مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تصميمات مهم براى آغاز فعالیت کسب و کارها

به گزارش موتورسيكلت نيوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تبریک روز جوان و روز سلامت اظهارداشت: در روندی که برای مساله مبارزه با کرونا و مقابله با آن پیش رو داریم، در این زمینه هیچ اختلاف نظری بین دستگاه های دولتی وجود ندارد بین سه قوای سه گانه هم اختلاف نظری وجود ندارد.
وی اضافه کرد: همه باهم در کنار هم و همراه با نیروهای مسلح این کار را انجام می دهیم. برای مقام معظم رهبری هم چند بار نامه نوشتیم و دریافت کردیم و ایشان هم همراهی فرمودند. کل نظام یکپارچه است؛ بدخواهان اگر عصبانی و ناراحت هستند خودشان می‌دانند.  
روحانی با بیان اینکه کرونا با همه گرفتاری‌هایی که ایجاد کرده آثاری هم داشته است یکی از این آثار را بیشتر شدن وحدت در جامعه عنوان و تصریح کرد: در این روزها شاهد وحدت بیشتر جامعه بودیم؛ وحدت بین دولت، نیروهای مسلح و مردم و یکپارچگی امروز در سراسر کشور مشاهده می شود. گزارشات راجع به سالم بودن هوا و وضعیت ترافیک هم یکی دیگر از آثار آن است.
مقام عالی دولت یادآور شد: بین وزارتخانه‌ها و به ویژه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی اختلاف وجود ندارد. گوشه‌ای کسی پیدا می شود و چیزهایی به رسانه‌های خارج از کشور می‌دهد، آنها هم موضوع را بزرگ می کنند. برخلاف دعوت بدخواهان و ضد انقلاب که مردم را دعوت می‌کنند بین سلامت و فعالیت اقتصادی یکی را باید انتخاب کنند باید گفت این هم مردود، غلط و ناصواب است.  فعالیت اقتصادی و پروتکل بهداشتی هر دو قابل ارائه است. همه اینها باید پا به پا باشد اما همه پروتکل‌ها و اصولی که وزارت بهداشت اعلام می کند باید مورد مراعات همه ما قرار بگیرد.
وی ادامه داد: امروز نسبت به طرح جدید فاصله گذاری هوشمند بحث کردیم و کارگروهی در این چند روز  این موضوع را در وزارت کشور بررسی کرده بود. کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا هم آن را بررسی کرد و مصوبه ای هم در پی داشت.
روحانی خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه، فعالیت‌های کم ریسک از ۲۳ فروردین با رعایت پروتکل وزارت بهداشت، ‌ درمان و آموزش پزشکی در استان ها می‌تواند فعالیت کند. البته فعالیت‌های اقتصادی قبلا هم با حفظ و رعایت این پروتکل برپا بود. اما فعالیت‌های پرریسک همچنان ممنوع است تا بعد ا راجع به آن تصمیم گیری شود. حتما نظارت اصناف هم بر آن انجام شود که البته نظارت اصلی بر عهده وزارت بهداشت است و اگر لازم شد نیروی بسیج هم کمک کند که این نظارت انجام شود.
رییس جمهوری درباره فعالیت‌های اقتصادی استان تهران گفت:‌ فعالیت اقتصادی در استان تهران از ۳۰ فروردین با در نظر گرفتن پروتکل وزارت بهداشت آغاز به کار می‌کند. در بحث کسب و ‌کارهای کم‌ریسک، فعالیت‌های کسبه و فعالیت‌های اقتصادی که پرریسک نیست قرار شد از شنبه ۲۳ فروردین با مراعات پروتکل‌های اعلام شده وزارت بهداشت کار خود را آغاز کنند و حتما باید روی این پروتکل نظارت شود در صدا و سیما هم برای مردم توضیح داده می‌شود که هر کسی باید چه اصولی را رعایت کند. وظایف هم صاحب مغازه و هم مشتریان به روشنی بیان می‌شود تا اصول بهداشتی مورد نظر رعایت شود.

 فعالیت ادارات از هفته‌آینده با دو ‌سوم کارمندان خواهد بود 

روحانی با اشاره به پیشنهاد و توصیه وزارت بهداشت و درمان گفت: بازگشایی فعالیت‌ها در جامعه به صورت پلکانی و تدریجی آغاز می شود، ما هم نسبت به فعالیت اقتصادی در استان‌ها و استان تهران و هم نسبت به سایر فعالیت‌ها در کشور به صورت پلکانی و تدریجی تصمیم گرفتیم.
رییس جمهوری افزود: ادارت دولتی اکنون نیز فعال هستند و همه مشغول فعالیت هستند البته از هفته آینده از ۲۳ فرودین ماه فعالیت ادارات به این صورت خواهد بود که دو سوم سرکار حاضر می‌شوند و یک سوم از کارکنان مجاز هستند که سر کار نروند و بخش‌های مختلف درباره حضور یک سومی کارکنان به صورت گردشی تصمیمگیری کنند که یک سوم کمتر در محل کار حضور پیدا کنند مگر جاهایی که ضرورت داشته باشد بیش از دو سوم فعالیت بکنند. البته افرادی که سن بالاتری و یا بیماری‌های زمینه ای هستند در اولویت یک سومی قرار بگیرند.

رییس جمهوری تاکید کرد: هر کس کرونا مبتلا شد موظف است به رییس بخش خود در محل کار اعلام کند و سر کار نیاید و باید برای مدتی که برای درمان مشخص شده حدود دو هفته باید به صورت قرنطینه باید در منزل یا نقاهتگاه و یا بیمارستان بنا به شرایط بیماری بماند. 
روحانی تصریح کرد: حضور فرد مبتلا در محل کار تخلف است و کسی که می‌داند مبتلا است و آزمایش او مثبت شده است نباید سر کار برود و یا رییس او بگوید باید به سر کار بیاید و اشکال ندارد؛ این موضوع کاملا روشن است حضور کسی که مبتلا به بیماری کرونا است در جامعه و سرکار و اجتماعات ممنوع است و باید خود را قرنطینه کند که همه جامعه باید توجه داشته باشند .
ادامه دارد 

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا