گذشت زمانى که هر کسى بیشتر بفروشد، اول باشد/ نام شرکت خود را تبدیل به برند کنید
گذشت زمانى که هر کسى بیشتر بفروشد، اول باشد/ نام شرکت خود را تبدیل به برند کنید
نژاديان: در بازار پارامترهاى جديدى در حال شكل‌گيرى است و در آينده نزدیک شركت‌هايى اول خواهند بود كه داراى افكار برتر و ايده‌هاى جديد باشند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلى نژادیان گفت: با توجه به شرایط امروزى، تولیدکنندگان باید به‌دنبال ایده‌هاى جدید باشند تا خود را از دیگران بیشتر متمایز کنند.

محمدعلی نژادیان

وى عنوان کرد: از این پس، دیگر رقابت منفى به معنى کاهش قیمت، مسابقه در فروش چکى و کپى کارى باعث پیروزى نخواهد شد.

نژادیان اظهار داشت: امروز، دیگر مثل گذشته نیست که هر کسى بیشتر بفروشد، اول باشد. بلکه اگر شرکتى طورى قدم بردارد که در بازار و ذهن مصرف‌کننده به کیفیت شناخته شود و بتواند سال‌هاى طولانى کیفیت خود را حفظ و حتى افزایش دهد و در نهایت نام شرکت خود را تبدیل به برند کند، رتبه اول را خواهد داشت. یعنى اگر نام شرکتى آورده شد و در ذهن مصرف‌کننده کیفیت تداعى شود، آن شرکت اول است.

مدیرمسئول نشریه صنعت موتورسیکلت عنوان کرد: زمانى نام یک شرکت تبدیل به یک برند مى‌شود که داراى افکار برتر و ایده‌هاى جدید باشد و موارد ذیل را در برنامه خود قرار دهد:

۱- به همه مسائل شرکت اهمیت داده شود و تمرکز کیفیتى فقط بر یک یا چند محصول نباشد

۲- نیاز است که شرکت‌ها اتاق‌هاى فکر و هیات‌هاى اندیشه‌ورز تشکیل دهند و ببینند شرکت‌هاى مطرح دنیا در جهان فعلى چه برنامه‌هایى را براى برندسازى خود انجام مى‌دهند، ببینند با توجه به شرایط ایران و شرایط شرکت خود چه کارهاى جدیدى مى‌توانند انجام دهند و نیازهاى بازار را دقیق و به‌درستی تشخیص دهند (به عبارتى جهانى بیاندیشند و بومى عمل کنند)

۳- فروش هدف اصلى نباشد بلکه نگاهى فراتر از فروش و مبتنى بر مشترى‌مدارى باید ایجاد شود

۴- تفکر بازرگانى به تفکر تولیدى تبدیل شود

۵- خدمات پس از فروش به‌صورت حرفه‌اى‌تر انجام شود

۶- شرکت‌ها برنامه بلندمدت داشته باشند

۷- نیاز است توسط شرکت‌ها، واحدهاى تحقیق و توسعه و پژوهشکده‌هاى تحقیقاتى تاسیس و این موضوع به‌صورت جدى‌تر دنبال شود تا از مباحث علمى و فناورى در حوزه بازاریابى و تولید غفلت نشود و…

محمدعلى نژادیان در پایان تاکید کرد: اگر تا امروز مهم‌ترین دلیل ایجاد بعضى از رقابت‌ها، فروش بیشتر و قرار گرفتن در رتبه‌هاى بالاتر در لیست تولید بود، از امروز ده‌ها نگرانى به‌دلیل بحران کرونا براى فعالان به‌وجود خواهد آمد که اگر مدیریت نشود، باید منتظر رقابت‌هاى منفى بیشترى باشیم. زیرا، اگر شرایط به‌درستى فرماندهى نشود، باعث تک‌روى بیشترى در صنعت موتورسیکلت خواهیم بود و این موضوع در بحران فعلى بسیار خطرناک است.

  • نویسنده : محمدعلی نژادیان
  • منبع خبر : موتورسیکلت نیوز