مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شروع به كار آموزشگاه‌های رانندگی در صورت اعمال پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سرهنگ مهرداد حسن‌پور، رییس پلیس راهور استان قزوین روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به بازدیدهای دوره‌ای صورت گرفته از آموزشگاه‌های رانندگی سطح استان، نتیجه وضعیت آنان جهت اعمال نکات بهداشتی، پنجشنبه هفته جاری به اطلاع سردار فرماندهی انتظامی قزوین رسیده و در صورت تایید نهایی، این مراکز به احتمال زیاد از هفته آینده می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: پیرو پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، آموزشگاه‌های رانندگی در حوزه آموزش عملی ملزم به استفاده از دستکش و ماسک بوده و در صورت عدم رعایت این مساله از سوی مربیان، کارآموزان و همراهان، با آنان برخورد خواهد شد.

به گفته وی، در بحث آزمون عملی نیز هنوز تاریخ دقیقی تعیین نشده اما ممکن است که تا ۲ هفته آینده انجام این کار محقق شود که در آن صورت نیز افسران آزمون رانندگی باید ضمن رعایت مسایل بهداشتی، حداکثر تا ۲ نفر را برای آزمون رانندگی به خودرو دعوت کنند.

این مسوول انتظامی با اشاره به اینکه از آبان ماه گذشته آزمون کتبی رانندگی همانند گذشته به پلیس راهور محول شد، تصریح کرد: پلیس در صورت برگزاری این آزمون باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اقدام به برگزاری آزمون کنند که نحوه شرایط آن در صورت برگزاری، اطلاع رسانی خواهد شد.

سرهنگ حسن‌پور با اشاره به فعالیت ۳۹ آموزشگاه رانندگی در استان قزوین، اظهار داشت: از این تعداد، ۱۳ مرکز در قزوین، ۷ مرکز در تاکستان، ۷ مرکز در بویین زهرا، ۶ مرکز در البرز، چهار مرکز در آبیک و ۲ مرکز نیز در شهرستان آوج دایر می‌باشد.

مشکل شهروندان در تعویض پلاک حقوقی است

رییس پلیس راهور استان قزوین با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شهروندان در خصوص تعویض پلاک، گفت: مساله مهم در این زمینه وکالتنامه‌های منقضی شده است که باید تنها در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شوند و پلیس هیچ نقشی در رفع این مشکل ندارد.

وی ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا و اعمال اجباری پروتکل‌های بهداشتی در خصوص پیشگیری و مقابله با این بیماری، تمامی پنج مرکز تعویض پلاک استان قزوین از ۲۰ اسفند ماه سال گذشته تعطیل شدند.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و ارایه خدمات به مردم، در بازدید از این مراکز، بر لزوم رعایت موارد بهداشتی تاکید و از ۶ اردیبهشت ماه جاری مجوز فعالیت دوباره آنان صادر شد.

سرهنگ حسن‌پور تاکید کرد: از متقاضیان تعویض پلاک درخواست داریم تا قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک، با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ نسبت به دریافت خلافی خود اقدام کرده و با همراه اسناد کامل خودرو از جمله سند کمپانی، برگ سبز خودرو، کارت خودرو، بیمه نامه و سند احراز محل سکونت را همراه داشته باشند.

به گفته وی، متقاضیان برای تعویض پلاک خودرو خود هنگام مراجعه ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از دستکشی، ماسک و ابزار شخصی از جمله خودکار استفاده کرده و از همراه داشتن همراهان اضافه خودداری کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پذیرش متقاضیان در مراکز تعویض پلاک براساس شماره خودرو صورت می‌گیرد به نحوی که روزهای زوج به شماره‌های زوج و روزهای فرد به شماره‌های فرد آخرین رقم پلاک اختصاص دارد و زمان پذیرش نیز همه روزه از ساعت ۷ تا ۱۷ خواهد بود.

تصادفات قزوین با کاهش ۳۵ درصدی روبرو است

سرهنگ حسن‌پور با اشاره به عملکرد پلیس راهور استان قزوین طی سال گذشته، اظهار داشت: مجموع تصادفات استان طی سال گذشته با کاهش ۳۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ روبرو بوده و طی همین مدت نیز تصادفات جرحی ۱۰، فوتی ۱۱، خسارتی ۳۸ و مجروحان حوادث ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: اولویت مهم پلیس در جلوگیری از وقوع تخلفات موتورسیکلت سواران، حفظ ایمنی و جان آنان بوده تا جایی که راکبان موتور با داشتن کلاه ایمنی می‌توانند در سطح شهرها تردد کنند.

این مسوول انتظامی خاطرنشان کرد: اعمال مقررات پلیس در حوزه توقیف موتورسیکلت باعث کاهش ۶۶ درصدی این وسیله نقلیه در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ شد و در بخش توقیف خودرو نیز با اعمال تقسیط جرایم، شاهد کاهش ۴۴ درصدی آن بودیم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا