مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پرداختن به موضوع اهميت استفاده از موتورسيكلت ها در سومین کنفرانس جهانى وزيران در سوئد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، در اين كنفرانس هیئت های مستقل به اتفاق آرا موافقت كردند كه موتورسیکلت ها از جایگاه مهمی در ترافیك و جامعه برخوردار هستند و به دلیل نگرانی های ایمنی نباید از آنها طاعون ساخت. اين هيئت توصیه کرد:

• ارتقاء آموزش و همچنين آموزش مقرون به صرفه و موثر برای بهبود مهارت های سواری هنگام اخذ مجوز در کشورهای کم درآمد و متوسط، ارتقاء گذاشتن کلاه ایمنی و در نظر گرفتن بروزرسانی آموزش راننده خودرو برای تشخیص بهتر موتورسیکلت ها انجام شود.
• به روز کردن الزامات فنی وسیله نقلیه بر اساس چارچوب تنظیم مقررات فنی سازمان ملل متحد و از طریق اجرای قانون راهنمایی و رانندگی، ضمن شناخت تنوع منطقه ای، تغییر در زیرساخت ها، شرایط ترافیکی و مراحل توسعه اقتصادی.
• بهبود و نگهداری زیرساخت های جاده ای با واگذاری صاحبان زیرساخت های شهری و روستایی به منظور ارتقاء کیفیت، نگهداری و دوستی با موتورسیکلت در جاده ها و شناسایی نقاط سیاه.

همچنین گزارش آقای Tom Bishop در مورد رشد سریع موتورسیکلت ها در کشورهای آفریقایی که منجر به یک سطح زندگی بالاتر، دسترسی به مراقبت های بهداشتی و شغلى می شود، جالب توجه بود. وی از تحقیقات خود در تانزانیا، غنا، کنیا و رواندا خبر داد و از توصیه های وی به دولت ها برای اتخاذ یک روش اندازه گیری به جای ممنوع کردن وسایل نقلیه از ترافیک و ایجاد مزایا برای مردم خبر داد.

در آستانه کنفرانس وزیران، WHO در سال 2018 گزارش داد که 28 درصد از تلفات ترافیک جاده ای با موتورسيكلت هاى دوچرخ همراه است و در برخی کشورها این نسبت می تواند به اندازه دو سوم باشد. گزارش خلاصه رسمی جلسه درباره ایمنی از دو چرخ محرک را می توانید از اینجا بارگیری کنید.

اعلامیه استکهلم نتیجه این کنفرانس است که امنیت جاده را به اجرای برنامه 2030 توسعه پایدار متصل می کند. همچنین انعکاس توصیه های گروه علمی مستقل علمی کنفرانس و ارزیابی های علمی آن از پیشرفت های انجام شده در دهه گذشته است.

براى اطلاعات بيشتر درباره سومین کنفرانس وزیران جهانی در مورد ایمنی جاده ها اينجا را كليك كنيد.

براى اطلاع از اعلاميه استكهلم اينجا را كليك كنيد.

کنفرانس جهانی وزیران در استکهلم، فوریه 2020

توضيح افراد حاضر در عكس:

سمت چپ: آقای Tom Bishop، مدیر برنامه AMEND
دوم: آقای Edwin Bastiaensen، دبیر کل IMMA
سوم: خانم Johanna Vollrath، دبیر اجرایی کمیسیون امنیت ملی جاده شیلی.
چهارم: Hon. معاون وزیر آقای Niphon Bunyamanee، وزير کشور تایلند و در سمت راست، دکتر Maria Segui Gomez، عضو گروه علمی کنفرانس وزیران.
منبع عكس: roadsafetysweden

منبع خبر: IMMA

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا