کاوازاکی به دنبال توسعه فناوری تزریق سوخت جدید است
کاوازاکی به دنبال توسعه فناوری تزریق سوخت جدید است
سال گذشته، هوندا درخواست های ثبت اختراع را برای نسل جدیدی از موتورهای مستقر در آفریقا Twin با تزریق مستقیم ثبت کرد و اکنون به نظر می رسد کاوازاکی با انتشار برنامه های ثبت اختراع مربوط به سیستم تزریق مستقیم خود آماده سبقت است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، همانطور که در این نقشه دیده می شود و همچنین پرونده های دفتر ثبت اختراع ژاپن نشان می دهد کاوازاکی به دنبال فناوری تزریق سوخت دوگانه – از طریق پورت و تزریق مستقیم است.

تزریق مستقیم بنزین سال ها است که در اتومبیل ها استفاده می شود و با توجه به اینکه هوندا و کاوازاکی اخیراً در حال توسعه این تکنولوژى هستند به زودی می تواند در موتورسیکلت ها نیز استفاده شود.

شایان ذکر است که تزریق مستقیم یا GDI for برای چندین دهه در انواع دیگر موتورها مورد استفاده بوده است. نمونه اولیه موتورهای هوایی GDI در WWI ظاهر شد و توسط جنگ جهانی دوم بسیاری از هواپیماهای آلمانی از این فناوری استفاده کردند، از جمله Messerschmitt Bf109 و Focke-Wulf Fw190. سپس خیلی زود پس از آن در اتومبیل ها استفاده شد.

ثبت اختراع جدید کاوازاکی نشان می دهد که می خواهد از پورت و تزریق مستقیم سوخت، با ایجاد موتورهایی که همزمان از هر دو سیستم استفاده می کنند، بهترین نتیجه را بگیرد.

البته همان طور که گفته شد، این ایده کاملاً جدیدی نیست. شرکت های اتومبیل، از جمله تویوتا، موتورهایی را توسعه داده اند که دارای تزریق به اصطلاح “دوگانه” هستند و مزایای زیادی برای این مفهوم وجود دارد.

اگرچه وجود درخواست ثبت اختراع به تنهایی هیچ تضمینی برای دستیابی به فن آوری در تولید را ندارد، اما کاوازاکی و هوندا برای رسیدن به آن لحظه آماده می شوند.

تزریق پورت قبل از رسیدن به شیر ورودی، به هوا می افزاید و قبل از رسیدن به محفظه احتراق، زمان زیادی برای مخلوط کردن فراهم می کند.
تزریق مستقیم در محفظه احتراق مشکل فرار گاز غیرمجاز را حل مى کند و امکان مخلوط سوخت و هوای بهتر را برای عملکرد مناسب فراهم می کند.
انژکتورهای ویژه برای حل مشکل مخلوط کامل سوخت و هوا در مدت زمان کوتاه و در صورت تزریق مستقیم طراحی شده اند.

منبع: Cycle world

  • نویسنده : محمدعلى نژاديان