مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

٧٠ درصد موتورسیکلت‌ها در کل کشور اسقاطی هستند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، عیسی کلانتری پیش‌از ظهر امروز در همایش روز جهانی تالاب‌ها که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: محیط زیست امروز جهان و ایران به‌ خاطر افزایش جمعیت و مصرف به شدت در معرض تهدید است.

وی افزود: در کشور ما تا چندی پیش، محیط زیست را علمی فانتزی و تشریفات می‌دانستند تا اینکه محیط‌زیست مشکلات خود را بر جامعه تحمیل کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه زیاده‌خواهی انسان و جامعه روز به روز فشار را بر محیط زیست وارد می‌کند، تصریح کرد: امروز هوای سالم نعمت است در حالی‌ که تا دیروز هوای سالم حق مسلم همه بود و قرار نبود گرد و غباری وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: چند سال پیش در مطالعات منابع آب کشور هیچ حقی بر حفظ حق‌آبه زیست محیطی در داده‌ها وجود نداشت و آب مورد استفاده و حق آبه محیط زیست مورد مطالعه قرار نمی‌گرفت.

کلانتری با بیان اینکه تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور نخستین قربانیان محیط زیست هستند، گفت: اتمام آب‌های زیرزمینی، کمبود آب آشامیدنی، خشک شدن آب‌ها و دریاچه‌ها از مشکلات محیط زیست است.

وی اظهار کرد: خواسته‌های ایده‌ال و به ظاهر انقلابی به مصیبت‌های دائمی برای کشور و مردم تبدیل شده و باید سالیان طولانی آن را تحمل کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه شیپور توسعه از سر گشاد زده شده است، اذعان کرد: امروز با برنامه‌های نادرست کشور را گرفتار کرده و البته گرفتاری تنها به خشک شدن چند تالاب و دریاچه ختم نمی‌شود.

وی ادامه داد: فرسایش گیاه و خاک، عدم جذب رطوبت، خشک شدن جنگل‌های بلوط از جمله مشکلات محیط زیست و غیرقابل بازگشت هستند و یک‌سری تصمیمات زودگذر و بدون مطالعه امروز مصیب را برای کشور ایجاد کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به هوای آلوده کلانشهرها خاطرنشان کرد: امروزه در حالی که بیش از 90 درصد مینی‌بوس‌ها، 60 درصد کامیون‌ها و 70 درصد موتورسیکلت‌ها در کل کشور اسقاطی هستند نباید انتظار هوای پاک را داشته باشیم.

وی ابراز داشت: وقتی تالاب‌ها منبع خیزش ریزگرد و نمک شده نباید انتظار داشت که گرد و غبار نداشته باشیم.

کلانتری وجود مشکلات را ناشی از عدم برخورد علمی با محیط زیست دانست و افزود: برای رضایت یک عده خاص محیط‌زیست را قربانی کرده و مشکلات فراوانی، گریبانگیر همه شد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا