مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدل سه ضلعی تامین مالی برای تولید/ نیازهای بخش تولید و تجارت از بیمه احصا می‌شود

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سعید زرندی درنخستین جلسه کارگروه تخصصی بیمه در وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: صنعت بیمه در دنیا نهادی با نقدینگی فراوان است اما در ایران تنها به بیمه تجاری محدود شده است.
وی تاکید کرد: عضویت وزیر صنعت،معدن و تجارت در شورای عالی بورس نیز موید همین موضوع است و ما باید تلاش کنیم این ظرفیت را فعال کنیم.
معاون طرح برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد:نیازها و خدماتی که بخش تولید و تجارت می توند از بیمه استفاده کند باید دقیقا مشخص شود وباید طرح مدونی در این خصوص طراحی گردد.
وی گفت: اتکا بیش از 90 درصدی تولید برای تامین مالی به نظام بانکی ، یکی از اشکالات اقتصاد کشور است به همین دلیل ابزارهای جدید تامین مالی باید دنبال شود.
زرندی همچنین در این جلسه افزود: در موضوع ساخت داخل باید بررسی شود که می توان از بیمه برای ضمانت و ریسک داخلی سازی استفاده شود و با چه مکانیزمی قابل اجرا است.
معاون طرح برنامه گفت: ریسک های متناسب با تولید و تجارت باید شناسایی شده و باید پوشش های بیمه ای جدید در صنعت بیمه در این خصوص ایجاد شود.
وی گفت: در خواست ما از صنعت بیمه کاهش ذخیره سرمایه در بانک ها و افزایش سرمایه گذاری در بخش تولید است و این مهم را در شورای عالی بورس دنبال می کنیم.
معاون طرح برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: فضای جدیدی را باید در تعامل صنعت با بیمه ایجاد کنیم.
زرندی تاکید کرد: درخواست ما از دست اندرکاران صنعت بیمه این است که برنامه مشخصی برای سال “رونق تولید” و حمایت از تولید داخلی ارائه نمایند.
وی گفت : از بخش خصوصی ،انجمن ها، تشکل ها و صاحب نظران خواسته ایم تا پیشنهاد های خود را برای اسستفاده از این ظرفیت به ما اعلام نمایند.
بنا براین گزارش، کارگروه تخصصی صنعت بیمه در معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت ،معدن و تجارت با حضور نمایندگان سازمان ها و بخش های مختلف تولید و تجارت تشکیل شد و مقررشد موضوع احصا نیاز های بخش صنعت،معدن و تجارت مرتبط با بیمه و طرح برنامه های مدون و عملیاتی در دستور کار این کمیته قرار گیرد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا