مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تغییر پیکره کیوسک‌های سطح شهر/ شارژ موتورسيكلت برقى در کیوسک‌هاى مطبوعات

به گزارش موتورسيكلت نيوز، حمیدرضا تحصیلی با اشاره به تدوین لایحه‌ای در خصوص ساماندهی دکه‌های سطح شهر تهران گفت: لایحه آماده کرده و به شورا ارائه کرده‌ایم که قرار است به زودی در صحن شورا مطرح و به تصویب برسد. در این لایحه افزایش کرایه‌ها اصلاح قراردادها و …پیش‌بینی شده است

همزمان قراردادی با شرکت سرمایه گذاری شهرداری تهران، مرکز مطالعات و برنامه ریزی و زیباسازی بامحوریت شرکت ساماندهی به امضا رسیده تا مطالعات لازم در خصوص تغییر پیکره کیوسک‌های سطح شهر انجام شود.

تحصیلی با اشاره به اینکه کیوسک‌های مطبوعاتی می‌توانند خدمات متنوعی به شهروندان ارائه کنند، گفت: فروش کارت‌های اعتباری اتوبوس و مترو، شارژ موتورسیکلت برقی، تابلوهای الکترونیکی از جمله پیش بینی‌هایی است که برای کیوسک‌ها انجام شده و این طرح به طور پایلوت در منطقه ۶ انجام خواهد شد. پس از امضای تفاهم نامه که طی چند روز اخیر به سرانجام می‌رسد روند ساماندهی آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل با تاکید بر اینکه این تغییرات با هماهنگی اتحادیه اصناف انجام می‌گیرد گفت: اخیراً نیز شهردار تهران تفاهم نامه‌ای را با اتاق اصناف به امضا رساند که این تغییرات و افزایش اجاره و… نیز در راستای همین تفاهمنامه است. برخی از کیوسک داران نگران آن بودند که وقتی ما از بدنه و سقف استفاده می‌کنیم چه چیزی عاید آنها خواهد شد که در این لایحه درصدی نیز از درآمدهای احتمالی برای آنها دیده شده است.

تحصیلی در پاسخ به این پرسش که سالهاست تعداد کیوسک‌های مطبوعاتی در سطح شهر بدون تغییر است و این انحصار باعث ایجاد مشکلات موجود شده است مدیریت شهری برنامه‌ای برای شکستن این انحصار ندارد گفت: برنامه‌ای برای افزایش کیوسک‌های مطبوعاتی نداریم و ساماندهی آن نیز گام به گام انجام خواهد شد بسیاری از این کیوسک داران چندین دهه است که از این محل زندگی می‌کنند و در مرحله اول به دنبال ساماندهی و پایبندی آنها به یک سری قوانین هستیم اینکه شکل و شمایل کیوسک‌ها مناسب شود اجناسی که به فروش می‌رسد مشخص باشد و نظارتی بر آنها شکل بگیرد و بی پروا هر کاری که می‌خواهند را نکنند اما اینکه به چه صورت این ساماندهی ادامه پیدا کند باید دید که شورا چه تکلیفی بر عهده ما خواهد گذاشت.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا