکترويكى را اعلام کرده است که تا سال 2022 برای توليد برنامه ریزی شده اند.

هنر مفهومی یک موتورسیکلت برقی آینده هارلی دیویدسون

هارلی دیویدسون همچنین سه مدل دوچرخ برقی دارد که در ابتدا برای فروش در سال جاری میلادی ساخته شده بود. اگرچه معلوم نيست که آیا این جدول زمانی توسط همه گیری COVID-19 به تأخیر افتاده است يا نه.

همچنين سایر تولیدکنندگان موتورسیکلت برقی تاخیرهای مربوط به این بیماری را اعلام کرده اند و هارلی دیویدسون در اثر تعطیلی کارخانه ها در حین تعطیلی تحت نظارت دولت تحت تأثیر قرار گرفته است.

علیرغم سرمایه های مالی فعلی H-D و همچنین رکود احتمالی، ظاهرا سرمایه گذاران از برنامه هارلی دیویدسون برای آینده تحت تأثیر قرار گرفته اند. اکنون فقط زمان خواهد گفت که آیا سهام H-D که طی چند روز گذشته افزايش داشت، می تواند حرکت خود را حفظ کند و به چرخش اوضاع در میلواکی کمک کند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا