مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

۶۰ درصد موتورسیکلت‌ها در مشهد فرسوده هستند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از احمد یزدان‌پناه گزارش داد: این تصمیم با توجه به ازدحام جمعیت در برخی مراکز معاینه فنی خودرو و در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم اتخاذ شده است.
وی افزود: زمان اجرای طرح (L.E.Z) پس از سپری شدن شرایط فعلی، اطلاع‌ رسانی خواهد شد.  

طرح “LEZ” طرحی برای کاهش آلودگی هواست که با اجرایی شدن آن خودروهای بدون معاینه فنی امکان تردد در مناطق اجرای این طرح را ندارند و برنامه‌ریزی برای اجرای آن در شهرهای مختلف کشور در دست انجام است و در مشهد نیز قرار بود از ابتدای سال جاری عملیاتی شود.

حروف LEZ مخفف عبارت Low Emission Zone است که در فارسی به معنای “منطقه انتشار کم آلایندگی” است. آلودگی هوا همواره از مهمترین معضلات گریبانگیر کلانشهرها بوده و در این میان شهر مشهد نیز همواره در ردیف پنج کلانشهر آلوده کشور قرار داشته است.
تردد روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه در مشهد از مهمترین عوامل آلودگی هواست. طبق اعلام محیط زیست خراسان رضوی ۸۰ درصد مینی‌بوس‌ها، ۶۰ درصد اتوبوس‌ها، ۶۰ درصد موتورسیکلت‌ها و ۴۰ درصد کامیون و کامیونت‌ها در این استان فرسوده هستند و نقش مهمی در آلودگی هوا دارند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا