مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فناوری های نوینی که در نمایشگاه CES2020 رونمایی شد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، نمایشگاه امسال نیز تفاوتی با سال‌های پیشین نداشته و شرکت‌های مختلف فعال در این زمینه، می‌خواهند تا تمام چیزهایی را که تاکنون برای نمایش آن‌ها، برنامه‌ریزی کرده بودند را به این نمایشگاه بیاورند. پس بدون شک، این رخداد فن‌آوری در سال 2020 نیز یک رویداد جذاب بوده که قرار است در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شود.

با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین رونمایی‌هایی که قرار است درزمینهٔ دنیای موتورسیکلت‌ها اتفاق بیفتد، بیشتر آشنا شویم:

سیستم یکپارچه تلفن هوشمند هوندا

امسال هوندا ژاپن به‌جای آن‌که بخواهد مانند بسیاری از شرکت‌های دنیا، تنها به فکر معرفی یک موتورسیکلت برقی باشد، قصد دارد تا کیلومتر شماری کاملاً دیجیتال که می‌توان آن را یک موبایل هوشمند نامید، رونمایی کند. درواقع می‌توان این سیستم پیشرفته و جذاب هوندا را که خود این شرکت از آن به‌عنوان «موبایل هوشمند به‌عنوان مغز موتور» یادکرده است، همان سیستم یکپارچه الکترونیکی در خودروها دانست که این بار برای موتورها، قرار است پیاده‌سازی شود.

در توضیحات ابتدایی این سیستم، برای مثال، هوندا توضیح داده است که راننده چگونه می‌تواند با دیگر رانندگان متصل به این سامانه ارتباط برقرار کرده و اطلاعات موردنیاز را ردوبدل کنند.

کیسه هوایی موسوم به Tech-Air 5 شرکت آلپاین استارز

شرکت ایتالیایی آلپاین استارز نیز در این رویداد فن‌آوری، قرار است از جلیقه کیسه هوا خود رونمایی کند. البته مانند این جلیقه را بعضی از شرکت‌های دیگر نیز در تابستان گذشته رونمایی کرده بودند اما این شرکت می‌خواهد تا فن‌آوری خود را قابل‌دسترس‌تر کرده و دامنه استفاده از آن را گسترش دهد.

انتظار می‌رود که این جلیقه، برخلاف جلیقه‌های دیگر که تنها با ژاکت‌های مخصوص قابل اتصال باید پوشیده می‌شدند، بتواند با هر ژاکت دیگری، قابل‌استفاده بوده و افراد بیشتری از آن بهره ببرند.

موتورسیکلت جذاب Segway-Ninebot Apex

بر اساس برخی ازنظرها، این موتور که ظاهری شبیه یاماها R6 دارد قرار است تا رازهای خود را در این رویداد جهانی، فن‌آوری، به بینندگان نمایش بدهد. شرکت سازنده این موتور، می‌خواهد تا اولین موتوربرقی خود را به نمایش گذاشته که هنوز اطلاعاتی در مورد قوای فنی و دیگر مشخصه‌های آن در دسترس نیست.

عینک هوشمند مخصوص رانندگی شرکت بوش

درحالی‌که شرکت‌ها و استارتاپ های زیادی در سراسر دنیا در تلاش‌اند تا بتوانند صفحه‌نمایش‌ها و ارتباطات مخصوص کلاه ایمنی را ارتقا بدهند اما شرکت بوش آلمان به‌جای آن، سعی کرده تا این فناوری را به‌گونه‌ای دیگر و بسیار قابل‌دسترس‌تر، تولید کند. درواقع، قطعه الکترونیکی این شرکت می‌تواند تا هر عینکی را تبدیل به یک عینک هوشمند کند تا راننده بتواند در هنگام رانندگی از آن استفاده کند. هدف از طراحی این عینک نیز به دست آوردن اطلاعاتی مانند ناوبری است تا حواس راننده در طول رانندگی برای پیدا کردن مسیر درست، پرت نشود.

موتورسیکلت جذاب شرکت دیمون هایپراسپرت

اکنون استارتاپ نوپا کانادایی دیمون موتورسایکلز (Damon Motorcycles) می‌تواند با معرفی این موتور اسپرت برقی، به باشگاه سازندگان این‌گونه موتورسیکلت‌ها وارد شود. این شرکت حتی برای موتورهای خود، سامانه‌ای را قرار داده است که می‌تواند به‌صورت 360 درجه‌ای، محیط اطراف موتور را بررسی کرده و هشدارهای لازم را بدهد.

اکنون، این موتورسیکلت در نمایشگاه CES قرار است با فن‌آوری ایمنی کمک‌راننده‌ای همراه شده و در کنار این سیستم نیز، سامانه ارگونومیکی قابل تنظیم برای این موتور، در نظر گرفته‌شده است. این بدان معناست که راننده می‌تواند بسته به میزان راحتی و دلخواه خود، موقعیت خود، روی موتور را جابجا کند.

موتور مسابقه‌ای ناوا

شرکت فرانسوی ناوا (NAWA)، قرار است تا اولین موتوربرقی خود را درصحنه نمایش لاس‌وگاس، نشان بدهد. این موتورسیکلت از یک سیستم هیبرید به‌عنوان پیشرانه، استفاده می‌کند اما نه آن سیستم‌های هیبریدی که در خودروها به‌عنوان ترکیب یک موتوربرقی و یک موتور درون‌سوز می‌شناسیم بلکه موتور ریسر (Racer) به یک باتری لیتیوم-یون ویک ابرخازن، مجهز شده است. بنا بر ادعای شرکت سازنده، این سیستم هیبرید می‌تواند 10 برابر قدرت بیشتر و 5 برابر انرژی بیشتری را نسبت به ابرخازن های موجود فعلی تولید نماید.

در مقایسه با باتری‌های استاندارد، ابرخازن ها، سبک‌تر بوده، سریع‌تر شارژ شده و همچنین اثرات تخریب محیط زیستی و سمی کمتری را نیز تولید می‌کنند. البته این‌یک نقطه مثبت است. در نقطه مقابل نیز به‌عنوان یک نقطه‌ضعف، این فن‌آوری، قادر نیست تا به همان اندازه رقیبان اسیدی خود، انرژی ذخیره کند.

منبع: چرخان

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا