مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

گذشت زمانى كه هر كسى بيشتر بفروشد، اول باشد/ نام شرکت خود را تبدیل به برند کنید

به گزارش موتورسيكلت نيوز، محمدعلى نژاديان گفت: با توجه به شرايط امروزى، توليدكنندگان بايد به‌دنبال ايده‌هاى جديد باشند تا خود را از ديگران بيشتر متمايز كنند.

محمدعلی نژادیان

وى عنوان كرد: از این پس، دیگر رقابت منفى به معنى كاهش قيمت، مسابقه در فروش چكى و كپى كارى باعث پيروزى نخواهد شد.

نژاديان اظهار داشت: امروز، ديگر مثل گذشته نيست كه هر كسى بيشتر بفروشد، اول باشد. بلكه اگر شركتى طورى قدم بردارد كه در بازار و ذهن مصرف‌كننده به كيفيت شناخته شود و بتواند سال‌هاى طولانى كيفيت خود را حفظ و حتى افزايش دهد و در نهايت نام شركت خود را تبديل به برند كند، رتبه اول را خواهد داشت. يعنى اگر نام شركتى آورده شد و در ذهن مصرف‌كننده كيفيت تداعى شود، آن شركت اول است.

مديرمسئول نشريه صنعت موتورسيكلت عنوان كرد: زمانى نام يك شركت تبديل به یک برند مى‌شود كه داراى افكار برتر و ايده‌هاى جديد باشد و موارد ذيل را در برنامه خود قرار دهد:

1- به همه مسائل شركت اهميت داده شود و تمركز كيفيتى فقط بر يك يا چند محصول نباشد

2- نياز است كه شركت‌ها اتاق‌هاى فكر و هيات‌هاى انديشه‌ورز تشكيل دهند و ببينند شركت‌هاى مطرح دنيا در جهان فعلى چه برنامه‌هايى را براى برندسازى خود انجام مى‌دهند، ببينند با توجه به شرايط ايران و شرايط شركت خود چه كارهاى جديدى مى‌توانند انجام دهند و نيازهاى بازار را دقیق و به‌درستی تشخيص دهند (به عبارتى جهانى بيانديشند و بومى عمل كنند)

3- فروش هدف اصلى نباشد بلكه نگاهى فراتر از فروش و مبتنى بر مشترى‌مدارى بايد ايجاد شود

4- تفكر بازرگانى به تفكر توليدى تبديل شود

5- خدمات پس از فروش به‌صورت حرفه‌اى‌تر انجام شود

6- شركت‌ها برنامه بلندمدت داشته باشند

7- نياز است توسط شركت‌ها، واحدهاى تحقيق و توسعه و پژوهشكده‌هاى تحقيقاتى تاسيس و این موضوع به‌صورت جدى‌تر دنبال شود تا از مباحث علمى و فناورى در حوزه بازاريابى و توليد غفلت نشود و…

محمدعلى نژاديان در پايان تاكيد كرد: اگر تا امروز مهم‌ترين دليل ايجاد بعضى از رقابت‌ها، فروش بيشتر و قرار گرفتن در رتبه‌هاى بالاتر در ليست توليد بود، از امروز ده‌ها نگرانى به‌دليل بحران كرونا براى فعالان به‌وجود خواهد آمد كه اگر مديريت نشود، بايد منتظر رقابت‌هاى منفى بيشترى باشيم. زيرا، اگر شرايط به‌درستى فرماندهى نشود، باعث تك‌روى بيشترى در صنعت موتورسيكلت خواهيم بود و اين موضوع در بحران فعلى بسيار خطرناك است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا