مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ورود موتورسیکلت به بازار اصفهان ممنوع شد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سردار مهدی معصوم بگی در حاشیه آغار طرح انتظام بخشی بازار بزرگ اصفهان که صبح امروز (شنبه ۵ بهمن) در میدان نقش جهان برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مؤلفه های حیات اجتماعی، نظم اجتماعی به ویژه در محیط های کسب و کار و داد و ستد و در رأس آن بازار است، در این راستا امروز با برنامه ریزی دقیق و منسجم و تعامل و هماهنگی بازاریان و شهرداری منطقه ۳ اصفهان، طرح انتظام بخشی بازار بزرگ اصفهان شروع می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش امنیت، ارتقا احساس امنیت و فراهم کردن محیطی برای داد و ستد و آرامش بازار و همچنین جلوگیری از آلودگی محیطی و صوتی اعلام کرد و افزود: در گام اول قرار است ورود موتورسیکلت به محیط بازار نظام مند شود و تحت برنامه مشخصی اجازه ورود موتورسیکلت به بازار داده شود.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: انتظام بخشی و افزایش نظم در محیط بازار با حضور نیروی انتظامی به صورت فعال تر و مؤثرتر و پیامد آن افزایش امنیت فروشندگان و مردم خواهد بود، همچنین نظم اجتماعی در بازار، نشان دهنده فرهنگ بالای مردم اصفهان نسبت به گردشگران داخلی و خارجی است که به بازار اصفهان می آیند.

وی با بیان اینکه انتظام بخشی بازار بزرگ اصفهان دارای مراحل متعددی است، تصریح کرد: گام اول ساماندهی ورود و خروج موتورسیکلت است و بعد از آن گام های دیگر برداشته خواهد شد که امیدواریم الگویی مناسب برای بازارهای کشور باشد.

وی در خصوص محدوده اجرای این طرح نیز گفت: ورود موتورسیکلت به میدان نقش جهان ممنوع است و نیروی انتظامی اعمال مقررات می کند و در دیگر ورودی های بازار هم نیروی انتظامی مستقر و مانع ورود موتورسیکلت ها می شود. البته مطمئنیم بازاریان هم همکاری و هم از این طرح استقبال می کنند.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: ورود موتورسیکلت از زمانی که بازار باز می شود تا زمانی که بسته می شود ممنوع است، البته زمان هایی مشخص می شود که امکان ورود موتورسیکلت برای کارهایی که ضرورت دارد و موارد اضطراری فراهم باشد. 

وی با تأکید براینکه بازار محل رفت و آمد موتورسیکلت نیست، تصریح کرد: بحث انتظام بخشی بازار همانطور که گفته شد دارای گام های متعددی است، سد معبر و ارتقا ایمنی بازار و کنترل های انتظامی برای ارتقا امنیت بازار، گام های بهم پیوسته این طرح است، اما در گام اول از ورود موتورسیکلت ها به بازار جلوگیری می شود و بعد گام های بعد برداشته می شود.

فرمانده انتظامی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی اصفهان باید پیشگام اجرای این طرح باشد، افزود: میدان امام پیش از این محل تردد خودروها بود و نیروی انتظامی طرح ممنوعیت عبور خودروها را با هماهنگی سایر دستگاه ها انجام داد و میراث فرهنگی هم از اجرای این طرح ها استقبال و حمایت می کند چون یکی از نتایج انتظام بخشی به بازار حفظ میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار این طرح به صورت جامع اجرا می شود، گفت: برای کسانی که در بازار رفت و آمد دارند و محل کارشان اینجاست هم سه پارکینگ در اطراف بازار پیش بینی شده است، اما حتی اگر پارکینگ هم نبود، همه باید برای اجرای طرح همکاری می کردند چون ما منافع عام جامعه را باید ترجیح دهیم.
انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا