مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تاثیر بحران COVID-19 بر صنعت موتورسیکلت/ آشنایی با اتحادیه تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا

به گزارش موتورسیکلت نیوز، اتحادیه تولیدکنندگات موتورسیکلت اروپا در یک بیانه مطبوعاتی اعلام کرد: بیماری همه‌گیر COVID-19 یک بحران بی‌سابقه است که خسارات قابل توجهی به سلامت شهروندان در سراسر جهان وارد می‌کند و ثبات اقتصادی جهانی را تهدید می‌نماید. سیاست‌گذاران در سطح اروپا و مقامات ملی برای رفع این دو چالش بزرگ با یکدیگر همکاری می‌کنند. بخش‌های صنعتی و خرده‌فروشی در حال حاضر به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرند، از جمله بخش‌های صنعت موتورسیکلت.

تمام تلاش‌ها انجام می‌گیرد تا صنعت موتورسیکلت از کارمندان و مشتریان خود محافظت کند. بهداشت و امنیت عمومی اولویت شماره یک همه ما است. با وجود این نیاز، حفظ اقتصاد اروپا و حمایت از مشاغل نیز مهم است.

شرایط کنونی مخصوصاً برای فروشندگان و تولیدکنندگان موتورسیکلت چالش برانگیز است. این بیماری همه‌گیر زنجیره‌های تأمین، عملیات تولید و توسعه مدل‌های جدید یورو5 را به‌شدت مختل کرده است. این اختلال علاوه بر اقدامات مهار ویروس در کارخانه‌ها، باعث شده است که تقریباً در بسیاری از کشورها این صنعت متوقف شود.

اقدامات قفل‌کننده و سخت‌گیرانه اخیر برای مهار این بیماری همه‌گیر، فعالیت تجاری خرده‌فروشی موتورسیکلت را نیز فلج کرده است. این امر به‌تدریج بر همه بازارهای اروپا تأثیر می‌گذارد و عدم قطعیت‌های ناخوشایند را برای بخش موتورسیکلت ایجاد می‌کند.

بحران COVID-19 مشاغل فروشندگی را که بیشتر آن‌ها تحت نظارت خانوادگی و تحت مشکلات اقتصادی شدید است را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اقدامات فوری در مورد جریان نقدینگی باید از طریق اقدامات پشتیبانی در هر کشور که تحت تأثیر این بیماری قرار دارند بررسی شود.

با این پیش‌زمینه، صنعت موتورسیکلت فوراً از کمیسیون اروپا و ادارات ملی خواست تا سریعاً تمام اقدامات لازم را برای کمک به بخش موتورسیکلت در این بحران بی‌سابقه اتخاذ کنند. بخش موتورسیکلت برای دستیابی به این هدف، با حمایت از 300 هزار شغل مرتبط با این صنعت، آماده همکاری با همه سیاست‌گذاران است.

استفان پیئر، رئیس ACEM و مدیرعامل KTM AG، گفت:

بحران COVID-19 توانایی ما در مقابله همزمان با یک بحران بزرگ بهداشتی و اقتصادی را آزمایش می‌کند. اعضای ACEM کاملاً با مقامات همکاری می‌کنند تا انتشار COVID-19 را کند نمایند. ما مراقبت می‌کنیم تا کارمندان و شرکای ما بی‌خطر باشند و به سیاست‌گذاران متکی باشیم تا در هفته‌ها و ماه‌های چالش برانگیز که پیش روی ما هستند، راه‌حل‌هایی را بیابیم تا این موج را بشکنیم که در غیر این صورت ممکن است به این بخش آسیب برساند.

آنتونیو پرلو، دبیرکل ACEM، گفت:

ACEM در حال همکاری با شرکای ما در اتحادیه اروپا و ادارات ملی است تا راه‌حل‌هایی برای این چالش بی‌سابقه پیدا کند. همه چیز به سرعت در حال پیشرفت است و ACEM با همکاری تنگاتنگ با انجمن‌های صنعت در سراسر اروپا و تولیدکنندگان وسایل‌نقلیه، وضعیت را از نزدیک زیرنظر می‌گیرد. ما از سیاست‌گذاران می‌خواهیم تا با هم همکاری کنند و اقدامات لازم را برای حمایت از شهروندان و اقتصادهای خود در کوتاه‌مدت و بلندمدت اتخاذ کنند.

آشنایی با ACEM

ACEM، اتحادیه تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا، اتحادیه صنفی است که نماینده تولیدکنندگان موتورهای دو و سه چرخ و همچنین چهارچرخه‌ها (وسایل نقلیه از نوع L) در اروپا است.

اعضای ACEM شامل 18 شرکت تولیدکننده و 17 انجمن صنایع ملی در 15 کشور مختلف اروپایی هستند. حدود 300000 شغل به صنعت موتورسیکلت، موتورسواری، سه‌چرخه و چهارچرخه در اروپا بستگی دارد.

ACEM در زمینه‌های مختلف سیاست با نهادهای اتحادیه اروپا و همچنین با طیف گسترده‌ای از ذینفعان همکاری می‌کند. این موارد شامل تأیید نوع وسایل نقلیه از نوع L،  قوانین محیط زیست، سیاست‌های ایمنی در جاده‌ها و حمل‌ونقل، مذاکرات تجاری بین‌المللی و غیره است.

نویسنده: علی شهبازی مقدم اباتری

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا