مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دوکاتی سوپرلجرا V4 با قیمت ۱۰۰هزار دلار معرفی شد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، دوكاتى، یک شرکت اصیل سازنده موتورسیکلت در ایتالیا است که ۹۴ سال پیش بنیان نهاده شد، اما از سال ۲۰۱۲ تحت مالکیت فولكس واگن آلمان و زیرمجموعه لامبورگینی فعالیت می‌کند. جایگاه دوکاتی در دنیای موتورسیکلت‌ها، مشابه فراری در صنعت خودروسازی است. امروزه محصولات متنوع دوکاتی در کلاس‌های مختلف عرضه می‌شوند؛ اما سوپربایک‌ها و مدل‌های اسپرت مناسب پیست‌های سرعت، مهم‌ترین تولیدات این برند ایتالیایی هستند.

Ducati Superleggera V4

از سال ۲۰۱۵، محصول جدیدی با نام پانیگاله به سبد دوکاتی اضافه شد تا نسخه‌ای ویژه از محصول پرچم‌دار شرکت سازنده باشد. این محصول با قدرت ۲۰۵ اسب‌بخار و حجم موتور ۱۲۸۵ سی‌سی در سال ۲۰۱۸ با پانیگاله V4 جایگزین شد که پیشرانه ۱۱۰۰ سی‌سی و قدرت ۲۱۱ اسب‌بخار داشت. کد V4 برای دوکاتی به پیشرانه‌های ۴ سیلندر با آرایش V و زاویه ۹۰ درجه بین آن‌ها اشاره دارد. دوکاتی از همان زمان، به تولید نسخه‌های ویژه و تولید محدود از پانیگاله V4 پرداخت که وزن کم‌تر و قدرت بالاتر تا ۲۳۴ اسب‌بخار داشتند.

Ducati Superleggera V4

برای سال ۲۰۲۰، نمونه‌ای تقویت‌شده و مدرن از پانیگاله V4 با نام سوپرلجرا تولید خواهد شد. وزن خالص این محصول، ۱۵۹ کیلوگرم است؛ اما با سفارش اگزوزهای آکراپوویچ به ۱۵۲ کیلوگرم می‌رسد. سوپرلجرا V4 با قدرت  ۲۳۴ اسب‌بخار و گشتاور ۴۵۶ نیوتن‌متر، رکورددار بهترین نسبت قدرت به وزن در تاریخ موتورسیکلت‌های استاندارد دنیا است.

Ducati Superleggera V4

استفاده از شاسی تمام فیبرکربن، دیگر نکته‌ی مهم در جدیدترین سوپربایک دوکاتی محسوب می‌شود تا از این نظر هم، یکتا باشد. چرخ‌ها و بخش اصلی بدنه هم، ساخته شده از فیبرکربن خواهد بود. دیگر اجزای سوپرلجرا V4 هم از آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده‌اند. سيستم تعليق و فنربندی تیانیوم برای این موتورسیکلت، توسط شرکت سوئدی اوهلینز (Öhlins) طراحی و عرضه می‌شود. نسل جدید ترمزهای برمبو با نام استایلما نیز در سوپرلجرا V4 وجود دارد.

Ducati Superleggera V4

تولید موتورسیکلت سوپراسپرت دوکاتی سوپرلجرا با آستانه قیمت ۱۰۰ هزار دلار، محدود به ۵۰۰ دستگاه خواهد بود. مونتاژ این محصول توسط پرسنل برگزیده‌ی دوکاتی با دقت بسیار بالا به تعداد ۵ عدد در روز انجام خواهد شد. موتوسواری با نسخه‌ی مخصوص مسابقه پانیگاله V4R نیز به خریداران سوپرلجرا هدیه داده می‌شود تا مانور در پیست دوکاتی با یک موتورسیکلت حرفه‌ای مخصوص رقابت‌های موتو GP را تجربه کنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا