مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چرا وسپا هنوز جذاب است؟/ معرفی موتورسیکلت محبوب وسپا پریماورا 150

به گزارش موتورسیکلت نیوز، موتورسیکلت وسپا پریماورا از شناخته‌شده‌ترین محصولات شرکت وسپا است که در طراحی آن از الگوی اسکوتر استفاده شد. این مدل به سرعت به عنوان نماد ایتالیا و سبک زندگی ایتالیایی‌ شهرت جهانی پیدا کرد. “پریماورا” در زبان ایتالیایی به معنای “بهار” است و  آغاز ساخت آن به سال ۱۹۶۸ برمی‌گردد.

با بررسی تاریخچه موتورسیکلت‌های ایتالیایی مشاهده می‌کنیم که اکثر آنها طراحی خاص خود را دارند. مثلا آپریلیا برای اقشار متوسط بوده، دوکاتی روحیه اسپورت داشته و کی‌تی‌ام برای علاقمندان به مسیرهای آف­رود درست شده با این حال کسی را پیدا نمی‌کنید که وسپا را خاص‌ترین موتورسیکلت ایتالیایی بازار جهانی موتورسیکلت نداند.

طراحی موتورسیکلت وسپا

خلاقیت اصلی محصولات وسپا در این است که شیوه‌های طراحی که در عصر خود معمول بوده را رها کرده‌اند و مفهوم جدیدی را با نام اسکوتر یا همان موتورهای جمع و جور سفرهای شهری با طراحی خاص بدنه و چرخ‌های کوچک آغاز کرده‌اند.

با گذشت زمان خیلی از چیزها عوض می‌شوند اما در طول این مدت محصولات وسپا همواره به روح اصیل وسپا به عنوان وسیله نقلیه‌ای با طراحی و استفاده ساده و در دسترس، وفادار بوده است.

در ادامه به بررسی جامع پریماورا 150 از دید مصرف کننده می‌پردازیم.

شجاعت، نترسیدن نیست بلکه معنای آن کنترل ترس است. این جمله یا جمله‌های مشابه آن هنگام دیدن یک موتورسیکلت به سراغ اکثر ما می‌آید. خودروها برای مردم ترس و شکی بجا نمی‌گذارند ولی در مورد موتورسیکلت این طور نیست. وقتی فردی را سوار یک موتورسیکلت می‌بینیم حس می‌کنیم روی یک سبد خرید با موتور ماشین‌ چمن‌زنی نشسته است و هیچ امنیتی ندارد. به این حس، بین ترافیک بودن یا سرعت بالای 25 کیلومتر بر ساعت را هم در کنار ترس زیر گرفته شدن اضافه کنید.

 اما کافیست یک هفته با وسپا پریماورا بگذرانید تا دیدگاهتان نسبت به آن کاملا عوض شود. به نظر ما وسپا پریماورا 150 موتورسیکلت مناسب و راحتی است که ارزش امتحان کردن را دارد.

مشخصات فنی موتور وسپا پریماورا 150

اکثر افراد در مورد سرعت و قدرت کافی در موتورسیکلت‌ها دچار تردید هستند به همین دلیل در ابتدا به این مسئله می‌پردازیم. طبق اعلام شرکت پریماورا 150 حداکثر 95 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد و به علاوه موتور 154.8 سی‌سی این موتورسیکلت توان غیرقابل باوری دارد. به دلیل اتوماتیک بودن انتقال قدرت پریماورا، دریافت گشتاور آن کاملا آنی است. البته اگر به کلاچ عادت دارید ممکن است کمی زمان ببرد تا به سیستم انتقال قدرت این موتورسیکلت عادت کنید. مصرف سوخت وسپا پریماورا 150 نیز در هر صد کیلومتر کمتر از 1.5 لیتر است.

سواری وسپا پریماورا 150

این بخشی است که تمام موتورسواران را به خود جذب می‌کند. راحتی سواری در پریماورا به قدری زیاد است که هرگز تمایل ندارید از آن پیاده شوید. صندلی نرم و راحت موتورسیکلت به علاوه محل قرار گرفتن پا به شما حس استراحت می‌دهد. ساخت و طراحی آن بصورتی انجام شده است که با هر قدی در وضعیت نشستن مناسبی قرار می‌گیرید.

دلیل اصلی نرمی سواری این موتورسیکلت سیستم تعلیق آن است. کویل­های جلو و عقب به خوبی ناهمواری‌های جاده را خنثی می ‌کنند. در مدل 2015 پریماورا نیز به دلیل استفاده از پایه لاستیکی برای موتور، لرزش آن بسیار کاهش پیدا می‌کند.

وسپا پریماورا 150 هندلینگ و هدایت‌پذیری خیلی خوبی دارد. فاصله دو محور پریماورا نیز 134 سانتی متر است که 5 سانت از وسپا مدل LX بیشتر است و این یکی از دلایل اصلی ثبات و تعادل پریماورا در سرعت‌های بالاست.

به علاوه ترمزهای موتور که از سیستم ضد قفل می کند، به موتورسوار اطمینان می‌دهد که در هر سرعتی می‌توان به راحتی موتورسیکلت را متوقف کرد.

منبع: Rekab

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا