مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آيا دوکاتی در آینده نزدیک فقط از پيشرانه هاى 4سیلندر استفاده خواهد کرد؟/ معرفى دوكاتى V4

به گزارش موتورسيكلت نيوز، تمام اتفاقات هیجان انگیز دنیای وسایل نقلیه، تنها به خودرو مربوط نمی شود و وسایل نقلیه دوچرخ نیز جذابیت های خاص خود را دارند.

یکی از اتفاقات هیجان انگیزی تازه در دنیای موتورسیکلت های سنگین، معرفی سوپربایک جدید دوکاتی موسوم به V4 است که اولین موتورسیکلت تولید انبوه این شرکت با 4 سیلندر محسوب می شود.

دوکاتی در آینده نزدیک موتورهای 2 سیلندر را کنار خواهد گذاشت و از موتورهای 4 سیلندر استفاده خواهد کرد.

حجم این موتور 1103cc است. بور یا همان قطر پیستون معادل موتورهای استفاده شده در مدل های مسابقه ای MotoGP شرکت است، اما کورس پیستون بلندتر شده تا گشتاور بیشتری در دورهای پایین تولید شود. بلوک سیلندر هم به صورت 90 درجه ساخته شده که از یک میل لنگ با زوایه قرارگیری 70 درجه بهره می برد.

دوکاتی با استفاده از فریم شاسی جدید، وزن را پایین نگه داشته است و وزن کلی این موتور جذاب و سریع تنها 195 کیلوگرم است.

شاید در نگاه اول سواری با این موتور ترسناک به نظر برسد اما دوکاتی آن را به سیستم های الکترونیکی بسیاری مجهز کرده است تا کنترل راکب بر آن افزایش یابد. سیستم ترمز ABS زمانی که در پیچ ترمز می زنید فقط ترمز جلویی را فعال می کند و یک کوئیک شیفتر نیز به شما کمک می کند تا در وضعیت بهتری موتور را کنترل کنید.

قیمت این موتور از 19.250 پوند آغاز می شود. مدل مجهز به تعلیق Ohlins در حدود 23 هزار پوند قیمت دارد که به باتری سبک تر و چرخ های فورج کاری شده مجهز است.

مدل Speciale نیز در حدود 34 هزار پوند قیمت دارد و تنها 1500 نسخه از آن ساخته خواهد شد. این مدل مجهز به اگزوز تیتانیومی بوده و از فیبرکربن در ساخت آن استفاده شده است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا