مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

قم قطب تولید موتورسیکلت در کشور است

به گزارش موتورسيكلت نيوز، محمود سیجانی روز چهارشنبه درآیین افتتاح پروژه صنعتی قم به مناسبت دهه فجر در شهرک صنعتی شکوهیه بیان کرد: نهضت داخلی سازی قطعات و مواد اولیه صنعتی بر مبنای همین هدف درسطح قم پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای سیاست توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل در طرح‌های جدید صنعتی قم از واردات کالاهای مشابه خارجی جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: بسیاری از طرح‌های جدید صنعتی قم عملا درمسیر تامین مواد اولیه و بسته‌بندی کالاهای تولیدی بر مبنای داخلی سازی لوازم مصرفی راه اندازی شده‌است.

سیجانی افزود: تکمیل زنجیره‌های تولید مهمترین اولویت استان قم در حمایت از سرمایه گذاری‌های جدید می‌باشد.

وی گفت: مجموعه مدیریت صنعتی قم از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان بخش خصوصی که توانایی ساخت کالاهای وارداتی را داشته باشند حمایت می‌کند.

صنایع پلیمری قم در تامین اولیه مشکل دارند

وی همچنین خاطرنشان کرد: قم یکی از استان‌های برتر کشور درصنایع پایین دست پلیمری است اما با این وجود در تامین مواد اولیه با مشکل روبه رو است.

سیجانی ابراز کرد: برای حل مشکل مواد اولیه صنایع وابسته به صنعت پتروشيمى باید دراختصاص سهمیه به واحدهای پلیمری تفویض اختیار از مرکز به استان داده‌شود.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری‌های جدید در قم بر مبنای اسناد بالادستی و سند توسعه استان انجام می گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ابراز کرد: قم قطب تولید موتورسیکلت در کشور است چند طرح جدید صنعتی برای تکمیل زنجیره تولید در این زمینه راه اندازی می‌شود.

۱۱ طرح صنعتی قم با اعتبار ۱۲۵۰ میلیارد ریال و اشتغال آفرینی ۳۵۸ تن امروز با حضور مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی ، وزارت صنعت، معدن و تجارت و استاندارقم به بهره برداری رسید.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا