مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به‌روزرسانی‌ موتورسيكلت هوندا CBR250RR در سال ٢٠٢٠

به گزارش موتورسيكلت نيوز، دنیای جذاب موتورسیکلت‌ها، این وسایل دوچرخ، تنها به برندهای متفاوت فعال در این صنعت، استارتاپ ها، فن‌آوری‌های مدرن و حتی پیشرانه‌های برقی که در سال‌های اخیر، رشد خوبی داشته‌اند خلاصه نمی‌شود. گاهی یک شرکت قدیمی فعال در این حوزه مانند هوندا ژاپن، با یک موتوری که هم ازلحاظ طراحی، هم ارگونومیک و راحتی و هم قوای فنی و قلب تپنده، یک سرو گردن از میانگین بهترین موتورها نیز بالاتر است، می‌خواهد قدرتمند از گذشته، خود را به حریفانش نشان دهد.

پس‌ازاینکه کاوازاکی، موتور جدید نینجا ZX-25R خود را در نمایشگاه موتورشو توکیو ژاپن معرفی کرد، امپراتوری هوندا نیز به این فکر افتاد تا با به‌روزرسانی‌هایی در موتور CBR250RR خود، بتواند مهره قدرتمندی را به‌عنوان رقیب، در مقابل این کاوازاکی قرار دهد. اگرچه هوندا هنوز هیچ اعلامیه رسمی را در این مورد منتشر نکرده است اما اطلاعات و گزارش‌های درز کرده نشان می‌دهند که هوندا در حال آماده شدن برای رونمایی از نسخه 2020 این خوش‌چهره جذاب است.

مهم‌ترین تغییری که می‌توانیم در این نسخه جدید ببینیم، ترکیب رنگی سفید برای چارچوب کلی بدنه، استفاده از رنگ قرمز در وسط طراحی و رینگ‌های طلایی است که ترکیب آن‌ها، چهره متفاوتی را به موتور بخشیده است. درواقع بهتر است این‌گونه بگوییم که نسبت به مدل فعلی مشکی‌رنگ، این تازه‌وارد هوندا، با ترکیب رنگی خاص، متفاوت‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.

در مورد قدرت و قوای فنی نیز، به‌روزرسانی‌های کوچکی صورت گرفته است. به‌طوری‌که قدرت از 38 اسب بخار فعلی، به 41 اسب بخار افزایش پیداکرده است. البته هنوز هم 4 اسب بخار با موتور کاوازاکی ZX-25R باقدرت 45 اسب بخار فاصله داشته اما این اختلاف، آن‌قدرها نیست که بخواهیم قضاوت بدی در مورد این هوندا تازه‌وارد داشته باشیم.

اما آنچه اهمیت بیشتری دارد، نحوه فرستادن قدرت این هوندا به جاده‌های خیابان است. درست به همین دلیل است که هوندا یک اهرم تعویض دنده سریع‌تر، باقابلیت همگام‌سازی چرخش اتوماتیک و یک کلاچ روان‌تر برای مدل جدید قرار داده است که تمامی این شاخصه‌ها، تنها با مدل‌های ABS کار خواهند کرد.

حال باید منتظر ماند و دید که این هوندا 250 سی‌سی در زمان رونمایی رسمی، چه چیزهای دیگری دارد تا بتواند از آن‌ها به‌عنوان یک کارت برنده در مقابل رقیب هم‌وطن خود استفاده کند.

منبع: چرخان

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا