مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دو میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران وجود دارد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع و تحول دیجیتال که در محل سالن اجتماعات دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، افزود: ورود به عرصه شهرهای هوشمند نیازمند توسعه زیرساخت‌های مخابراتی است و تا این موضوع تحقق پیدا نکند ورود به هوشمندسازی شهرها ممکن نیست.

وی ادامه داد: تولید محتوا و کاربردهای متناسب با نیاز شهروندان باید در اولویت قرار گیرد به ویژه توجه به قابلیت‌های انسانی همچون سواد دیجیتال، نهادینه کردن فرهنگ دیجیتال در اولویت های بعدی قرار دارد.

محسنی بندپی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شهر هوشمند، محوری و اساسی است به ویژه در کلانشهر تهران و ترکیب، اتصال، یکپارچگی سیستم ها و زیرساخت ها برای هوشمند شدن یک شهر اساسی‌ترین مساله است، ادامه داد: شهر هوشمند باعث کاهش نیاز به تردد در سطح شهر، کاهش ترافیک،کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست می‌شود.

استاندار تهران گفت: در استان تهران حدود ۶۰.۸ درصد ذرات معلق از منابع متحرک وارد هوا می شود که از این میزان ۳۳ درصد مربوط به ۱۰ هزار خودروی گازوئیل سوز است که اگر از تکنولوژی و هوشمندسازی برخوردار شویم قطعا شاهد ۳۳ درصد ذرات معلق توسط خودروها نخواهیم بود.
 
وی ادامه داد: بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو سواری و دو میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران وجود دارد که در مجموع ۲۳ درصد ذرات معلق در هوا را ایجاد می کند که این موضوع ضرورت توجه به هوشمندسازی، تکنولوژی و دیجیتال در راستای کاهش آلایندگی هوا را دو چندان می‌کند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا