مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مهم‌ترین عامل فوت موتورسیکلت سواران در تصادفات چیست؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مهدی گرجی، امروز 9 مرداد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  موتورسیکلت سواران از گروه‌های آسیب‌پذیر حوادث جاده‌ای محسوب می‌شوند و ماهیت غیر ایمن این وسیله و استفاده روزافزون آن توسط جوانان با افزایش بروز سوانح ترافیکی همراه است.

وی گفت: موتورسواران 34 درصد بیشتر از سرنشینان خودرو در معرض مرگ‌های ناشی از حوادث قرار دارند و از طرفی آمارها  نشان می‌دهد حدود 13 درصد کشته‌های سوانح رانندگی در جاده‌های استان را راکبین موتورسیکلت تشکیل می‌دهد که بسیار قابل تامل است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: در سال‌های اخیر موتورسیکلت با تنوع‌های مختلف وارد بازار و روانه جاده‌ها و خیابان‌های درون و برون شهری شهرستان‌های استان شده است و میزان آن به دلیل ارزانی، در دسترس بودن و سهولت تردد در ترافیک‌های سنگین به صورت قابل توجهی افزایش یافته، اما متاسفانه فرهنگ استفاده صحیح و ایمن از این وسیله نهادینه نشده است.

گرجی اظهار کرد: عامل ضربه به سر، دلیل اصلی فوت راکبان موتورسیکلت بوده و مصدومیت‌های آنان نیز یکی از مشکلات ایمنی در راه‌ها است که می‌طلبد فرهنگ‌سازی بیشتری در زمینه چگونگی استفاده صحیح از موتورسیکلت‌ها به عمل آید.

وی بیان کرد: در همین راستا و به منظور افزایش ایمنی، ترویج فرهنگ ترافیک و استفاده صحیح از موتورسیکلت‌ها  اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در روستاهای حاشیه راه‌ها  اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش موتورسیکلت سواران با هدف فرهنگ‌سازی برای رعایت کردن مقررات، افزایش ضریب ایمنی و در نهایت کاهش تصادفات، تخلفات جاده‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری 19 جلسه آموزشی در حسینیه‌ها یا مساجد روستای حاشیه راه‌های سطح استان با همکاری ویژه پلیس راه شهرستان‌ها و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های تابعه و دهیاران، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع  894  نفر در این دوره‌ها آموزش‌های لازم را در خصوص چگونگی استفاده صحیح از موتورسیکلت‌ها فراگرفته‌اند.

گرجی گفت: پس از اتمام آموزش برای تشویق و فرهنگ‌سازی موتورسیکلت سواران، به راکبین موتورسیکلت، کلاه ایمنی، دستکش، شبرنگ و لوازم و قطعات موتورسیکلت حسب نیاز هدیه می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای قوانین و مقررات به خصوص استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سوارانی که در حاشیه راه‌های اصلی تردد می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ‌سازی در امر استفاده صحیح از موتور سیکلت‌ها، امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم با برنامه‌ریزی و اولویت بندی، بیش از 30 روستای دیگر را با اولویت روستاهای حاشیه راه‌های شریانی و اصلی از امر آموزش بهره‌مند کنیم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا