مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نسخه كوچك ياماها براى تايلند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، در مناطقی از دنیا مانند کشور تایلند، این نوع موتورهای کم‌حجم و کوچک سلطه خوبی پیداکرده و توانسته‌اند برای سال‌های متمادی، خود را تبدیل به یکی از ارکان اصلی برای موتورسواران کنند. یکی از همین فروشگاه‌های بزرگ موتوری، بانام K-Speed در بانکوک تایلند است که به خاطر اقدامات جالب‌توجه اش درزمینهٔ موتوری، نامی برای خود دست‌وپا کرده است. در همین زمینه، یاماها تایلند برای تبدیل کردن مدل جدید موتور XSR155 به یک نمونه‌ای که طراحی آن مناسب روزهای پایانی دنیا بوده، این موتور را رونمایی کرده است.

این موتور که بر پایه MT-15 طراحی‌شده، از خانواده موسوم به هریتیج یاماها بوده که در بحث سبک طراحی، شباهت‌های بسیار زیادی به XSR700 و XSR900 دارد. اگرچه نمونه بزرگ‌تر XSR به‌کلی از خط تولید 2020 یاماها خارج‌شده اما یاماها، ارائه برادر کوچک‌تر آن را برای تایلند، محدود کرده است.

همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این موتورسیکلت با بدنه خاص خود به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که در صورت هرگونه حادثه در جاده‌های آفرود، آسیب کمتری به راننده وارد شود. وجود میله‌های چندقسمتی در جلوی موتور و قرار گرفتن دو چراغ دایره‌ای شکل، چهره خاصی به XSR155 بخشیده‌اند.

وجود داشتن دو خروجی اگزوز به‌جای یک عدد در انتهای موتور و نحوه پیچش آن‌ها در طول طراحی نیز می‌تواند به جذابیت‌های آن بیفزاید. بین این دو خروجی اگزوز و کمی بالاتر از آن‌ها نیز چراغ دایره‌ای شکل قرمزرنگی به‌عنوان چراغ عقبی موتور، تعبیه‌شده است.

در حالت کلی اگر نگاهی از قسمت جلویی به این موتور داشته باشیم، نحوه طراحی و قرار گرفتن چراغ‌ها، میله‌های حفاظتی و کل بدنه به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که حالت چشم و روبات مانندی به این XSR155 بخشیده‌اند. درواقع طراحی آن به‌گونه‌ای صورت گرفته که یا عاشق آن شده و یا از آن متنفر خواهید شد.

منبع: چرخان

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا