مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چرا هوای تهران همچنان آلوده است؟/ آيا بنزين بى كيفيت است؟

به گزارش موتورسيكلت نيوز، هوای پایتخت طی اسفند ماه امسال پس از شیوع بیماری کرونا، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و کاهش ساعات اداری، چهار روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. هوای نامطلوب پایتخت این سوال را به وجود آورده است که چرا در روزهایی که با کاهش تردد افراد و خودروها در شهر مواجه هستیم هوا همچنان آلوده است؟

محمد رستگاری با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین سیاهه انتشار شهر تهران خودروهای سواری ۱۳.۹ درصد در تولید ذرات معلق اثر گذارند، اظهار کرد: تحت هر شرایطی، پایداری هوا و عدم وزش باد موثر سبب آلودگی هوا می‌شود. در شرایطی که با پایداری هوا مواجه باشیم این امکان وجود دارد که طی۳ تا ۴ ساعت کیفیت هوا از شرایط سالم به ناسالم تغییر کند اما اگر منابع آلاینده در شرایط پایداری هوا به صورت گسترده فعال نباشد سرعت آلوده شدن هوا کمتر خواهد شد.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه منابع آلاینده از جمله خودروها بر شدت آلودگی آلودگی هوا موثر هستند، گفت: نباید انتظار داشته باشیم که چون تردد خودروها کم شده است آلودگی هوا نداشته باشیم.

رستگاری افزود: باید توجه کنیم که در حال حاضر سایر منابع آلاینده ما از جمله موتورسیکلت‌ها، خودروهای دیزلی، نیروگاه‌ها و … در حال فعالیت و تولید آلودگی هستند.

وی در پایان تاکید کرد: واحدهای بزرگ مقیاس و آلاینده در تهران از جمله نیروگاه‌ها به صورت روزانه توسط محیط زیست پایش می‌شوند و نمی‌توان گفت که این واحدها علت آلودگی هوای روزهای اخیر بوده‌اند.

اين در حالى است كه طى هفته هاى گذشته سخنگوى دولت، وزير نفت و رئيس استاندارد بر باكيفيت بودن بنزين تاكيد دارند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا