مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سياست جديد هند براى موتورسواران/ اصلاحيه قوانين موتورسوارى در مجلس هند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، در مرداد ٩٨، مجلس هندوستان، قانون استفاده از کلاه ایمنی را که در این کشور، وجود داشت با اصلاحاتی همراه کرد. این قانون که هم‌اکنون در هند، چیزی حدود 30 سال از عمرش می‌گذرد، با محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری در قبال موتورسواران همراه شده و ایالت‌های این کشور نیز ملزم به اجرای آن شده‌اند. قانون کلی که یکی از موارد آن، استفاده نکردن از کلاه و داشتن عواقب برای موتورسوار خواهد بود.

این قانون خاطرنشان می‌کند که موتورسوار بدون کلاه ایمنی، مبلغ 1,000 روپیه که در حال حاضر معادل 14.25 دلار آمریکا است را باید جریمه پرداخت کند. این جریمه می‌تواند همچنین با 3 ماه معلق شدن گواهینامه‌های رانندگی موتورسوار نیز در صورت ایجاد شدن خطر و مقابله با این قانون، همراه شود.

اما دراین‌بین، پلیس ترافیک بنگالورو، حتی اقدامات خود را فراتر از این قانون پیش برده است. آن‌ها از 5 آوریل سال 2019، سیاستی را مبنی بر «بدون کلاه، بدون سوخت» را در این شهر هندوستان، ایجاد کرده‌اند. البته ازآنجایی‌که این سیاست هنوز، اثرگذاری کامل خود را نشان نداده است باید دید که شهروندان این شهر، چگونه به آن واکنش نشان خواهند داد.

پلیس ترافیک و رانندگی بنگالورو، با مدیران پمپ‌های بنزین و حتی با نامه‌نگاری به شرکت‌های توزیع سوخت مانند IOC,HP و BP، از آن‌ها درخواست همکاری برای اجرای این سیاست جدید را کرده است. طبق گفته‌های پلیس این شهر، این سیاست جدید تنها به خاطر منافع و ایمنی خود مردم خواهد بود.

بر اساس گفته‌های پلیس بنگالورو، از تعداد 100 تصادف موتورسیکلت که منجر حادثه برای موتورسواران می‌شود،75 مورد از آن‌ها، از کلاه ایمنی استفاده نکرده‌اند. همچنین، اطلاعات این مرکز پلیس در هندوستان نشان می‌دهد که تنها در 6 ماهه نخست سال 2019،105 موتورسوار جان خود را براثر حوادث جاده‌ای ازدست‌داده‌اند و همچنین 667 نفر نیز با جراحان کوچک و بزرگ، دست‌وپنجه نرم کرده‌اند.

بر اساس گفته‌های پلیس این شهر، ازآنجایی‌که این حرکت قرار است یک اقدام بازدارنده محسوب شود، حداقل می‌توان این انتظار را داشت که موتورسواران برای سوخت‌گیری موتورهایشان و در همان پمپ‌بنزین‌ها، از کلاه ایمنی استفاده کنند.

حتی قبل از اقدامات پیشگیرانه این شهر در هندوستان، ایالتی در شمال این کشور بانام اوتار پرادش، قبلاً این سیاست را اجرا کرده بودند. آن‌ها حتی به موتورسواران بدون کلاه ایمنی، اجازه استفاده از بزرگراه لاکنو-آگرا را نیز نمی‌دهند. حتی مقامات شهر نودا در اوتار-پرادش گفته‌اند که در صورت سوخت‌گیری یک موتورسوار بدون کلاه، آن‌ها می‌توانند اطلاعات و شماره گواهینامه او را از طریق دوربین‌های CCTV، درنهایت به دست آورده و گواهینامه او را باطل کنند.

منبع: چرخان

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا