مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به زودی یک راه‌ حل ضد كرونايى به کمک فعالان صنعت موتورسيكلت و دوچرخه ايران می‌ آید/ «سيكلت‌ كالا» و «سيكلت‌ بانك» راه‌ حل‌ های نوینی را برای بازاریابی و فروش ارائه خواهند کرد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، در سال 1399 دوسايت «سيكلت‌كالا» و «سيكلت‌بانك» متعلق به شركت نوآوران موتورسيكلت كالا، به مدیرعاملی محمدعلی نژادیان که صاحب امتیازی و مدیرمسئولی مجموعه‌ی رسانه‌اى نشريه «صنعت موتورسيكلت» و «پايگاه خبرى موتورسيكلت نيوز» را نیز به‌عهده دارد، شروع به‌كار خواهند كرد.

نژادیان که خود طراحی سایت‌ها را انجام می‌دهد گفت: در مراحل پایانی طراحی و ساخت سایت‌ها هستم و بعد از اتمام باید مجوزهای لازم را برای فعالیت قانونی و رسمی اخذ کنم.

وی عنوان کرد: فعالیت ما در «شرکت نوآوران موتورسیکلت کالا» بیشتر در حوزه محصولات دانش‌بنیان خواهد بود.

شرکت نوآوران موتورسیکلت کالا

محمدعلی نژاديان كه 21سال به‌طور مستمر در صنعت موتورسیکلت ایران فعالیت دارد و سال‌های طولانی در این صنعت مدیر فروش و مشاور فروش بوده است، افزود: طبق یک نیازسنجی که برای صنعت موتورسیکلت ایران و بازار این وسیله‌نقلیه داشتم، به این نتیجه رسیدم که این مجموعه را تاسیس کنم و حدود يك سال است كه مشغول طراحى و ساخت سايت‌هاى مذكور هستم که احتمالا تا تابستان 1399 به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل نوآوران موتورسیکلت کالا افزود: با قابليت‌هايى كه براى این سایت اتخاذ شده است، امیدواریم که این اقدام تحول جدیدی را براى بازاریابی و فروش انواع موتورسیکلت، دوچرخه، قطعات و لوازم جانبی و همچنین لوازم بازی کودکان در پى داشته باشد.

مزیت رقابتی

دو فرق اساسی سیکلت‌کالا و سیکلت‌بانک با سایت‌های فروش اینترنتی در ایران این است که:

1- محمدعلی نژادیان خود طراح و سازنده سایت است

2- وی از فعالان قدیمی در صنعت موتورسیکلت ایران است

مدیرعامل این شرکت در خصوص سايت سيكلت‌كالا اذعان داشت: در ابتدا قرار بود که این سایت فقط مخصوص موتورسیکلت باشد، اما طبق گفتگویی که با چند شرکت داشتم، آن‌ها پیشنهاد دادند که دوچرخه و لوازم بازی کودکان را نیز اضافه کنم و در واقع اين سايت براى فروش اختصاصى انواع موتورسيكلت، دوچرخه، لوازم بازی کودکان و قطعات خواهد بود كه با افتتاح آن تحول بزرگى را در اين راستا شاهد خواهيم بود.

نژاديان گفت: يكى از مزاياى سيكلت‌كالا معرفى محصولات موجود در بازار و دسته‌بندى‌هاى مختلف کالاها در سایت است كه باعث مى‌شود مشتريان با يك مقايسه هوشمندانه يك انتخاب جذاب را براى خود رقم بزنند.

سیکلت کالا
سیکلت بانک

مديرعامل شركت نوآوران موتورسيكلت كالا در خصوص سايت «سيكلت‌بانك» نیز گفت: اين سايت مخصوص آگهى براى موتورسیکلت‌ها، دوچرخه‌ها، قطعات و لوازم بازی کودکان است و با امكانات ويژه‌اى، در دسترس مردم عزيز ايران قرار خواهد گرفت.

نژاديان گفت: در حال حاضر مراحل پايانى طراحى سايت‌ها در حال انجام است و بعد از اخذ مجوزهاى لازم از چندين سازمان، سايت‌ها به بهره‌بردارى خواهد رسيد.

برنامه کاری سیکلت‌کالا

1- در فاز اول، سیکلت‌کالا به‌عنوان نماینده اینترنتی شرکت‌ها و به‌صورت حق‌العمل‌کاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد

2– در فاز دوم، فروشندگان کالاها در سراسر كشور مى‌توانند محصولات خود را از طريق اين سايت به فروش برسانند. در واقع با تولد سيكلت‌كالا، فروشندگانى كه داراى پروانه كسب معتبر هستند، مى‌توانند يك فروشگاه شخصى در سیکلت‌کالا داشته باشند (البته این مرحله نیاز به بسترسازی‌های مهمی است که در صورت آماده شدن آن اجرا خواهد شد)

3– ایجاد نمایشگاه دائمی و 24ساعته موتورسيكلت، دوچرخه و…

4– این امکان برای شرکت‌ها محيا خواهد بود که پنل اختصاصی خود را در این سایت داشته باشند

5– خدمات و تعمیرات موتورسیکلت و دوچرخه

نژادیان افزود: در صورت آماده شدن بسترهای مناسب، از دیگر برنامه‌های شرکت نوآوران موتورسیکلت کالا، فعالیت در حوزه «خدمات و تعمیرات» موتورسیکلت و دوچرخه و همچنین راه‌اندازی «پیک‌موتوری هوشمند» است و دیگر اهداف شرکت بعد از افتتاحیه و بهره‌برداری اولیه اعلام خواهد شد.

راه‌حل ضد کرونایی برای صنعت موتورسیکلت ایران

محمدعلى نژاديان ضمن اشاره به ويروس كرونا گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود که رفتار خریداران در دنيا پس از شیوع این ویروس تغییر کند و سیکلت‌کالا و سیکلت‌بانک نیز می‌توانند در حد خود برای مهار کرونا در صنعت موتورسیکلت مثبت باشند.

نژادیان گفت: یونگ ژانگ، مدیرعامل سايت فروش علی‌بابا چين، دراین‌باره می‌گوید:

هفده سال پیش، کسب‌وکار تجارت الکترونیک پس از همه‌گیری سارس رشد بی‌سابقه‌ای تجربه کرد. اعتقاد داریم سختی‌های کنونی با تغییر رفتار در میان مصرف‌کننده‌ها و کسب‌وکارها همراه خواهد بود و البته فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کند. روز‌به‌روز مصرف‌کننده‌های بیشتری می‌بینیم که از ابزارهای دیجیتال برای رفع نیازهای روزمره‌ی خود آسان‌تر استفاده می‌کنند. با اطمینان‌خاطر می‌گوییم اقتصاد و جامعه‌ی چین بیشتر به‌سمت دیجیتالی‌شدن پیش می‌رود و به‌زودی فرصت برای ساختن بنیادهای رشد طولانی‌مدت اقتصاد دیجیتالی علی‌بابا فراهم می‌شود.

موتورسیکلت نیوز
صنعت موتورسیکلت

نژادیان گفت: جریان رشد و افول صنایع در دنیا و مخصوصا در ایران خیلی سریع به‌واسطه فناوری‌های نوین در حال تغییر است و اگر تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان خود را با شرایط جدید هماهنگ نکنند، ضرر خواهند کرد و چه بسا عدم تغییرپذیری باعث حذف آن‌ها از بازار و عرصه تجارت در دنیای جدید پس از کرونا شود.

وی در نهایت تاکید کرد: از این به بعد در ایران به‌خاطر ترافیک شهرها، کمبود جای پارک، اجاره بالای فروشگاه‌های تجاری، خواب سرمایه در ملک تجاری، بالا بودن قیمت ملک تجاری، تهدیدهایی مانند کرونا و هزاران دلیل و علت مشابه دیگر، باعث می‌شود به فروشگاه‌های اختصاصی و تخصصی محصولات همانند سیکلت‌کالا و سیکلت‌بانک توجه بیشتری شود.

آشنایی با موسس سیکلت‌‌کالا و سیکلت‌‌بانک

www.successology.ir

محمدعلی نژادیان، در تاریخ 13 خرداد 1358 در تهران متولد شد. وی از دوران کودکی تمایل زیادی به فروشندگی داشت و در تابستان هنگام تعطیلی مدارس با عشق و علاقه بسیاری نزد پدر خود که لوازم خودرو می‌فروخت کار می‌کرد و به همین دلیل خیلی زود با نحوه کسب‌و‌کار آشنا شد.

همچنین از سن نوجوانی نیز به امور فرهنگی علاقه‌مند شد و در همین راستا، فعالیت‌های مختلف فرهنگی انجام داده و در حدود سن هجده سالگی نیز مدتی مسئول و سرپرست کتابخانه مسجد شهابی بوده است. او در اواسط سال 1378 در ابتدای جوانی، وارد صنعت موتورسیکلت ایران شد و همراه با کار، به تحصیلات دانشگاهی پرداخت.

وی در سال 1398 به عنوان دانش‌آموخته و پژوهشگر برتر دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزیده شد و در طی سالیان گذشته تقدیرنامه‌های بسیاری را از دانشگاه‌ها و مسئولان نظام برای فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی دریافت کرده است. او تا به امروز 7 کتاب تالیف کرده و از سال 1395 تا 1397 نیز عضو هیات تحریریه «نشریه چشمه»، متعلق به دانشگاه تربیت مدرس بوده است.

از جمله مهارت‌های او طراحی سایت است و به همین دلیل «پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز» را پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌عنوان اولین رسانه اختصاصی در صنعت موتورسیکلت ایران راه‌اندازی کرد و به زودی نیز «پایگاه خبری کارآفرینی پرس» را تاسیس خواهد کرد و در حال حاضر نیز علاوه بر رسانه مذکور دارای دو مجله و یک انتشارات است.

وی در سال 1395 بعد از راه‌اندازی یک کارخانه از شرکای خود جدا شد و در سال 1398 مجدد شرکت جدیدی را تاسیس کرد و قصد دارد عمده فعالیت خود را در این شرکت بر تجارت الکترونیک و کسب‌و‌کار اینترنتی قرار دهد و در حال طراحی سایت‌های مورد نظر است.

کتاب تاریخچه صنعت موتورسیکلت ایران
تالیف: محمدعلی نژادیان

رزومه محمدعلی نژادیان

  • عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس)
  • عضو اهل قلم (خانه کتاب)
  • صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه موفقیت‌شناسی (گرایش عمومی و زمینه فرهنگی و اجتماعی)
  • صاحب امتیاز و مدیر مسئول انتشارات موفقیت‌شناسی
  • صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر نشریه صنعت موتورسیکلت (گرایش اختصاصی و زمینه علوم پایه و فنی و مهندسی- خودروسازی و تعمیرات خودرو)
  • صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز (گرایش اختصاصی و زمینه علوم پایه و فنی و مهندسی- خودروسازی و تعمیرات خودرو)
  • رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت نوآوران موتورسیکلت کالا

سوابق علمی و تحصیلی

  • دیپلم: ریاضی و فیزیک-  دبیرستان مروی تهران
  • کاردانی: مکانیک گرایش صنایع اتومبیل- دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) تهران
  • کارشناسی: مهندسی تکنولوژی مکانیک خودرو- دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس تهران
  • کارشناسی ارشد: مدیریت کارآفرینی گرایش کسب و کار جدید-  دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

تقدیرها

  1. برگزیده برترین‌های علمی و پژوهشی 1398 با عناوین (دانش‌آموخته برتر، پژوهشگر برتر و کتاب برتر) از دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات جهت هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی
  2. پژوهشگر برتر (دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس)- 1393
  3. کارآفرین برتر(در جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی استان تهران در بخش صنعت)[1]– 1394
  4. دانشجوی نمونه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس)[2]– 1395
  5. تقدیر در هفته پژوهش (دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس)[3]– 1394
  6. تقدیر دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای تالیف و تحقیق- 1394
  7.  تقدیر ریاست اسبق تشخیص مصلحت نظام مرحوم حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی برای تالیف کتاب- 1394
  8.  تقدیر توسط بنیاد پروفسور سیدمحمود حسابی برای تالیف کتاب – 1392
  9. تقدیر فرمانده دانشگاه افسری امام علی (علیه‌السلام) برای تالیف کتاب- 1394
  10. تقدیر حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر فلاح رفیع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس برای فعالیت رسانه‌ای و فرهنگی- 1395، 1396 و 1397
  11. تقدیر جناب آقای دکتر احمد توصیفیان‌پور مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان برای پیگیری و انجام فعالیت‌های کارآفرینانه- 1396

تالیفات

  1. کتاب تاریخچه صنعت موتورسیکلت ایران– 1398- انتشارات موفقیت‌شناسی- در راستای شعار سال (رونق تولید)- تالیف برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس- باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان
  2. کتاب پرونده اجتماعی شهروندان بر اساس حسن‌پیشینه و سوءپیشینه از طریق سامانه فدا– 1398- انتشارات موفقیت‌شناسی- تالیف برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس- باشگاه پژوهشگران و نخبگان
  3. کتاب موفقیت‌شناسی اقتصادی در راستای حمایت از تولید داخلی–  1397- انتشارات موفقیت‌شناسی (به همراه ارائه یک طرح ملی)[4]– تالیف برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس- باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان
  4. کتاب موفقیت‌شناسی– 1391-  انتشارات مهرآمین- (کتاب موفقیت‌شناسی اولین کتاب با این عنوان است که با نگاهی علمی تالیف شده است. یعنی همان‌طور که هر علمی مبانی دارد و  از لحاظ (هدف، موضوع و روش) تقسیم و تعریف می شود، این موضوع را نیز به همین صورت ارائه نموده و برای رسیدن به تعریف مطلق از موفقیت، نظریه و فلسفه موفقیت‌شناسی نیز مطرح شده است).     
  5. کتاب موفقیت‌شناسی فرهنگی و اقتصادی– 1393- انتشارات کارآفرینان بزرگ
  6. کتاب مبانی و اصول موفقیت‌شناسی– 1393- انتشارات کارآفرینان بزرگ
  7. کتاب موفقیت‌شناسی دفاع مقدس– 1394- انتشارات کارآفرینان بزرگ
  8. همکاری در کتاب (کارآفرینی به شیوه علی اصغر خیالی بناب) کاری تحقیقاتی و میدانی از مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف که توسط انتشارات کارآفرینان بزرگ در سال 1394 منتشر شده است، همکاری نموده و در این کتاب (تاریخچه صنعت موتورسیکلت ایران و جهان) را نوشته‌ام

دوره ها و مطالعات علمی (بلند مدت) گذرانده شده

  • عنوان دوره: مدیریت ارشد کسب و کار MBA، گرایش تخصصی مدیریت استراتژیک، محل برگزاری: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، مدت دوره: 450 ساعت- یک سال، 1392
  • حدود یکسال و نیم ( ۳۰/۱۱/۱۳۸۹ الی ۲۲/۰۵/۱۳۹۱) روزانه حداقل هشت ساعت به‌طور مستقل در خصوص (علوم انسانی و موفقیت انسان) به تحقیق و پژوهش پرداخته‌ام و نتیجه آن  تالیف کتاب (موفقیت‌شناسی) است.

سمینارها و دوره های علمی و آموزشی (کوتاه مدت) گذرانده شده

  • سومین مجمع جهانی مدیریت، 1389
  • اولین همایش بین‌المللی بازاریابی و فروش در دوره رکود، 1390
  • سومین مجمع جهانی تبلیغات، 1390
  • دومین همایش بین‌المللی بازاریابی اینترنتی، 1390
  • مهندسی فروش، 1391
  •  مدیریت حل خلاقانه مسائل با تکنیک TRIZ ،1391
  • سومین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی، 1394
  • هم‌اندیشی اعضای برتر چهره‌های استعدادهای درخشان، اعضای مخترع، روسای باشگاه‌های پژوهشگران جوان و نخبگان مراکز استان‌ها و باشگاه‌های استان تهران و کارگاه آموزشی (المپیاد مدیریت ذهن)، 1396
  • شرکت در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)- 1397

سخنرانی‌ها

  • شبکه ۴ سیما: برنامه کتابنامه، موضوع: موفقیت شناسی
  • شبکه ۲ سیما: برنامه دیده شو، موضوع: موفقیت شناسی
  • دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه: جشنواره کارآفرینان برتر سال ۱۳۹۴ با موضوع کارآفرینی
  • دانشگاه آزاد واحد پردیس:  هفته پژوهش با موضوعات: الف- موفقیت شناسی ب- کارآفرینی ج- علت پیشرفت برخی کشورها نسب به ایران
  • امامزاده صالح (ع): جلسه هم اندیشی اعضای برتر چهره های استعدادهای درخشان، اعضای مخترع، روسای باشگاه های پژوهشگران جوان و نخبگان مراکز استان ها و باشگاه های استان تهران در حضور جناب آقای دکتر کریم زارع ریاست محترم باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و حجت الاسلام محسن عرفاتی- امام زاده صالح (ع)- ۱۳۹۶
  • دانشگاه آزاد واحد پردیس، هفته پژوهش: کارگاه خلاقیت و کارآفرینی- ۲۹ آذر ۱۳۹۷

[1] لینک خبرها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد فیروزکوه: بر روی لینک1 و لینک2 کلیک کنید

[2] لینک خبر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس

[3] لینک خبر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس

[4] این طرح ملی در پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا به دستور مستقیم سردار حسین اشتری فرمانده محترم نیروی انتظامی در حال بررسی است

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا