مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

گامی اساسی برای هماهنگ سازی استانداردهای انتشار گازهاى موتورسیکلت

به گزارش موتورسيكلت نيوز، GTR2 که به عنوان چرخه آزمایش جهانی موتورسیکلت (WMTC) نیز شناخته می شود، سپس در میان دیگر كشورها به روز شده و منعکس کننده آخرین محدودیت های عملکرد انتشار خودرو و گسترش دامنه برای موپدها است.

حال یکی از به روزرسانی های مهم و جديد در اصلاحیه GTR2، گسترش دامنه فراهم کردن امکان برای خودروهای دوچرخ با سرعت زیر 50 کیلومتر در ساعت و با ظرفیت موتور زیر 50 سی سی برای آزمایش با GTR2 بود.

مشخصات چرخه آزمون (WMTC)، با یک فاز موتور 10 دقیقه سرد و پس از آن یک فاز موتور 10 دقیقه گرم است.

سرعت تست نيز حداکثر سرعت طراحی این خودروها را شامل می شود.

در جلسه نوامبر2019 مجمع جهانی سازمان ملل متحد برای هماهنگ سازی مقررات وسایل نقلیه (WP.29)، آیین نامه جهانی فنی پیرامون چرخه آزمایش انتشار گازهای موتورسیکلت (GTR 2 – WMTC) به منظور انعکاس آخرین استانداردهای انتشار، با تسریع در معرفی فن آوری های جدید برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای به نفع مصرف کنندگان و جامعه تدوين شد.

نمایندگان دولت از بازارهای اصلی تولید موتورسیکلت: هند، چين، اروپا، ژاپن، ایالات متحده و سایر افراد درگیر در زیر گروه بینش منطقه ای را در این فرآیند ارائه دادند.

آقای آدولفو پروو (Adolfo Perujo) از مرکز تحقیقات مشترک گفت:

تجدید نظر در GTR شماره 2، با تصویب قوانین اروپا (یورو 5) به عنوان نقطه شروع ، گام مهم دیگری در جهت گسترش هماهنگی استانداردهای فنی در مناطق مختلف جهان است.

به روزرسانی این آیین نامه فنی جهانی برای تولیدکنندگان مهم است. زیرا تجارت وسایل نقلیه مجهز به آخرین فناوری عملکرد انتشار را تسهیل می کند. برای اطمینان از انطباق، تكثیر فناوری ها (مانند كاتالیزورهای سه طرفه با كنترل سنسور اكسیژن، سیستم های مدیریت پیچیده الکترونیکی موتور و تزریق دقیق تر سوخت) برای بهبود احتراق و تصفیه گازهای خروجی مورد نیاز است. در نتیجه انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت بهبود و به حداقل می رسد.

شایان ذکر است که در اروپا، عملکرد انتشار یورو5 از اول ژانویه سال 2020 برای تأیید نوع جدید موتورسیکلت ها (و از اول ژانویه 2021 برای همه وسایل نقلیه جدید شروع می شود) لازم است.

IWG به منظور کاهش مداوم آلودگی محیط زیست، انتشار CO2 و مصرف انرژی موتورسیکلت، به تدوین و به روزرسانی مقررات فنی ادامه می دهد.

WP29 سازمان ملل سالانه سه بار در ژنو برگزار می شود و بر نظارت بر تنظیم مقررات فنی جهانی نظارت دارد. موضوعات مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای توسط كار گروه آلودگی و انرژی (GRPE) و زیر گروه های آن اداره می شود. اصلاحیه شماره 2 GTR، توسط کارگروه غیررسمی در مورد الزامات عملکرد محیطی و پیشران برای دو چرخ ها (وسایل نقلیه از نوع L) هماهنگ شده است. EPPR IWG پیش از این آیین نامه جهانی فنی جدیدی را درمورد تشخیص هیئت مدیره و عملکرد انتشار گازهای تبخیر موتورسیکلت ها ارائه داده بود.

اطلاعات بیشتر در مورد WP.29 را می توان در اینجا دریافت كنيد.

منبع: IMMA

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا