مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی موتورسیکلت 1/9میلیون دلاری

به گزارش موتورسیکلت نیوز، شرکت بروچر یک شرکت سوئیسی معروف در زمینه تولید ساعت و جواهرات است که با شرکت موتور سیکلت سازی هارلی دیویدسن به همکاری پرداخته است. دستاورد این همکاری موتورسیکلت منحصربه‌فردی است که سال گذشته رونمایی شده و به‌عنوان گران‌ترین موتور سیکلت جهان شناخته می‌شود. این محصول جدید که Blue Edition نام دارد قرار است با قیمت 1.9 میلیون دلار عرضه شود.

درواقع این موتورسیکلت نهایت استعداد یک سازنده ساعت و جواهرات را در ترکیب با طراحی مهندسی و هنرمندانه مهندسان هارلی دیویدسن با ظاهری شگفت انگیز به نمایش گذاشته است. نکته جالب دیگر درباره این موتورسیکلت همراهی دو ساعت لوکس با ساخت کمپانی بروچر خواهد بود.

سازندگان موتورسیکلت هارلی دیویدسن توانسته‌اند ساعت ارزشمند بروچر را به زیبایی در داخل محفظه‌ای بگنجانند که داخل این محفظه و دور آن با حلقه‌ای از الماس احاطه شده است. البته این تمام ماجرا نیست. این محفظه همراه با پیچ‌هایی که روکش طلا دارند و به شکل زیبایی به دو چراغ LED نیز مجهز شده‌اند، مزین شده است. قسمت هیجان‌انگیز ماجرا اینجاست که این مجموعه در داخل یک قسمت گنبدی از نوع شیشه‌ای قرار گرفته‌ که درواقع این گنبد شیشه‌ای مخصوص نگهداری کلکسیون‌ها و مجموعه جواهرات طراحی شده است و مانند این بوده که شما کلکسیونی از جواهرات را در خانه خود داشته باشید. این قسمت گنبدی شکل نقش محافظی را دارد تا از جواهرات تعبیه شده و ساعت در مقابل ارتعاشات موتورسیکلت محافظت کند. درواقع این محفظه فایده دیگری نیز خواهد داشت به طوری که موتورسوار را از کار سخت باز و بسته کردن ساعت مچی در دست رها می‌سازد. در این صورت ساعت گران‌قیمت نیز همچنان لوکس و زیبا باقی خواهد ماند.

موتور سیکلت هارلی دیویدسن

اگر نسخه قبلی موتور سیکلت هارلی دیویدسن را با نسخه جدید مقایسه کنیم باید بگوییم که در نسخه جدید اثراتی از نسخه قبلی برجای نمانده است. درواقع همه قطعات آن بسیار هنرمندانه با قطعات دست ساز جایگزین شده‌اند. همچنین گفتنی است که سازندگان برای این تغییر و دگرگونی 2500 ساعت زمان صرف کرده‌اند. درنتیجه شاید منصفانه نباشد که بگوییم چرا این موتورسیکلت با عنوان گران‌ترین موتورسیکلت جهان شناخته می‌شود. بروچرز در این زمینه ادعا می‌کند که «هر قطعه فلزی مورد استفاده در این موتورسیکلت دست ساز بوده و همه مراحل آن از گداختن گرفته تا شکل دادن و تزئین با دست انجام شده است.»

موتور سیکلت هارلی دیویدسن

نکته برجسته دیگر این است که دریچه‌ای در موتور مشاهده می‌شود که شما از طریق آن می‌توانید نورافشانی LED کار شده در محفظه میل بادامک را ببینید در کنار این ویژگی اطراف دریچه گاز نیز با طلا پوشیده شده که در زمان رانندگی زمانی که گاز می‌دهید صحنه جالبی را شاهد خواهید بود. چرخ‌های موتور سیکلت هارلی دیویدسن نیز به طور کاملا سفارشی طراحی و ساخته شده‌اند و بر روی چراغ جلویی موتورسیکلت نیز طرح‌هایی از رز زیبا خودنمایی می‌کنند که این طرح‌ها بر روی سطوح دیگری مانند اهرم‌ها، کمک فنر جلویی و لوله اگزوز نیز مشاهده می‌شود. گفتنی است این سطوح با روکش طلا پوشش داده شده‌اند. قسمت دیگر این اثر هنری، پدال و محل قرارگیری پا است. حتی هنرمندان این قسمت را از یاد نبرده‌اند و آن را با طرح‌های هنرمندانه مزین سخته‌اند.

موتور سیکلت هارلی دیویدسن

بالای قسمت متصل کننده جلوی موتور به بدنه که به Fork Tube نیز در موتورسیکلت‌ها معروف است و همینطور میله فرمان این موتورسیکلت با روکشی از الماس ساخته شده است. همچنین حلقه‌های Dizzer (حلقه‌ای از طلا با تزئینات الماس) نیز در گوشه‎‌های انتهایی قسمت‌های مختلف آن به چشم می‌خورد. نمونه‌ای از آن را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید.

همان‌گونه که تاکنون دریافته‌اید در همه قسمت‌ها اثراتی از بکارگیری الماس‌های زیبا و تراشیده مشاهده می‌شود. با این همه ویژگی‌ برجسته و منحصر به فرد واقعا زبان برای توصیف موتورسیکلت هارلی برندسون قاصر است. حال وقت آن است که صحبتی درباره رنگ این موتورسیکلت زیبا داشته باشیم و نظری به آن بیندازیم. به نظر می‌رسد که نام این موتور سیکلت یعنی Edition Blue از رنگ زیبای بدنه آن گرفته شده است. این آبی درخشان از ترکیب شش رنگ به وجود آمده که پوششی نقره فام در همه بخش‌های آن مشاهده می‌شود.

موتورسیکلت هارلی دیویدسن با این همه ویژگی‌های برازنده و قابل ستایش، مفهومی فراتر از یک موتور و یا موتورسواری معمولی را در ذهن‌ها تداعی خواهد کرد. با درنظر گرفتن همه این زیبایی ها در کنار هم و ویژگی‌های برجسته، باید ممنون قیمت 1.9 میلیون دلاری آن بود. درحقیقت با پرداخت این هزینه تنها یک محصول خریداری نمی‌کنید بلکه دو ساعت لوکس که در حلقه‌ای از الماس جای دارد را نیز خریداری کرده‌اید.

با این حال و با تمام این داستان‌های بیان شده، تاکنون هیچ ویژگی عملکردی این موتورسیکلت ذکر نشده است. اما انتظار می‌رود با توجه به قیمتی که دارد نمایش کاملی از یک موتورسیکلت واقعی چه در ظاهر که چیزی فراتر از یک موتورسیکلت است و چه در عملکرد و قدرت را شاهد باشیم.

در ادامه شما را مهمان زیبایی این موتورسیکلت در ویدیوی زیر می‌کنیم:

فیلم

نویسنده: اعظم بجاری

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا