مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عرضه آخرین فناوری هاى وسائط نقلیه برقی در همايش خودروهاى آينده

به گزارش موتورسيكلت نيوز، از تاريخ ١٣ بهمن ٩٨ همايش خودروهاى آينده برگزار شد. براى اطلاع بيشتر از اين همايش با ما همراه باشيد.

چه دستاوردهای در همایش و نمایشگاه خودروهای آینده به نمایش گذاشته می‌شود؟

در نمایشگاه آخرین دستاوردهای کشور در حوزه خودروهای برقی، موتورسیکلت‌ها و اتوبوس برقی که توسط خودروسازان و موتورسیکلت سازهای بزرگ کشور با همکاری شرکت‌های دانش بنیان بومی سازی شده اند، به نمایش گذاشته می شوند. بخش دیگر نمایشگاه اختصاص به حوزه زیرساخت‌های شارژ از جمله ایستگاه‌های شارژ و قطعات مربوط به آن است. در کنار خودروها، موتورسیکلت‌ها و ایستگاه‌های شارژ انواع قطعات هایتک و ماژول‌های برقی که در انواع خودرو به کار می رود و توسط نخبگان و متخصصان ایرانی بومی سازی شده است،  نمایش داده می شوند.
به واقع این همایش عرضه آخرین فناوری های کشور در حوزه برقی سازی وسائط نقلیه و زیرساخت‌های مرتبط با آن است.

چه ارگان ها و سازمان های دولتی در برگزاری این همایش مشارکت دارند؟

این همایش با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته و با مشارکت شهرداری تهران و وزارت صنعت (سازمان مدیریت صنعتی ) برگزار می شود.
تقریبا تمامی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع کاهش آلاینده ها، ارتقا سطح کیفیت هوا، بهینه سازی مصرف سوخت و به کارگیری فناوری های نوین در برقی سازی وسائط نقلیه در همایش مشارکت دارند که از آن جمله می توان به سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، سازمان حفاظت از محیط زیست، مپنا(مکو)، وزارت نیرو(پژوهشکده نیرو)، گروه صنعتی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت نام برد.

اهداف اصلی تان از برگزاری همایش چیست و پیش بینی می کنید که در پایان این همایش و نمایشگاه جانبی به کدامیک از اهداف دست پیدا کنید؟

هدف اصلی از برگزاری این همایش در وهله اول ارایه آخرین توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه طراحی، ساخت و تست ماژول‌ها و قطعات کلیدی خودروها، موتورسیکلت‌ها، اتوبوس‌های برقی، ایستگاه‌های شارژ و صنایع وابسته به آن است. در گام دوم سعی داریم موانع و مشکلاتی که در مسیر توسعه و سیاست‌گذاری این حوزه قرار گرفته‌اند را تشریح کنیم. از جمله این قوانین که می تواند در توسعه خودروهای برقی داشته باشد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور است که از محل صرفه جویی مصرف سوخت حاصل از توسعه حمل و‌ نقل برقی می توان به این بخش یارانه پرداخت کرد که متاسفانه در حال حاضر به صورت جدی اجرا نمی شود.
از دیگر اهداف مهم همایش می توان به نقش بسزایی حمل و نقل برقی در کاهش آلودگی هوا و بهینه سازی مصرف سوخت اشاره داشت.

تا کنون  چند نفر شرکت‌کنندگان و شرکت در این همایش ثبت نام کرده‌اند؟

در حال حاضر ۱۵ شرکت اصلی کشور که در حوزه برقی سازی فعالیت عمده‌ای دارند در همایش حاضر هستند که برخی از آن‌ها در قالب ارایه نیازمندی‌های فناورانه (revers pitch) به ارایه نیازهای خود می‌پردازند مانند ایران خودرو و سایپا و برخی دیگر  توانمندی‌های خود را ارایه می‌دهند (pitch) که گروه دوم عمدتا شرکت‌های دانش بنیان هستند.
در خصوص شرکت‌کنندگان در همایش نیز تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر جهت حضور در این رویداد و بازدید از آن در سایت همایش به نشانی futurecar.ir ثبت نام کردند.

آیا در این همایش یا نمایشگاه توافق یا قانونی برای پشبرد اهداف ملی بدست خواهد آمد؟

در این همایش پیش بینی امضای چند تفاهم نامه شده است. قطعا بازتاب و انعکاس مشکلات و موانع توسعه برقی سازی وسائط نقلیه می تواند نقش بسزایی در رشد این حوزه داشته باشد. در کشور قوانین متعددی به جهت حمایت از خودروهای برقی و هیبریدی وجود دارد که اگر همان قوانین به درستی اجرا شود شاید نیاز به قوانین جدیدی نباشد و لذا تاکید همایش هم بر اجرای صحیح این قوانین منجمله تعمیم ماده ۱۲ به اتوبوس برقی است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا