مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آشنايى با تاريخچه شركت KTM اتريش

به گزارش موتورسيكلت نيوز، صنایع KTM اتریش در سال ۱۹۳۴ توسط هانس ترانکنپولز راه‌اندازی شد و تا به امروز فعالیت می‌کند. این شرکت با خدمات مهندسی خودرو معرفی شد و سال ۱۹۵۴ نخستین محصول خود را در کلاس موتورسیکلت‌های تورینگ (مناسب سفر) ارائه کرد.

Hans Trunkenpolz and Ernst Kronreif

کارخانه‌های KTM از سال ۱۹۹۲ به شرکت‌های تخصصی تقسیم شدند تا روی محصولات ویژه، مثل موتورسیکلت، دوچرخه، سیستم‌های خنک‌کننده و قطعات صنعتی متمرکز شوند. این برند، امروزه با ساخت انواع موتورسیکلت در کلاس‌های متنوع، شهرت دارد.

شرکت KTM با خودروسازی ناآشنا نیست. در سال ۲۰۰۸، خودروى اسپرت کراس‌بو (X-Bow) توسط کی‌تی‌ام رونمایی شد. این محصول از پیشرانه ساخت آئودى با قدرت ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیو‌تن‌متر استفاده می‌کرد. تولید اولین مدل کراس‌بو با تیراژ هزار دستگاه در سال تا امروز همچنان ادامه دارد.

شرکت کی‌تی‌ام اتریش، فعالیت خود را در صنعت خودروسازی گسترش داده است. این برند مشهور سازنده موتورسیکلت، سوپراسپرت جدیدی با نام X-Bow GTX برای رقابت در پیست تولید خواهد کرد.

با گذشت ۱۲ سال از عرضه‌ی مدل‌های جاده‌ای و مسابقه‌ای کراس‌بو، نسخه‌ی جدید این خودرو به زودی رونمایی خواهد شد. کراس‌بو GTX نیز، نمونه‌های استاندارد جاده و پیست خواهد داشت؛ اما در مقایسه با مدل قبلی، قدرتمندتر و بزرگ‌تر خواهد بود. از معدود تصاویر منشتر شده می‌توان فهمید، طراحی این محصول جدید، شباهت بیشتری به سوپراسپرت‌های امروزی داشته باشد و شهرت KTM را به عنوان خودروساز، افزایش دهد.

نمایندگی این برند اتریشی در ایران شرکت یکتاز سیکلت کویر است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا