مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رونمايى از خودروی الکتریکی و اسکوتر برقی میکرو موبیلیتی

به گزارش موتورسيكلت نيوز، پس از آن‌که میکرو موبیلیتی سیستمز (Micro Mobility Systems) در ماه ژانویه اعلام کرد که می‌خواهد خودروى الكتريكى Microlino خود را با همکاری شرکت ایتالیایی CECOMP برای تولید آماده کند، این شرکت سوئیسی Microlino ۲.۰ را از نظر فنی و بصری اصلاح کرده بود تا در نمايشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۰ رونمایی کند؛ اما ترس از شیوع ويروس كرونا باعث لغو نمایشگاه ژنو امسال شد.

Microlino 2.0 / میکرولینو

پس از توافق خارج از دادگاه با Artega و TMI در ماه ژانویه درباره‌ی مدل Karolino که اکنون با نام Karo-Isetta به فروش می‌رسد، میکرو موبیلیتی Microlino ۲.۰ را معرفی کرده است. مرلین اوبوتر از خانواده بنیان‌گذار میکرو موبیلیتی دراین‌زمینه گفت:

این مدل قرار است عملکرد رانندگی، ارگونومی و قابلیت تعمیر بهتری داشته باشد و همچنین در حجم بالایی تولید شود.

Microlino 2.0 / میکرولینو

هم‌اکنون این شرکت جزئیات بیشتری ارائه می‌دهد که از جمله می‌توان به فرمان‌گیری بهتر با سیستم فرمان جدید اشاره کرد. مسئولان میکرو موبیلیتی در نشست مطبوعاتی اعلام کردند:

ستون فرمان اکنون ثابت شده است و هنگام بازکردن در دیگر به جلو خم نمی‌شود که این امر ایمنی و رفتار فرمان را بسیار بهبود می‌بخشد. علاوه‌براین، محور عقب عرض بیشتری دارد که پایداری (ثبات) خودرو را بهبود می‌بخشد.

Microlino 2.0 / میکرولینو

موتور الکتریکی در سیستم محرکه تغییر یافته که اکنون تصور می‌شود از قدرت قابل توجهی برخوردار بوده و از نسخه‌ی قدیمی نیز کارآمدتر است؛ اما شرکت سوئیسی داده‌های عملکرد خودرو را منتشر نکرده است. فضای داخل Microlino ۲.۰ قرار است جادارتر و ارگونومیک‌تر باشد و انتظار می‌رود که ستون A نیز دید کلی را برای راننده بهبود بخشد.

Microlino 2.0 / میکرولینو

با وجود موتور جدید، شرکت میکرو موبیلیتی مدعی است که داده‌های اصلی فنی و شعاع حداکثری ۲۰۰ کیلومتر و قیمت ۱۲،۰۰۰ یورویی تغییر نمی‌کنند. تولید در کارخانه CECOMP قرار است از سال ۲۰۲۱ آغاز شود. انتظار می‌رود ۱۷،۰۰۰ پیش سفارش‌دهنده نیز درباره‌ی ظاهر این خودروی الکتریکی تصمیم بگیرند و برخی نیز قبلا این كار را كرده‌اند؛ به‌عنوان مثال در یک نظرسنجی آنلاین، كسانی كه از قبل سفارش داشتند می‌توانند از بین طرح‌های مختلف انتخاب كنند.

Microletta & Microlino / میکرولینو و میکرولتا

مرلین اوبوتر می‌گوید:

همیشه برای ما مهم بوده است که بتوانیم جامعه Microlino را تا حد امکان در روند توسعه دخیل کنیم. ما با Microlino ۲.۰ می‌خواهیم این کار را بسیار پیگیرتر از گذشته انجام دهیم. رزروکنندگان همچنان در آینده با ما گفت‌وگو خواهند کرد؛ به‌عنوان مثال هنگام انتخاب رینگ چرخ و روکش صندلی می‌توانند دراین‌زمینه نظر دهند.

مطابق تصاویر، میکرولینو از طراحی قبلی خود فاصله گرفته است. به‌عنوان مثال چراغ‌های عقب پیوسته باعث می‌شود خودرو مدرن‌تر به‌نظر برسد.

میکرو موبیلیتی در حال توسعه اسکوتر برقی سه‌چرخ

شرکت سوئیسی علاوه بر خودروی برقی Microlino ۲.۰، قصد داشت اسکوتر برقی سه چرخ میکرولتا (Microletta) را در نمایشگاه ژنو معرفی کند. دو چرخ جلو برای ایجاد پایداری در هنگام حرکت در پیچ‌ها درنظر گرفته شده است و این مکانیزم همچنین هنگام قرارگیری اسکوتر در جای خود قفل می‌شود؛ به‌طوری‌که راننده مجبور نباشد پاهای خود را پشت چراغ راهنمایی روی زمین قرار دهد. میکرولتا در اروپا به‌عنوان سه‌چرخه طبقه‌بندی می‌شود، بنابراین این وسیله نقلیه بدون گواهینامه رانندگی موتورسیکلت نیز قابل رانندگی خواهد بود. حداکثر سرعت این اسکوتر برقی ۸۰ کیلومتربرساعت و شعاع حرکتی آن ۱۰۰ کیلومتر است. باترى قابل تعویض است و می‌توان آن را با سوکت خانگی هم شارژ کرد.

Microletta / میکرولتا

میکرو موبیلیتی با مدل جدید خود سعی در رفع فاصله‌ی بین اسکوترهای برقی و میکرولینو دارد. سفارش‌های غیرالزام‌آور قبلا پذیرفته شده‌اند و قیمت خرید آن ۴،۹۰۰ یورو است. بااین‌حال هنوز هم مشخص نیست چه زمانی Microletta در بازار عرضه شود. مسئولان میکرو موبیلیتی می‌گویند قصد دارند ابتدا روی شروع تولید Microlino متمرکز شوند و به همین دلیل هنوز هیچ اطلاعاتی درباره شروع برنامه‌ریزی برای تولید Microletta ارائه نداده‌اند. بنابراین انتظار نمی‌رود امسال این اسکوتر برقی سه‌چرخ به بازار عرضه شود.

نويسنده: ابوالقاسم اسلامى

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا