مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

با گام های راسخ به سمت خودروی برقی پیش می رویم

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سید شهریار زینی در این مراسم گفت: همه ساله در روزهای پایانی پاییر و اوایل زمستان، معضل آلودگی هوا موجب تعطیلات تهران، کلانشهرها و شهرهای صنعتی می شود، فارغ از این که تعطیلات تاثیرات سوئی بر اقتصاد کشور دارد، اما به دلیل تاثیرات سو آلاینده های زیست محیطی سلامت انسان و محیط زیست به مخاطره افتاده است. 

دبیراولین همایش خودروهای آینده ادامه داد: سالیانه چند میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و مرگ‌ومیر ناشی از هوای آلوده به طور خاص مربوط به بیماری‌هایی چون آسم، برونشیت، تنگی نفس، حملات قلبی و آلرژی‌های مختلف تنفسی است. 

زینی ادامه داد: آلودگی هوا یعنی افزایش میزان گازهای سمی و ذرات ریز جامد و مایع در هوا در غلظت‌هایی که تهدیدکننده سلامتی هستند و می‌تواند برای انسان مضر باشند. آلودگی بالای سوخت های فسیلی سبب شده که استفاده از این سوخت ها برای حفظ محیط زیست روز به روز کاهش یافته و صنایع رویکرد ویژه ای بر انرژی های پاک داشته باشند.

دبیر اولین همایش خودورهای آینده عنوان کرد: توسعه وسایط نقلیه برقی به کاهش حفظ محیط زیست، کاهش مصرف سوخت فسیلی، کاهش آلایندگی ها و بکارگیری فناوری های نوین را به دنبال خواهد داشت. 

زینی اضافه کرد: کشورهای پیشرفته در حال جایگزینی خودروهای برقی به جای خودورهای سوخت فسیلی هستند وبه صورتی که بین سال های 2017 تا 2018، آمار این خودورها 60درصد افزایش یافت و در عین حال کشورهای اروپایی با سیاست گذاری های جدید، تردد خودروهای فسسیلی را از سال 2025 ممنوع خواهد کرد.

 دبیر اولین همایش خودروهای آینده ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت، سیاست گذاران و همراهی شرکت های دانش بینان صنعت ساخت و استفاده خودروهای برقی بیش از گذشته رو به پیشرفت برود. 

زینی فرهنگ سازی و توسعه زیرساخت های مرتبط با توسعه خودوها و وسایل نقلیه برقی ، دعوت از بازیگران و سیاست گذاران اصلی این حوزه در دستگاه­های مختلف اجرایی به منظور رفع موانع توسعه برقی سازی خودروها و زیرساخت­های مورد نیاز آن و همراه کردن دستگاه های مختلف اجرائی در این حوزه را از اهداف این همایش عنوان کرد و گفت:  شناسایی و شبکه­سازی شرکت های دانش نیان توانمند در حوزه برقی سازی (Electrification)، ارائه نیازها و گلوگاه­های صنایع خودروسازی بزرگ کشور در برقی­سازی خودروها در قالب Revers Pitchو ارائه توانمندی شرکت های دانش­بنیان داخلی در بومی سازی فناوری های کلیدی در قالب Pitch از دیگر اهدافی است که در این همایش به دنبال دستیابی به آنها هستیم. 

دبیر اولین همایش خودروهای آینده این همایش را ماحصل یک سال و نیم تلاش ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و خمل و نقل پیشرفته معاونت علی و فنی ریاست جمهوری قلمداد کرد و گفت: از تمام فرهیختگان، متخصصانو صاحبنظران حاضر در همایش می خواهیم که این ستاد را توسعه زیست بوم حمل و نقل پاک مبتنی بربهره گیری از دانش الکترونیکی یاری دهند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا