مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چرا جوانان موتورسوار شدند؟/ چرا آلودگى موتورسيكلت كمتر از خودرو است؟

به گزارش موتورسيكلت نيوز به نقل از خبرگزارى ميزان، مدیر بازرگانی یکی از شرکت‌های مشهور فروش موتورسیکلت در کشور می‌گوید خریداران آن تنها جوانان نیستند؛ او از خریداران ۵۰ ساله‌ای می‌گوید که موتورسیکلت سوار شدند! و تنها این شرکت ۱۲ هزار موتورسیکلت در سال می‌فروشد!

فروش موتور سیکلت به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است؛ این فرد در خصوص علت این موضوع می‌گوید: «زیرا باید جوابگوی خانواده هایشان باشیم، دنبال دردسر نیستیم.»

آنطور که این مدیر می‌گوید نوع استفاده از موتورسیکلت نسبت به گذشته تغییر کرده است؛ در گذشته مردم از موتور برای امرار و معاش استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر از موتورسیکلت‌ها برای تردد و حمل و نقل روزمره!

به گفته وی «افزایش قیمت سوخت»، «فرار از تراکم ترافیک» و «کمبود جای پارک» از جمله عوامل علاقه و استقبال مردم به موتورسیکلت است.

در مورد پیشگیری از تلفات چه اقداماتی توسط کارخانجات موتور سیکلت انجام شده است؟ مدیربازرگانی این کارخانه موتورسیکلت سازی نقش فرهنگسازی را مهمتر از هر اقدامی میداند و می‌افزاید: «فرهنگسازی برای استفاده از موتورسیکلت، اولین اقدامی است که می‌توان برای کاهش تصادفات و جراحات انجام داد.» او البته می‌گوید که سقف سرعت موتور‌سیکلت‌های وارداتی را قبل از فروش کاهش می‌دهیم. همچنین نکات ایمنی را هنگام فروش به خریدران تذکر می‌دهیم.

آیا داشتن گواهینامه می‌تواند شرط خوبی برای جلوگیری برخی از حوادث باشد؟ وی می‌گوید: می‌تواند شرط خرید باشد، اما سختگیرانه است.

وی علاوه بر این می‌گوید: قبل از ارائه موتورسیکلت‌ها به بازار، بخش فنی شرکت، کنترل کیفی موتور‌ها را چک می‌کند و پس از کنترل نهایی به بازار عرضه می‌شود، عواملی مانند ترمز، باک، برق، سوخت رسانی و … همچنین در حین تولید نیز این عوامل بررسی می‌شود.»

او اسکوترسواران را افراد عموما تحصیلکرده و از قشر متوسط می‌داند و می‌گوید که این افراد قوانین را بیشتر رعایت می‌کنند،  همچنین در خصوص نحوه تعامل شرکت‌های موتورسیکلت سازی با پلیس نیز می‌گوید: تعامل ما تنها در بحث پلاک‌های موتورسیکلت است.

او با بیان اینکه اکثر موتور‌های این شرکت وارداتی از چین است می‌گوید مردم چین نیز رانندگان خوبی نیستند، اما درباره تلفات آن‌ها تا به حال بررسی انجام ندادیم.

این مدیر بازرگانی در مورد آنچه گفته می‌شود آلودگی موتورسیکلت‌ها از خودرو بیشتر است نیز افزود: آلودگی تولید شده موتورسیکلت‌ها بسیار کمتر از خودروهاست. خودرو ۷ تا ۱۰ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند، اما موتورسیکلت‌ها در ۱۰۰ کیلومتر، ۳ لیتر، بنابراین نمی‌توان گفت آلودگی موتور‌ها بیشتر است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا