مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسوارها، سهم ۵۸ درصدى تصادفات در خوزستان را دارند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سرهنگ جمشيدى گفت: از مجموع تصادفات وسایل نقلیه، موتورسیکلت‌ها ۵۸ درصد را به خود اختصاص داده اند که ۴۶ درصد از این تصادفات منجر به فوت ختم و ۱۳ درصد دچار نقص عضو شده اند.

کلاه ایمنی طرفدار ندارد

وى بیان کرد: ۶۵ درصد از راکبان موتور سیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و از ۳۵ درصدی که استفاده کرده اند، کلاه ایمنی توانسته جان ۲۷ درصد از افراد را از مرگ حفظ کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان در خصوص جرائم موتور سواران اظهار داشت: در جرائم موتور سیکلت‌ها نسبت به پارسال شاهد کاهش ۲۱ درصدی جریمه‌ها هستیم.

این مقام مسئول به الزام بیمه کردن موتور سیکلت زمان توقیف آن اشاره و تصریح کرد: با همکاری فرهنگ ترافیک راهور استان، ستاد ترخیص، رادیو و رسانه‌های اجتماعی توانستیم نکات مهم درخصوص فواید بیمه را به طور مستمر به موتورسواران آموزش دهیم.

سرهنگ منصور جمشیدی در ادامه گفت: موتور سیکلت برای یک نفر راکب پشی بینی شده و سوار کردن ترک نشین بسیار خطرناک بوده و در واقع بازی با جان سرنشین و راکب است.

او ضمن توصیه موتور سواران به استفاده از کلاه ایمنی استاندارد، بیان کرد: راکبان موتورسیکلت برای تردد در شب حتما از سالم بودن چراغ‌های جلو، عقب و راهنما اطمینان حاصل کرده و از حمل بار غیر متعارف و رانندگی در پیاده رو‌ها خودداری کنند.

سرهنگ جمشیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه موتورسیکلت وسیله نقلیه استانداردی نیست و قابلیت آسیب دیدگی راکب بسیار بالاست، باید با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از انجام حرکات خطرناک پرهیز کنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا