مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در برنامه وزارت نيرو چه تعداد موتورسيكلت قرار است برقى شود؟

به گزارش موتورسيكلت نيوز، “رضا اردکانیان” روز يكشنبه در حاشیه آیین رونمایی از موتورسیکلت‌های برقی گروه‌های عملیاتی برق توزیع تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت ارتباطات و ديگر دستگاه‌ها كه براي انجام وظايف خود از موتورسيكلت‌ها بويژه در كلانشهرها استفاده خواهند كرد در اولويت هستند.


وي با اشاره به گزارش سازمان‌هاي مسئول در هيئت وزيران راجع به موضوع آلاينده‌ها و نقش مهم موتورسيكلت‌هاى فرسوده در اين زمينه افزود: موتورسيكلت‌هايى كه شبانه روز حدود 200 كيلومتر كار مى كنند، يكي از منابع مهم توليد و انتشار آلاينده‌ها هستند به نحوي كه طبق برخي گزارش‌ها حداقل تا 12 برابر اتومبيل‌ها در توليد آلايندگي سهم دارند.
 
وجود 10ميليون دستگاه موتورسيكلت فرسوده در كشور
وي تعداد اين موتورسيكلت‌ها در كشور را حدود 10 ميليون دستگاه اعلام و اظهار كرد: بايد برنامه‌ريزي داشته باشيم تا با توجيه اقتصادي موجود نسبت به اصلاح آنها اقدام كنيم.
وزير نيرو گفت: هماهنگى‌هاى هم با سازندگان موتورسيكلت‌ها صورت گرفته و كار تبديل موتورسيكلت‌هاى موجود به برقي و نيز ساخت موتورسيكلت‌هاى برقي در كشور از توجيه اقتصادى بالايى برخوردار است. اميد مى رود اين كار سهم خود را در كاهش آلودگى شهرهاى بزرگ نشان دهد.


اردكانيان افزود: همكاران ما در شركت توزيع برق تهران بزرگ با همكارى ديگر شركت‌هاى توزيع در مجاورت تهران كار را شروع كرده‌اند و 3 هزار دستگاه در برنامه هست كه براي سال آينده هم اين كار توسعه يابد.
 
وي ادامه داد: اميدوارى ما اين است كه با همكارى وزارت صنعت، معدن و تجارت، سيستم بانكى كشور و شهردارى‌ها بويژه براى در اختيار قرار دادن زمين حداقل مورد نياز برای استقرار جايگاه‌هاى شارژ و همكارى ديگر دستگاه‌ها، قدم بلندى در جهت افزايش تاب‌آورى شهرهاي بزرگ برداريم.

اردكانيان گفت: سازندگان مى توانند با رعايت قانون حمايت از توليد و ساخت داخل و توجيه‌هايى كه به لحاظ اقتصادى براى آنها خواهد داشت از ظرفيت‌هاو داخلي استفاده كنند.
 
تامين نياز ارزي كار با صادرات بنزين صرفه‌جويى شده
وى افزود:‌ طبيعتا” كارهاي اين چنينى در ابتدا ممكن است مقدار محدودى نياز ارزو داشته باشد كه با توجه به صرفه‌جويي‌هايى كه در كاهش مصرف بنزين براى اين موتورسيكلت‌ها وجود دارد و امكان خوبى كه براي صادرات بنزين صرفه جويى شده فراهم است، اين موضوع، موضوع كاملا موجهى است.
 
صرفه‌جويي 5 ميليون توماني
وى درخصوص استقرار جايگاه‌هاى شارژ گفت: پژوهشگاه نيرو، شركت‌هاى توانير و توزيع برق از همه امكانات خود استفاده خواهند كرد كه دامنه اين كار هر چه زودتر وسيع شود و نه تنها سازمان‌هاى دولتى و خدماتى بلكه مردم هم از منافع آن بهره‌مند شوند. وقتى در سال هر دارنده موتورسيكلت 5 ميليون تومان مي تواند صرفه جويى در هزينه سوخت خود داشته باشد طبيعتا رو به اين كار مى آورد تا در سلامت خود، خانواده و هموطنانش نقش موثرى ايفا كند.
 
آغاز مذاكرات براى بهره‌مندى از تسهيلات دولتى ویژه خريدارى موتورهاي برقى
اردكانيان در مورد استفاده از تسهيلات دولتى براي بهره‌مندو از موتورسيكلت‌هاى برقى گفت: هنوز اعداد و ارقام آن نهايى نشده اما با سيستم بانكى مذاكراتى را شروع مى كنيم كه بتوانيم از تسهيلات خوب بانكى استفاده كنيم و مردم احساس كنند كار كاملا به صرفه و موجه است. با وزارت صنعت هم مذاكره كرده‌ایم.


وى افزود: طرح را تفصيلا” خدمت رييس جمهورى تقديم كرديم و ایشان به وزارت صنعت دستورات لازم را داده‌اند و همكارانم با هماهنگى كامل موضوع را دنبال مى كنند.
وزير نيرو گفت: چون مى خواستيم مقدارى كار را شروع كرده باشيم در محدوده وزارت نيرو كار را به اين مرحله رسانديم و اميد است ديگر دستگاه‌ها تأسى كنند و بتوانيم شرايط مناسب‌ترى داشته باشيم.
 
تعطيلى شهرها و توليد به خاطر آلودگى‌ها كار موجهى نيست
وى افزود: تعطيل كردن مدارس، شهرها، ادارات و توليد به خاطر آلودگى‌ها كار موجهى نيست و آنچه به ما مربوط مى شود بايد انجام داده و ديگران هم مشاركت كنند.


اردكانيان در پایان نسبت به فراهم شدن امكان خريدارى موتورسيكلت‌هاى برقى با بهره‌مندى از تسهيلات دولتى از سال آينده ابراز اميدوارى كرد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا