مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

افزایش رعایت قوانین و مقررات رانندگی توسط موتورسواران

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سرهنگ رازقی گفت: در ایامی که شیوع ویروس کرونا سبب ایجاد برخی محدودیت‌های تردد شده بود، به نظر می‌رسد مردم بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند.

 وی افززود: راکبان موتورسیکلت‌ها در این ایام، قوانین را بیشتر رعایت کرده و تخلفاتی شامل عبور از چراغ قرمز، عبور یک طرفه از خیابان‌ها و خط ویژه را کمتر مرتکب می‌شدند. اما سرعت در بزرگراه‌ها افزایش پیدا کرد. 

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: در مجموع خلوتی روز‌های قرنطینه و شلوغی ایام فاصله گذاری اجتماعی برای تهران ماندگار نیست و به محض برگشتن به حالت عادی، ترافیک نیز به جریان عادی خود باز می‌گردد. 

تاثیر کرونا بر تصادفات

 سرهنگ رازقی گفت: با توجه به اینکه حجم تردد در روز‌های قرنطینه کاهش یافت، میزان تصادفات نیز کاهش یافته است. به طوری که در اسفندسال ۹۷ روزانه به طور میانگین ۲ هزار تصادف به ثبت می‌رسید در حالیکه در فروردین ماه سال ۹۷ روزانه  هزارو ۲۰۰ تصادف رخ داد.

وی افزود: در حالیکه با شیوع ویروس کرونا در کشور، این آمار به یک سوم رسید. به عنوان مثال در تهران روزی ۱۵۰ الی ۲۰۰ تصادف ثبت شده است که این آمار بسیار پایین است و گویی به دهه ۶۰ بازگشته ایم.

 این مقام انتظامی درباره شدت تصادفات اظهار کرد: خلوتی معابر باعث افزایش سرعت برخی رانندگان شده است، بنابراین شدت تصادفات و خسارات افزایش پیدا کرد و شاهد تصادفات سنگین بودیم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا