آیا دوکاتی در آینده نزدیک فقط از پیشرانه هاى ۴سیلندر استفاده خواهد کرد؟/ معرفى دوکاتى V4
آیا دوکاتی در آینده نزدیک فقط از پیشرانه هاى ۴سیلندر استفاده خواهد کرد؟/ معرفى دوکاتى V4
در آينده دوكاتى تحول جديدى را در موتورسيكلت هاى خود ايجاد خواهد كرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، تمام اتفاقات هیجان انگیز دنیای وسایل نقلیه، تنها به خودرو مربوط نمی شود و وسایل نقلیه دوچرخ نیز جذابیت های خاص خود را دارند.

یکی از اتفاقات هیجان انگیزی تازه در دنیای موتورسیکلت های سنگین، معرفی سوپربایک جدید دوکاتی موسوم به V4 است که اولین موتورسیکلت تولید انبوه این شرکت با ۴ سیلندر محسوب می شود.

دوکاتی در آینده نزدیک موتورهای ۲ سیلندر را کنار خواهد گذاشت و از موتورهای ۴ سیلندر استفاده خواهد کرد.

حجم این موتور ۱۱۰۳cc است. بور یا همان قطر پیستون معادل موتورهای استفاده شده در مدل های مسابقه ای MotoGP شرکت است، اما کورس پیستون بلندتر شده تا گشتاور بیشتری در دورهای پایین تولید شود. بلوک سیلندر هم به صورت ۹۰ درجه ساخته شده که از یک میل لنگ با زوایه قرارگیری ۷۰ درجه بهره می برد.

دوکاتی با استفاده از فریم شاسی جدید، وزن را پایین نگه داشته است و وزن کلی این موتور جذاب و سریع تنها ۱۹۵ کیلوگرم است.

شاید در نگاه اول سواری با این موتور ترسناک به نظر برسد اما دوکاتی آن را به سیستم های الکترونیکی بسیاری مجهز کرده است تا کنترل راکب بر آن افزایش یابد. سیستم ترمز ABS زمانی که در پیچ ترمز می زنید فقط ترمز جلویی را فعال می کند و یک کوئیک شیفتر نیز به شما کمک می کند تا در وضعیت بهتری موتور را کنترل کنید.

قیمت این موتور از ۱۹٫۲۵۰ پوند آغاز می شود. مدل مجهز به تعلیق Ohlins در حدود ۲۳ هزار پوند قیمت دارد که به باتری سبک تر و چرخ های فورج کاری شده مجهز است.

مدل Speciale نیز در حدود ۳۴ هزار پوند قیمت دارد و تنها ۱۵۰۰ نسخه از آن ساخته خواهد شد. این مدل مجهز به اگزوز تیتانیومی بوده و از فیبرکربن در ساخت آن استفاده شده است.

  • منبع خبر : Carthrottle & Digiato