مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

راهبرد توليدكنندگان موتورسيكلت برقى چين براى تصاحب بازار غرب

به گزارش موتورسيكلت نيوز، علیرغم اینکه سال 2019 غرب با موتورسیکلت برقی جدید آمریکایی پر شده است. مانند:

  • Zero SR/F
  • Lightning Strike
  • Harley-Davidson LiveWire

و در حالی که شرکت های آمریکایی در تلاش هستند تا فن آوری و ویژگی های جدید را به موتورسیکلت های برقی پرقدرت سوق دهند، صنعت موتورسیکلت برقی چین رویکرد متفاوتی در پيش گرفته است. یک رویکرد نرم تر. چیزی که حتی ممکن است یک رویکرد عملی تر خوانده شود.

به جای ساخت موتورسیکلت برقی 200 مایل در ساعت (322 کیلومتر در ساعت)، مانند شرکت هاى آمریکای شمالی، بیشتر شرکت هاى موتورسیکلت برقی چینی روی موتورسیکلت هاى برقی شهری با قدرت پایین متمرکز شده اند.

ما اولین سلیقه خود را از یک موتورسیکلت برقی شهری سبک و کوچک با City Slicker گرفتیم که توسط شرکت CSC مستقر در کالیفرنیا از Zongshen وارد شده است. e-moto کوچک فقط در حدود 4 کیلو وات (5.4 اسب بخار) قدرت قرار می دهد. اما تا سرعت 45 مایل در ساعت (70 کیلومتر در ساعت) در شهر می رسد و یک تحول برای موتورسوارى است – همه با قیمتی کم شايد باورتان نشود فقط 2500 دلار.

اما به اندازه این دوچرخه االكتريكى سرگرم کننده، موج جدیدی از موتورهای برقی چینی با قدرت بالاتر در راه است.

همچنين موتورسیکلت برقی NIU RQi-GT با سرعت 100 مایل در ساعت (160 کیلومتر در ساعت) در اواخر سال جاری میلادی به سواحل ایالات متحده می رود.

سپس دو موتورسیکلت برقی مبتنی بر Sur-Ron وجود دارد که سرعت کمی کمتری را ارائه می دهند و Storm Bee دارای موتور الکتریکی خنک کننده 22.5 کیلو وات (30 اسب بخار) و باتری 4.6 کیلو وات ساعت است. برای حداکثر سرعت 110 کیلومتر در ساعت (68 مایل در ساعت) رتبه بندی شده است.

Sur Ron Storm Bee electric dirt bike

سور ران ادعا می کند که Storm Bee قادر خواهد بود بیش از 100 کیلومتر (62 مایل) را با سرعت شهرى در حدود 50 کیلومتر در ساعت (31 مایل در ساعت) طى كند. Storm Bee در دو نوع عرضه خواهد شد، از جمله نسخه خیابان و نسخه خاکی.

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت ها در دست نیست ، اما نماینده ایالات متحده تأیید کرده است که Storm Bee راهی آمریکا خواهد شد.

موتورسیکلت برقی دیگر با مشخصات قابل مقایسه با Storm Bee، مدل VOGE ER 10 است که در واقع براساس طراحی موتورسیکلت برقی Sur Ron White Ghost ساخته شده است. VOGE حق طراحی را خریداری کرد و امسال این دوچرخ را به بازار عرضه می کند. ER 10 دارای موتور با قیمتی 14 کیلووات (18.8 اسب بخار) کوچک تر و آب خنك است.

VOGE ER 10 electric street bike

و با حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت)، بین موتورسیکلت های برقی بزرگراه مانند NIU RQi-GT و موتورسیکلت های برقی کوچک تر مانند CSC City Slicker کاملاً متفاوت است.

ما می دانیم که CSC City Slicker حدود 2500 دلار قیمت دارد و قدرت بالاتر و Sur Ron Light Bee نیز کمی کمتر از 4000 دلار است. پس بايد ببينيم قيمت اين موتور چه رقمى خواهد شد؟

همچنين موتورسیکلت برقی Evoke Urban Series كه (٨١ مایل در ساعت) حركت مى كند، یکی دیگر از پیشنهادات چینی است که به ما در قیمت گذاری کمک می کند. موتورسيكلت Evoke حدود 7،899 دلار قیمت دارد. شرکت هایی مانند NIU و Evoke به دلیل استانداردهای بالای خود در زمینه طراحی و تولید شناخته شده اند. حتی با Foxxconn، سازندگان آیفون و احتمالاً شماری از وسایل الکترونیکی دیگری که در اطراف خانه خود پیدا خواهید کرد.

Evoke Urban electric motorcycle

با توجه به مزیت NIU نسبت به Evoke كه قبلاً حدود 1میلیون اسکوتر برقی فروخته است.

  می توان تصور كرد که موتورسیکلت برقی NIU RQi-GT با ١٠٠ مایل در ساعت (160 کیلومتر در ساعت) خود را با قیمت یا پایین تر از قیمت های Evoke به بازار عرضه می کند.

انتظار است که به لطف موتورهای کوچک تر، ظرفیت باتری کمتر و عدم وجود فناوری جاسازی شده مانند 5G و سنسورهای هوشمند، Sur Ron Storm Bee و Voge ER 10 با قیمت کمتری روبرو شوند.

حال اگر امروز یک موتورسیکلت برقی شهری 2 هزار و 500 دلاری و یک موتورسیکلت برقی با قدرت، 7 هزار و 900 دلار در دسترس باشد، موج آینده موتورسیکلت های برقی چینی مطمئناً به معنای كالاهاى خوب برای کیف پول هاى مشتریان غربی است. البته این نیز خبر خوبی است، زیرا موتورسواری ارزان نیست.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا