مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسيكلت ها در تبريز به كمك مبارزه با كرونا آمدند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سرهنگ عبدالله شادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون با تمام ظرفیت سپاه و بسیج بزرگ‌ترین عملیات رزمی، تبلیغی و درمانی در تبریز در حال برگزاری است، افزود: از ۲۸ روز پیش تاکنون این عملیات بزرگ آغاز شده و به مثابه یک دفاع همه جانبه با تمام امکانات در مقابل حوادث و رویدادهای کرونایی از مردم به‌ عنوان سرمایه اصلی نظام اسلامی دفاع می‌کنیم.

به گفته وی در این عملیات تعداد ۷ هزار بسیجی پا به‌ کار با موتورهای ضدعفونی‌ کننده و پمپ های انفرادی در قالب ۴۷۰ گروه ۳ نفره و همچنین ۵  هزار غربالگر حضور مستمر دارند.

شادی اضافه کرد: بسیج تبریز با یگان‌های ترکیبی جنگ نوین لشکر عملیاتی سپاه عاشورا، تیپ مکانیزه امام زمان (عج)، پادگان الزهرا (س)، توپخانه و گروه موشکی ۶۰ رسالت، بهره مندی از ۱۰ دستگاه خودروی تخصصی درفش، روتست و ۹۱۱، تعداد ۳۱ موتورسیکلت سمپاش محلول ضدعفونی به همراه تعداد ۳۶ خودروی وانت که مخزن‌های هزار لیتری حمل می‌کنند، وارد کارزار مقابله با ویروس کرونا شده است.

وی با اشاره به اقدامات مراقبتی ویژه از بهبودیافتگان توسط سپاه تبریز، گفت: در این زمینه در حال آماده‌سازی نقاهتگاهی هستیم که بیماران بهبودیافته را به آنجا انتقال داده و تا بهبودی کامل مراقبت های ویژه را با استفاده از کادر درمانی انجام دهیم و سپس ترخیص کنیم.

شادی ادامه داد: چندین دستگاه تولید نان صنعتی با ماندگاری ۶ ماهه نیز در آینده‌ای نزدیک راه اندازی و  روزانه ۱۶هزار قرص نان تولید و در اختیار شهروندان تبریزی قرار خواهد داد که نگرانی معیشتی از این بابت برای مردم رفع خواهد شد.

وی مدت‌ زمان درگیری تمام ظرفیت‌های سپاه و بسیج در این ماموریت خطیر را از ویژگی‌های بارز آن برشمرد و اظهار داشت: بسیج نشان داد که می‌تواند با انعطاف خود و آموزش‌های لازم در کمترین زمان بیشترین کارایی را در مقابل پیشامدهای ناگوار و هجمه‌های نظامی و غیرنظامی از خود بروز دهد.

شادی به تولیدات اقلام بهداشتی توسط بسیج تبیرز اشاره و اضافه کرد: تعداد ۳۶ کارگاه از اماکن سپاه و ۲۰۰ خانه کارگاهی با تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک بهداشتی و بیمارستانی و همچنین لباس، ملحفه بیمارستانی و روتختی در این بخش فعالیت دارند و ۱۰۰ دستگاه چرخ خیاطی، دستگاه برش پارچه و دستگاه خط تازن از ملزومات این کارگاه‌ها برای تولیدات بهداشتی و بیمارستانی تهیه شده است.

به گفته وی توسط بسیجیان تبریز بیش از ۴۵ هزار بسته بهداشتی و معیشتی در میان مردم و به خصوص اقشار کم برخوردار قرار گرفته و هم‌اکنون نیز بسته بندی اقلام دیگری برای تحویل آماده شده است.

شادی فعالیت های تبلیغی را از مهم‌ترین ماموریت‌های بسیج تبریز برای در خانه ماندن مردم و قطع زنجیره انتقال عنوان و اظهار کرد: بلندگوهای مساجد برای تشویق و ترغیب مردم در مسیر بیتوته در منزل مورد استفاده قرار گرفته و ۱۶ بلندگوی سیار نیز در معابر و اماکن و محلات برای در امان ماندن مردم، آن‌ها را به ماندن در منازل خود هشدارهای لازم را می دهند.

وی یادآور شد: از تمام ظرفیت‌های ارتباطی از جمله تلفن جهت ترغیب و ثبت آمار خانوار سامانه‌های پیامکی به منظور ارسال پیام‌های بهداشتی و همچنین چاپ و توزیع دعای هفتم صحیفه سجادیه و بروشورهای بهداشتی و اطلاع‌رسانی در راستای افزایش آگاهی‌های عمومی در اختیار مردم قرار گرفته است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا