مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استفاده از موتورسيكلت مى تواند باعث كاهش شيوع كرونا شود/ براى جلوگيرى از گسترش ويروس جديد، موضوع صدور گواهينامه موتورسيكلت بانوان مجدد بررسى شود

به گزارش موتورسيكلت نيوز، ناوگان حمل و نقل عمومی، به دلیل تردد بالای مسافران و ازدحام جمعیت به عنوان یکی از کانون های شیوع این بیماری شناخته شده است؛ مدیران شهری رعایت فاصله گذاری اجتماعی در زمان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و ضد عفونی کردن آنها تاکید دارند تا امکان انتقال بیماری در این مکان ها به حداقل برسد.

از همین رو شاهد بودیم اگرچه بخشی از درآمد‌های شهرداری به اعمال طرح ترافیک برمی‌گشت، اما پس از اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نه تنها این مساله لغو شد بلکه با این مساله با جدیت برخورد شد و به شهروندان توصیه شد تا برای رفت و آمد‌های هر روزه خود از وسایل شخصی خود استفاده کنند. اما آيا مى شود روند آزادسازى طرح ترافيك به همين طريق ادامه پيدا كند؟ آيا خيابان ها ظرفيت اين همه تردد خودروهاى تك يا دوسرنشين را دارد؟

شاید مهمترین سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که احتمالا بخشی از مردم از وسایل نقلیه شخصی برخوردار نیستند و به ناچار باید از مترو و بی‌آرتی و ناوگان اتوبوسرانی برای حضور در محل کار خود استفاده کنند که در این باره نیز باید گفت اقدامات متعددی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شده است تا مردم با مشکلی در این زمینه روبه‌رو نشوند.

تمیهدات حمل و نقلی با شیوع کرونا چه تغییراتی کرده‌اند؟

برای مثال تمامی ایستگاه‌های مترو و ناوگان اتوبوسرانی در هفته گذشته به طور کامل علامت‌گذاری شده‌اند تا اگر کسی خواست از آنان استفاده کند، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بتواند از آن‌ها استفاده کند و خدای نکرده به این بیماری دچار نشود. اما، آيا اگر استفاده از موتورسيكلت گسترش پيدا كند بهتر نيست؟

نژاديان در ادامه افزود: نكته ديگر كه در اين شرايط خاص نياز است مجدد و با نگاهى متفاوت از گذشته بررسى شود، بحث صدور گواهينامه موتورسيكلت براى بانوان است. در اين خصوص قانون گذار مى تواند شرايط خاصى را براى خانم ها در نظر بگيرد. به طور مثال براى شروع، بانوان فقط از موتورسيكلت هاى برقى يا بنزينى با حجم مشخصى، بتوانند استفاده كنند.

مديرمسئول نشريه صنعت موتورسيكلت در نهايت گفت: از مسئولان انتظار مى رود روند توليد و شرايط استفاده از موتورسيكلت را آسان تر كنند، تا از شيوع بيشتر اين ويروس در مجموعه حمل و نقل عمومى جلوگيرى شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا