مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در آینده لقب سلطان جاده‌ها متعلق به چه شرکتی است؟/ معرفی طرح مفهومی موتورسیکلت BMW

در ادامه همین پروژه، بخش تولید موتورسیکلت کمپانی BMW ، یک طرح مفهومی (کانسپت) از موتورسیکلتی رونمایی کرده که با تکیه بر پیشرفته‌ترین  فناوری‌های روز دنیا ساخته شده است.

این محصول دیدنی همچون اسکوتر C۶۵۰ که پیشتر توسط بی ام دبیلیو رونمایی شده، سطحی از فناوری پیشرفته متعلق به  آینده لقب گرفته که گویی از زمان آینده آمده است.

همانطور که می توان پیش بینی کرد این موتورسیکلت مفهومی از نوع برقی است که بسته باتری آن در راستای قسمت پایین محصول تعبیه شده است. مهندسان بی ام دبیلیو محصول جدیدشان را به گونه ای ساخته اند که موتور برقی آن، نیروی محرکه لازم را به چرخ عقبی منتقل می کند. این انتقال قدرت توسط یک نوار تسمه مخصوص صورت می گیرد.

BMW

در طراحی این موتورسیکلت به نکات جالبی توجه شده است. به عنوان مثال در کناره ها شاهد پنلهایی هستیم که به عنوان محافظهای آیرودینامیک عمل می کنند.

همچنین یک صفحه نمایش در طراحی این موتورسیکلت به چشم می‌خورد که طیف گسترده ای از اطلاعات را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

BMW

این صفحه نمایش قابل برنامه ریزی بوده و توسط دکمه های روی فرمان موتور قابل کنترل خواهند بود. به صوری‌که نیاز نیست دیگر راننده صفحه نمایش را لمس کند و در نتیجه موجب حواس‌پرتی راننده نخواهد شد. اطلاعاتی مانند سرعت، وضعیت باتری و مسیریابی از جمله اطلاعات مهمی هستند که بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده خواهند بود.

در این موتورسیکلت خبری از سیستم احتراقی نیست و به همین دلیل فضای لازم برای جاسازی باتری وجود دارد.

BMW کتی را که در عکس بالا مشاهده می‌کنید مخصوص موتورسیکلت آینده خود و از پشم ضدآب تولید کرده است. در قسمت آستین و آرنج این کت سنسورهایی تعبیه شده که امکان کنترل موتور را به راننده خواهد داد.

نویسنده: طاهره غلامیان

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا