مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نرخ پارک حاشیه‌ای در تهران تصویب شد/ برای موتورسیکلت‌ها هزینه ورودی یک هزار تومان در نظر گرفته شد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه لایحه «تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های شهرداری تهران» را به منظور افزایش درآمد پایدار شهر تهران در دستور کار قرار داده، ‌بررسی و تصویب کردند.

این لایحه به تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه ای و پارکینگ های عمومی شهر تهران می پردازد و قرار است که اعضای شورای شهر پیشنهادات خود را درباره این لایحه در جلسه آتی شورا، اعلام و تصویب کنند.

«محمد علیخانی» درباره این لایحه اظهار داشت:‌ ماهیت پارک حاشیه‌ای با پارکینگ‌های عمومی تفاوت دارد بنابر این دو مصوبه در این زمینه به صورت جداگانه پیشنهاد شده است.

وی افزود:‌ درآمد پارک حاشیه‌ای طبق قانون راهنمایی و رانندگی باید به خزانه واریز شود و این درحالی است که درآمد پارکینگ‌های عمومی به حساب شهرداری واریز خواهد شد.

علیخانی با تاکید بر ضرورت تعیین نرخ عوارض و اصلاح آن، عنوان کرد که بسیاری از پارکینگ های شهرداری تهران به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و پایین بودن نرخ به انبار کالاهای اسقاطی‌ تبدیل شده اند.

وی گفت:‌ در لایحه فوق، پارکینگ‌های عمومی در سه سطح درجه بندی شده و این مسأله بهره‌برداران پارکینگ‌ ها را برای درآمد بیشتر ترغیب می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود:‌ در این لایحه ورودی و نرخ توقف برای یک ساعت در پارکینگ های عمومی شهرداری از نوع درجه یک، درجه دو و درجه سه، به ترتیب ۳ هزار تومان، ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و یک هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده که به ازاء هر نیم ساعت نرخ آن تغییری خواهد کرد.

علیخانی تاکید کرد:‌ برای موتورسیکلت‌ها هم هزینه ورودی یک هزار تومان در نظر گرفته شده است.

این عضو شورای شهر تهران همچنین درباره نرخ پارک حاشیه ای، اظهار داشت که این لایحه سال گذشته نیز در شورای شهر تصویب شد اما به درستی اجرا نشد.
وی تاکید کرد که در لایحه جدید نرخ پارک حاشیه ای همانند سال گذشته محاسبه می شود.

در نهایت و پس از بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۸ رای کلیات لایحه «تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های شهرداری تهران» را تصویب و مقرر شد که اعضای شورا پیشنهادات خود را برای بررسی به کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ارائه کنند.

سال گذشته نرخ پارکینگ های عمومی ۱۲.۵ درصد افزایش یافته بود.

مصوبات شورای شهر تهران پس از تایید فرمانداری تهران برای ابلاغ به شهرداری تهران ارسال می شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا