مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ستاد پیگیری و رفع مشکلات تولید در سازمان ملی استاندارد ایران تشکیل شد

به گزارش موتورسيكلت نيوز به نقل از سامانه اطلاع رسانى استاندارد ايران برای تحقق رونق تولید، توجه به کیفیت ضروری است چرا که افزایش کیفیت نقش مهمی در استفاده ازکالای ایرانی ، افزایش بهره وری و در نهایت رونق تولید و بازار دارد .

با تاکید رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ابتدای امسال نشست هم اندیشی با انجمن های صنفی ، صنعتی تولیدی کشور برگزار شد تا در کنار هم و هم افزایی هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کنیم .

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این خصوص گفت: به منظور رفع موانع و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان ، مقرر شد، چهار گروه کاری شامل1- صنایع غذایی و کشاورزی 2- فلزی (صنایع مکانیک، برق، انرژی، مهندسی پزشکی و خودرو و نیرومحرکه) 3- صنایع ساختمانی 4- غیرفلزی (شیمی و پلیمر، نساجی، و چرم و بسته بندی) تشکیل شود.

وی گفت : ستاد پیگیری برای رفع مشکلات رونق تولید در سازمان ملی استاندارد ایران به سرعت شکل گرفت که منجر به برگزاری 5 نشست با انجمن ها و تشکل های صنفی و صنعتی در سال جاری شد.

پیروزبخت با اشاره به همراهی سازمان ملی استاندارد ایران با بخش خصوصی در سال رونق تولید تصریح کرد: در این نشست های هم اندیشی ، موضوع و مسائل انجمن های صنفی، صنعتی و تولیدی با سازمان ملی استاندارد ایران و پیشنهاد راه کار و حل مسائل و مشکلات مطرح شد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران به نقش استاندارد در تحقق شعار رونق تولید اشاره کرد و گفت: در این سلسله نشست ها، روسا و نمایندگان انجمن ها، نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود فضای کسب و کار و ارتباط با سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین تولید با کیفیت و استاندارد، رفع موانع تولید و گسترش زمینه های صادراتی ارائه داشتند.

وی گفت: در این نشست ها، فعالان اقتصادی خواستار ، کاهش بروکراسی و تسهیل در قوانین و مقررات ، حذف مقررات زائد و دست و پا گیر، حذف موازیکاری، نظارت بر نحوه عملکرد آزمایشگاهها، کاهش زمان ماندگاری کالا در گمرکات، تجدیدنظر در استانداردها، تجدید نظر در تعیین نمرات منفی ، تعامل بیش از پیش با بخش خصوصی ، مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی شدند.

پیروزبخت افزود: این سازمان برای حمایت از تولید داخل، حمایت از واردات مرتبط با تولید و حمایت از صادرات، بسته حمایتی را ارائه و در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار داد تا تولیدکنندگان با کمترین چالش در زمینه استاندارد مواجه شوند.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات بین الملل، در پایان نشست های تخصصی ، دبیرخانه مشترک انجمن های فعال برای انعکاس مسائل و مشکلات صنعت با هدف رفع موانع واحدهای تولیدی و صنعتی در سال رونق تولید، تشکیل شد و دبیران و رابطان کارگروه های چهارگانه انتخاب و معرفی شدند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا