مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تاثير استعداد یابی در موتورسیکلت سواران و ایجاد پیست های موتورسواری در كاهش آسيب هاى اجتماعى

به گزارش موتورسيكلت نيوز، پژوهشگران اجتماعی و فعالان حوزه اجتماعی بر این باور هستند که به صرف حرف زدن در مورد شادی نمی توان به ماهیت شادی و خنده دست یافت و باید زیرساخت رفاهی را فراهم کرد و بعبارتی نمی توان در دوندگی ها و درماندگی های روزانه اولویتی به سلامت روان داد آنهم در شرایطی که بسیاری از بیماری های جسم و تن را نیز در مرحله ناگزیر از درد بفکر چاره اندیشی می افتیم.

با در نظر گرفتن این موارد، حال وقایع و حوادث تلخ و ناگوار هفته های اخیر را هم به درد مزمن مشکلات و دغدغه های معیشتی و اقتصادی زندگی های روزمره باید اضافه کرد و حاصل آن را تک تک ما در درون خود حس می کنیم ولی چه باید کرد و نظر کارشناسان در این خصوص چیست؟!

براساس آمارهای موجود حدود ۲۵ درصد مردم به نوعی دچار اختلالات روانی هستند و بعبارتی حدود ۲۵ درصد افراد در جامعه بصورت کلی به یکی از اختلالات روحی و روانی مبتلا هستند.

تلاش جامعه برای حرکت به سمت شادی

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در این خصوص می گوید:  قبل از آنکه جامعه ای بخواهد بسوی شاد بودن پیش برود بایستی فاکتورهای علیتی که موجب بروز هیجان های منفی در افراد می شود را کنترل و سپس تلاش خود را بسوی هیجان مثبت و جامعه ای شاد متمرکز کند.

علی کرمی گفت: فاکتورهای مهم در کنترل هیجان های منفی اعم از خشم، ناامیدی، ترس و احساس گناه باید شناسایی  شوند.

به گفته این روانشناس  هر کدام از هیجان های منفی قصه تلخی در پس خود دارند ،مثلا وقتی افرادی در یک جامعه برای تامین نیازهای اولیه جسمانی که اولین نیازهای فرد برای بقا هستند با مشکل مواجهه می شود رفتارهای غریزی همانند تنازع بقا از خود نشان می دهند .

این روانشناس افزود: در زمان شایعات قحطی و تجمع افراد در صف های طولانی  برای گرفتن مایحتاج روزمره شان شاهد رفتارهای غریزی و در موارد زیادی هیجان های منفی مثل خشونت ،غم و ناامیدی هستیم بعبارتی می توان گفت ؛ بحران های اقتصادی و فقر در گسترش هیجان های منفی بسیار موثر هستند.

کرمی گفت: تخلیه هیجانی در جامعه باید بعنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از انرژی حاصل از این تخلیه هیجانی به سمت نشاط  ،ایجاد انگیزه و شادی در جامعه پیش رفت و نتیجه آن را در زمینه های فرهنگی  ،اقتصادی و علمی استفاده کرد.

به گفته وی برگزاری موسیقی های خیابانی توسط گروه های آماتور می تواند هم در پیشرفت خود انها مثمر ثمر باشد هم در ایجاد نشاط و شادی در عابران موثر باشد و يا اینکه استعداد یابی در موتورسیکلت سواران و ایجاد پیست های موتورسواری (به شرط حضور آزاد تماشاگران از هر دو جنس) علاوه براینکه می تواند در کاهش تصادفات  و اسیب های جسمی ، روحی و اجتماعی حاصل از حرکات نامتعارف با موتورسیکلت مفید باشد می تواند موجب پیشرفت شخصی فرد و ایجاد شادی و  امنیت روانی در تماشاگران شود.

آنچه که مورد تاکید کارشناسان ، قرار دارد این است که؛ بخشی از شادی و نشاط افراد در هر جامعه ای به قدرت انتخاب گری آنها برمی گردد و بعبارتی هر جا افراد شیوه زندگی و رفتار خویش را در یک چارچوب قانونی و عرفی انتخاب کنند میزان بیشتری از رضایتمندی وشادی را دارا هستند.

جامعه ای که افراد گزینه های بیشتری برای انتخاب سبک زندگی داشته باشند و در انتخاب آن شیوه ها کمتر مورد سرزنش قرار گیرند در درون خود شادی و سرزندگی بیشتری احساس می کنند که این قاعده کلی است ولی در شرایط خاصی همچون شرایط اکنون جامعه، باید نهادهای فرهنگی و اجتماعی مرتبط به رسالت ذاتی خود متعهدانه تر نگاه کنند و با فراهم کردن زمینه هایی به بهانه ها و مناسبت های مختلف شاد بودن را به مردم یادآوری کنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا