مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ترخیص 5 هزار دستگاه موتورسیکلت‌ توقیفی

به گزارش موتورسيكلت نيوز، وحید سرلک سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند در پایتخت، اظهار داشت: اجرای این طرح در پهنه مرکزی تهران و در مناطق 6، 7، 11 و 12 کلیدخورده و در حال حاضر نیروهای شهرداری مشغول خط‌کشی و تابلوگذاریجهت استفاده شهروندان از پارک حاشیه‌ای هوشمند هستند.

وی افزود: بزودی در پهنه مرکزی پایتخت حدود 32 هزار پارک حاشیه‌ای هوشمند ایجاد می‌شود که هزینه آن از شهروندان مطابق مصوبه شورای شهر اخذ می‌شود.

سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر نرخ پارک حاشیه‌ای هوشمند حداقل 500 تومان و حداکثر 20 هزار تومان است که این میزان بر اساس مصوبه سال 93 شورای شهر از شهروندان اخذ می‌شود و هنوز در مورد نرخ‌های جدید، ابلاغیه‌ای از سوی شورا ارسال نشده است.

سرلک تأکید کرد: پارک حاشیه‌ای هوشمند جهت استفاده شهروندان برای مدت زمان کوتاه است و نوعی پارک موقت محسوب می‌شود لذا رانندگان باید بدانند که پارک حاشیه‌ای هوشمند پارک شبانه‌روزی محسوب نمی‌شود و چراکه در صورت بی‌توجهی این موضوع هزینه زیادی برای آنها در بر خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد:‌در محدوده مرکزی شهر با اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند دیگر کسبه نمی‌توانند از صبح تا بعدازظهر مکان  جلوی مغازه‌هایشان را به محل پارک خودرو خود اختصاص دهند چرا که این موضوع هزینه زیادی برای آنها به همراه دارد.

سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که درآمد شهرداری حاصل از اجرای طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند چقدر است گفت:‌ اطلاعی در این زمینه ندارم و ما تنها مجری این طرح هستیم.

سرلک در مورد ترخیص موتورسیلکت‌های توقیفی گفت:‌ در فروردین امسال بیش از 5 هزار موتورسیکلت توقیفی که در پارکینگ‌های شهرداری بود ترخیص و به پارکینگ پلیس راهور منتقل شد.

وی افزود:‌شهروندان می‌‌توانند جهت دریافت موتورسیکلت توقیفی خود به پارکینگ پلیس راهور مراجعه کنند البته باید توجه داشت که برخی از موتورسیکلت‌های ترخیص شده از پارکینگ شهرداری بیش از 10 سال بود که توقیف شده و هیچ مالکی جهت دریافت آن مراجعه نکرده بود چراکه گاهی خلافی این موتورسیکلت‌ها بیش از قیمت آن است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا